Alla inlägg den 15 mars 2020

Av Rehn/Hornesjö - 15 mars 2020 07:44

Söndag och sol.

 


Kom i säng i bra tid och tur var väl det för jag vaknade före fyra, men lyckades i alla fall slumra lite fram till klockan nästan var sex.

Att Stiga upp tidigt har sina fördelar och mycket hinner jag med.

Direkt efter frukosten som var klar redan halv åtta och då alldeles för tidigt att ge hundarna sin frukost.

Passade på att kolla på fredagens Hem till gården och då hann klockan nästan bli nio och hundarna kunde bli utfodrade.

Innan vi tog dem alla fyra på en långpromenad så hann jag med att plocka en del i köket.

 

Promenaden blev på ca en timme och solen sken hela tiden.

Hem och jag ville vara ute, men innan så passade jag på att förbereda middagen.

 


Ställde slökokaren på 4 timmar på låg värme och skulle sedan gå ut och sätta mig i solen.

Men nu när klockan var halv 12 så hade solen gått i moln.

Det fortsatte att vara kallt ute och jag blev kvar inne med lite jobb.

Tog en ensam promenad med Z och det blev en toppen promenad för henne.. mötte en familj med två barn en pojke i 10 års åldern och en lite äldre flicka.. De frågade om de fick hälsa på Z och ingen blir gladare än hon.

Pojken var helt salig och ville lära sig allt om hur man skulle sköta och vara med henne. Erbjöd sig att få ta hand om henne och han sa uttryckligen att det var gratis.. 

Ja det var en otrolig upplevelse både för Z och familjen..

Vid halv fem kände jag för lite mat och var nyfiken på hur kycklibgrytan skulle smaka.

Egentligen var den klar, men jag vet ju hur mycket Lasse gillar sås så jag kunde inte låta bli att hälla i ett par dl liter grädde.

Smakerna satt som pricken över iet.

Det var en supergod middag.

Kvällen fortsatte framför TVn och det var final i Farmen. Kul att det blev två tjejer i finalen och jag hade ett tag hoppats på att Johanna skulle vinna. Tyvärr blev det inte så

Passade på innan Robinson skulle börja med att servera oss varsin fruktsallad.

Gott sa Lasse och även jag åt utan att skämmas.
Tråkigt att se en behöva lämna Robinson direkt, men det verkade vara två glada gäng. Ser fram emot att få följa deras resa.

Men nu är klockan 22,45 och jag ska göra mig redo för sängen.

I morgon är det ny vardag igen och ser inte fram att få höra om Coronaviruset.

 Men så länge jag orkar se positivt på vardagen så fortsätter jag som vanligt.

Lasse ska på provtagning i morgon och det ser jag inte fram emot. Gillar inte att han är tvungen att gå till vårdcentralen och träffa sjuka människor.

Ia





  





Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards