Direktlänk till inlägg 18 augusti 2020

Tisdag

Av Rehn/Hornesjö - 18 augusti 2020 13:12

Idag skulle mamma ha fyllt 94 år. Klart att jag då ville in till kyrkan och tända ljus..

Tog kustvägen idag om till Löttorp och naturligtvis stannade vi på vägen för Per ville fotografera.

Även jag tog några bilder med mobilen

 


Efter denna härliga tur så blev det kyrkan

 

Sen till Ica för Per blev sugen på en Salami/Briemacka och något sådant hade jag inte hemma.

 

Per ordnade till varsin macka och till dessa blev det varit glas rött.

Sen blev det vila av för både Lasse och Per, själv satt jag och virkade och hundarna bara slappade både inne och ute.


Lite nytta gjorde sedan Per och Lasse innan de satte sig men varsin öl och snackade.

Jag stod i köket denna afton och lagade middag. Fick för mig att göra pasta och köttfärssås, en vanlig middag hemma i Slagsta på måndagar, men idag fick det bli en tisdagsrätt.

Någon som var extra sugen på denna rätt var Zlatan som inte kunde slita sig från Pers tallrik


 

Efter middagen som kändes ganska tung i magen så blev det en promenad ner till Hornsjön för att se om vi såg till Claes och Agneta och deras lilla labbevalp som nu ett år senare hade vuxit till sig och vägde 40 kg, men lika underbart snäll och fin som förra året.



Åberblix blev lite skraj först innan han förstod att Bruno inte alls var farlig och då var han lika intressant som alla andra.


Kvällen var lika fin även denna dag och promenaden så underbar



       

Zlatan har haft så svårt med Per sedan förra året då han blev rädd för honom här nere på Öland. Han vet att Per hör till oss och är nyfiken men har inte riktigt kunnat acceptera honom, men detta har han klarat dessa dagar och till och med legat bredvid honom och gett honom pussar när vi sett på TV. Så det var en självklar sak ikväll att just Per skulle ta Zlatan i koppel och det var absolut inga problem.


Hem snabbt för vi ville se på Halv 8 hos mig, mest för att det är från Öland denna vecka.

Promenaden tog tydligen hårt på hundarna för alla blev trötta och lilla Åberlix klättrade upp i soffan och bökade ihop kuddarna så att han skulle ha det mysigt

 



Sen blev det mest TV denna kväll, ingen skjutning och inget kortspel har det blivit på dessa 5 dagar vi har varit här och det saknar jag.

Nu har vi i alla fall bara en dag kvar innan vi ska åka hem igen, men vi har sagt att vi stänger inte Öland denna gång utan försöker återkomma i slutet av september till skördefesten, om den nu blir av . Men vi ska ner i alla fall och elda och mysa, det har vi bestämt och då måste det bara få bli.


Ia   

 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 28 juni 07:13

Tordag  Varmt även idag.  Svårt att få ihop en bra natt i denna värme.         Men det såg ändå ganska okej ut på appen. Idag blev det en tur till Kungens Kurva och stora fina Sea och en tur till ÖB. Sen även en tur till Dollarstor...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 24 juni 08:54

  Måndag   Vaknade upp till ett helt underbart väder Natten hade känts så där, vaknade vid halv 2 och hade svårt att somna om men det visade sig på appen att jag hade sovit väldigt mycket denna natt.         Över 2 timmars djupsömn och...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 20 juni 08:13

Torsdag  Solen sken redan när jag vaknade första gången kl 04.20. Vaknade nästa gång halv 6 och det var bara inse att jag inte skulle kunna somna om. Tog ett tag innan jag kollade mobilen.  Det var något som höll mig från denna just för att ...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 17 juni 09:09

Måndag och intåg till midsommar   Såg inte alls ut som bilden visade på dagens väder, för här sken solen från en helt molnfri himmel. Natten hade känts rätt bra förutom en kramp i vaden vid halv 5 tiden då jag enligt drömmen hade sprungit ner ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 13 juni 08:17

Torsdag   Vädret såg ut som väntat när jag första gången denna natt steg upp vid halv 4.  Hade fortfarande lite värk i min vänstra sida i magen och svetten rann på mig, så inte mådde jag bra. Kollade min app som i alla fall visade en ganska bra...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards