Alla inlägg den 7 augusti 2020

Av Rehn/Hornesjö - 7 augusti 2020 08:00

Så har åter nästan en hel vecka försvunnit fast det inte har hänt ett förbaskat dugg, inget roligt i alla fall för då skulle jag säker ha varit här och skrivit.

Jo nog har det hänt något. Vår dotter Ann har blivit ett år äldre, men besöket blir på lördag.

Vårt barnbarn Malin har blivit 15 år och lilla Åberlix och hans syskon har blivit 3 månader.

På matfronten har det inte hänt något speciellt. 

På måndagen hade vi besök av Åberlix syster Åsa och då fick vi en present från deras café

  som är döpt efter deras förra cocker som hette Selma.  Nu är det Åsa Deli som gäller, men det blir nog bara i talspråk

'Middagarna denna vecka var väl ingen direkt höjdare, men det var i alla fall bukfylla'

       

Veckan började med rester från söndagen men med pommes, sedan blev det enkla kycklinglår som egentligen var köpta till hundarna, men när man inte har lust att åka och handla får det bli det som finns hemma, men med en god sås till så var det helt okej, onsdag så ville Lasse ha tortellini med rosépepparsås, inte kände jag för att stå och laga några pastaknyten så ville han ha detta så fick det bli färdigköpta, ingen direkt höjdare men gräddsåsen var god. I går så var Lasse sugen på spenat och det gillar ju jag också så det fick bli en enkel men god och färgrik middag.

Annars har jag fortsatt att sitta stilla en del och virka mina grytlappar.

Ja så mycket mer har det inte blivit denna vecka.

Men idag är det fredag och då har jag i alla fall tänkt ut middagen, så vi får se om vi kommer iväg och handlar det jag ville ha.

Men detta återkommer jag med när middagen är över.

IA



 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards