Direktlänk till inlägg 1 april 2024

Måndag 1 april till onsdag vecka 14 2024

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 1 april 09:27

Så var vi inne i april 

 

Lite svalare denna dag och även grått och trist.

       

Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade förväntat mig efter den struliga kvällen.

När jag vaknade denna morgon så ser jag att det brunnit i ett p-garage i Vårberg, det är ett sådant som sonen har sin bil i och jag bara kände "bara det inte är detta".

Samtidigt är det ju så sorgligt när sådant händer och ca 60 bilar blir förstörda.

Dagen fortsatte med i stort sett ingenting. 

Vi frös så mycket att det än en gång fick bli en brasa i spisen. 

Kröp upp i soffan mellan klockan 10-11 för att kolla kvällens Glamour. 

Idag fick Lasse göra sin lunch och jag gjorde min. 

Allt på rester 

   


Syns i alla fall vem som gjort vad. 

Lasse la sig för en vila och jag blev sittande framför TV för att kolla på en spännande curling match mellan Sverige och Norge.  Vi vann. 

Hade även denna dag planerat för grillspett, men som alla övriga dagar så satte vädret stopp för detta. 

Men idag ville jag i alla fall ha detta så det fick grillas i ugnen

   


Det blev kryddiga korvar och fläskfilé på spetten. Kolhydraterna hoppade vi denna dag.

Det blev jättegott och vi kände oss nöjda. 

Kvällens TV program blev de gamla vanliga fast det var helg. 

Hade inte rört mig mycket 

   


Men får skylla på vädret och min onda kropp. 

Imorgon är det äntligen vardag. 


Tisdag

Tillbaka på noll igen. 

Natten kändes bra, men hade ändå helst velat ligga kvar och bara njuta av värmen.

       

Grönt är skönt, även när jag, ser det på appen. 

När jag kom ner i köket så hade Lasse tänt ljus för det var så kallt.  Utanför fönstret ven vinden.

Åt vår frukost sedan satte jag mig framför TV för att se Glamour.

Känner mig så förbaskat trött hela tiden och är även trött på att alltid frysa.

Kom inte igång innan lunchen som idag var lite speciell.

Den blev gjord mest för att jag måste värma mig lite och använda ugnen

Lasse sa för 3:e gången att idag är det sista dagen jag handlar ved, men vem vet det kanske blir flera kalla dagar och det är så skönt med denna brasa.

     

Gjorde varsin stor cheesecake med massor av ost och till detta fick det bli ett värmande glas Rose

Sen gjorde vi lite nytta i sovrummet.  Bytte lampor i taket och tog hand om en del kläder som vi egentligen skulle kasta, men de fick komma in i garderoberna igen.

Sen fortsatte dagen framför TV som vanligt.

Hade i alla fall planerat en pastarätt och för att slippa stå vid spisen så mycket så skulle det bli en Lasagnette

Så nu var det bara själva köttfärssåsen som idag blev på kalvfärs som skulle stå och puttra på spisen innan den skulle blandas med pastasnäckor och ostsås.

Ställde in denna i ugnen vid 18 tiden så att den nu kunde få stå och gotta till sig i minst 40 minuter

   

Den blev så där härligt krämig och god som jag hade önskat.

Mycket gjorde jag också så att det blir lunch på denna i morgon.

Sen fortsatte kvällen som vanligt med de sedvanliga Tv programmen och avslutades med Alla mot Alla.

Dagen hade varit väldigt långsam och alldeles för mycket stillasittande och detta syns ju tydligt även på appen

   

Inte mycket till aktivitet denna dag.

Hoppas bara att få sova i natt och att snöovädret ska ha avtagit tills i morgon.


Onsdag

 

Idag var det till och med minus och det kändes riktigt kallt även inomhus.

       

Inte mycket till djupsömn denna natt och många korta uppvakningar. Men jag kände mig ändå som vanligt ganska pigg när jag vaknade vid 6 tiden.

Skulle som vanligt se Glamour på morgonen före innan hundarna får sin mat, men idag vet jag inte vad som hände för jag fick ingen överföring till TV .  Hade kollat lite på TV 4 play från sovrummet på morgonen och det gick utmärkt, men ingen överföring till den stora TV i vardagsrummet.  Skit samma, jag kollade på datorn istället.

När jag sitter där och kollar så kör killen som skottar snö fram och tillbaka framför vår tomt. När han har gjort detta ett antal gånger så sätter jag igång att räkna varje gång jag ser traktorn vid vår grind och det blev 23 gånger på denna timme som jag såg på Glamour.  Vet inte vad ha har gjort, men något måste det väl vara.

Var ut i hundtrimmet för att vattna blommorna och fick för mig att ta in den katt säng    som vi köpte på loppis för en massa månader sedan för att ta med till vår dotters katter.  Lasse tog den och ställde på köksgolvet och direkt var Z där och undersökte denna    . Tror hon missuppfattade detta och trodde att det var något hon skulle sätta sig i och få en belöning.  Åberlix kom också fram och tiggde en belöning när han såg Z sitta i den.  

Det roligaste var att hon höll sig vid denna hela dagen och till och med sov i den fast den är så liten.


Idag var jag i alla fall tvungen att bege mig till centrum för det fattades både ägg och fil.

Passade på att köpa hem köttfärs också, det är något jag alltid vill ha i frysen för att kunna ta till om jag inte har någon ide om middag.  

Blev inte så mycket mer, tyckte jag och jag var tvungen att kolla kvittot för vad hade jag fått för dessa 260 kr som det stod på kvittot.  Jo jo, både ägg och köttfärs kostar en del idag.

Hem igen och solen sken faktiskt denna dag, men det var kallare vindar än vad jag tidigare hade känt och vara ute var något som jag fick avvara.

Lite lunch på gårdagen rester blev det i alla fall.

Sen fortsatte dagen som den brukar med att jag i stort sett inte gjorde så mycket.

Hade lagt in 250 gram köttfärs i kylen och hade tänkt göra grekiska köttbullar, men jag hade även denna dag köpt blomkål och det blev jag så sugen på.  Det fick då istället blir vanliga köttfärsbiffar i gräddsås.

  Mycket enkelt, men så gott.

Så blev det kväll och jag blir lite besviken på Sveriges Mästerkock, men jag sa redan vid första avsnittet att  det är Hedvig som de kommer att ha som favorit.  Visst hon är jätteduktig, men tycker nog att båda killarna som nu har åkt ut borde få vara kvar.

Blev en spännande match i Alla mot Alla 

Så var denna dag över 

   

Lite flera steg blev det i alla fall denna dag och min puls höll sig lugn.  Lite för mycket stillasittande mellan 20 och 23, men klart det blir så när det är något på TV som intresserar mig.

I morgon är det torsdag igen och en ny blogg.











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards