Direktlänk till inlägg 21 augusti 2020

Fredag

Av Rehn/Hornesjö - 21 augusti 2020 08:08

Tillbaka till verkligheten.

Det blev kortare tid än vad vi hade tänkt oss.  Vi åkte på torsdagen och redan på söndagen berättade pappa att han tittat i vår brevlåda och där låg ett brev till Lasse från Karolinska.  Vi visste ju att Lasse hade en tid dit den 26 augusti och nu trodde Lasse att detta var till provtagningen eftersom de hade sagt att de skulle skicka nya remisser.

Per skulle vara tvungen att åka hem på torsdagen och jag hade önskat att i alla fall kunna stanna till lördag. Men på onsdagseftermiddagen fick Lasse ett sms att han skulle vara på Karolinska den 21 augusti.  Det var bara att tänka om och bege oss hemåt igår.

När vi sedan kom hem igår så läste Lasse brevet och det visade sig att det var två inbokade besök denna dag ett klockan 09.00 och ett klockan 11.30 Tur att Per fortfarande har semester och är snäll och ställer upp för sin pappa.

Så redan klockan 8 kom Per och hämtade Lasse.

Själv tog jag hand om hundarna och borde nog ha gjort lite nytta, men min oro sätter stopp för mycket och jag gick ut och satte mig att virka en timme, sedan tog jag Z på trimbordet och även Zlatan men det blir nog att klippa ner honom för jag kommer inte igenom hans enorma päls på bröstet.

Skulle behöva lämna in honom för trimning men vågar inte för jag är rädd att de ska förstöra han fina päls.

Blev mycket för Lasse på KS och Lasses en ny operation på armen och även då måste de ta ny hud för att täcka såret.

Men innan är redan tre nya tider från måndag inbokade.

Ja detta var ju inget som var väntat men huvudsaken är att han blir frisk.

På vägen hem köpte de med sig lite mat från Max.

Sen skulle Lasse ner till vårdcentralen för att ta ett till blodtryck som KS ville ha.

Fick bli ett besök på Dollarstore för att köpa en kolhållare, den andra fick stanna på Öland

  ikväll ville jag grilla glöd och inte på gasol.


Passade på att handla lammkotletter som vi skulle grilla på kvällen och även bjuda Per på.

Naturligtvis var sedan blodtrycket för högt och det tog 45 minuter innan de ville släppa honom.  

Bara skit allt som händer.

Men vid 17 tiden hade vi grillen tänd och potatis i ugnen.

 

Hade glömt bort att ta några bilder så fick snabba mig på innan maten var slut.


Per som hade cyklat till oss var kvar till 20.30 och tur var att han hann hem innan regnet kom.

Nu var det lite kvar på Fångarna på fortet, så Åberlix och jag slog oss ner i vår soffhörna.

  där Åberlix direkt somnade. 

Tittade sedan på Frost fram till midnatt. 


Hoppas kunna sova bättre i natt än vad jag gjorde i går. 

En del på agendan i morgon. 

Ia






 
 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 28 juni 07:13

Tordag  Varmt även idag.  Svårt att få ihop en bra natt i denna värme.         Men det såg ändå ganska okej ut på appen. Idag blev det en tur till Kungens Kurva och stora fina Sea och en tur till ÖB. Sen även en tur till Dollarstor...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 24 juni 08:54

  Måndag   Vaknade upp till ett helt underbart väder Natten hade känts så där, vaknade vid halv 2 och hade svårt att somna om men det visade sig på appen att jag hade sovit väldigt mycket denna natt.         Över 2 timmars djupsömn och...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 20 juni 08:13

Torsdag  Solen sken redan när jag vaknade första gången kl 04.20. Vaknade nästa gång halv 6 och det var bara inse att jag inte skulle kunna somna om. Tog ett tag innan jag kollade mobilen.  Det var något som höll mig från denna just för att ...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 17 juni 09:09

Måndag och intåg till midsommar   Såg inte alls ut som bilden visade på dagens väder, för här sken solen från en helt molnfri himmel. Natten hade känts rätt bra förutom en kramp i vaden vid halv 5 tiden då jag enligt drömmen hade sprungit ner ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 13 juni 08:17

Torsdag   Vädret såg ut som väntat när jag första gången denna natt steg upp vid halv 4.  Hade fortfarande lite värk i min vänstra sida i magen och svetten rann på mig, så inte mådde jag bra. Kollade min app som i alla fall visade en ganska bra...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards