Direktlänk till inlägg 9 mars 2020

Måndag

Av Rehn/Hornesjö - 9 mars 2020 07:47

 

Inte kom jag i säng som jag hade hoppats på i går och somnade gjorde jag inte förrän efter midnatt, men  ska inte klaga, sov i alla fall fram till tretiden innan jag var tvungen att ta en tur till toan. Men lyckades somna om.

 

Idag var det en del på agendan. 

Gjorde en lista på morgonen för att hinna med allt. 

Efter frukosten så började Lasse med Qling på trimbordet, sen fick jag ta över efter ett tag. Men innan jag tog över så la jag ute lite nya kartonger till Z

 


Valde bara en doft i en kartong för att inte trötta ut henne. Men sen gjorde jag om banan några gånger och hon var så duktig.  Hade köpt ny hydrolat och kan nog påstå att det är skillnad på gammal och ny för idag kände hon doften direkt när hon kom in på området.

 

Sen tog jag över Qling och när han var så klar som han kan bli så blev det Zlatan på bordet igen. Får ingen stil på hans hasor eftersom han inte vill stå still utan lägger sig hela tiden ner och drar in alla sin fyra ben under sig.  Men det får bära eller brista på lördag, orkar inte jobba med honom mer, nu får det räcka med bad för dem alla tre innan lördag och då kommer ju  i alla fall alltid lite extra päls fram som ska bort.

 

Sen blev det en tur till Hallunda för lite vanliga inköp.

Hem och kollade på Hem till Gården och tog då en grillad korv som Lasse hade gjort på grillen ute. Hade tänkt sitta ute men nu ville jag se klart Hem till Gården.

 

Jag även denna dag försvann ganska fort och snart var det dags för oss att äta middag.

Hade även idag provat min multicooker med ris och idag gick det i alla fall att äta, fast inte är det som ett ris i min smak.

   

Falukorv i slökokaren går alltid hem och det blir en härligt mustig sås av en bra burktomat.

Sen fortsatte kvällen framför TV:n efter att jag hade städat undan i köket.

 

Farmen, Tunn is och Alla mot Alla blev det innan jag bestämde mig för att stänga denna blogg och gå och lägga mig.

I morgon blir det en fortsättning med hundar.

Någon tur till Sea för att leta ett bra schampo och lite annat.

God natt

Ia

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 6 maj 07:26

Måndag    Det positiva var att det inte regnar          Lite bättre än gårdagen  är alltid bra. En tur till Hallunda för Lasses beställningar på apoteket.  Tog en tur in på Lidl men hittade inte något som jag behövde. Hade ingen ani...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards