Direktlänk till inlägg 3 november 2022

Torsdag till söndag vecka 44 2022

Av Rehn/Hornesjö - 3 november 2022 06:51

 

Natten blev okej.  Men undrar vad, jag gjorde vid 16 tiden eftersom min puls varsågod hög.. 

Trodde nog att den skulle vara högst under min korta promenad. 

En hel del att göra på förmiddagen för 4 paket ska slås in och skickas till 4 nya Tradera vinnare. 

Höll på med detta hela förmiddagen fram till kl 12,25 då det är Hem till Gården. 

Innan detta program är det alltid middagstips och i tisdags  så visade förra årets vinnare Adam sin rätt som var en fläsk pannkaka på annorlunda vis.

Detta kände jag att jag ville prova. 

  så jag var tvungen att åka till centrum för att  handla både citron, ruccola och riccotta.  

Hem och jag hade bestämt mig att  försöka mig på en kortare promenad  även denna dag, men vet inte var tiden tog vägen för helt plötsligt var det dags att ställa mig vid spisen för att få ihop Adams middag. 

Det blev jätte gott men inte lika snygg som på receptbilden. 

Kändes att det var en lite för kraftig mat för mig och jag blev ganska stinn i magen och orkade inte göra så mycket mer. 

I kväll var jag lite besviken på serien Vuxna Människor, kändes inte lika kul idag. 

Avslutade kvällen som vanligt med Alla mot Alla och de härliga killarna Henrik och Henrik. 

Kände mig fortfarande ganska upproppad efter middagen och hade svårt att värva ner. 

Bara hoppas att jag kan få sova några timmar. 


Fredag

 


Somnade tydligen ganska fort i alla fall, men sen visade sig natten bli lite si och så. 

Har de senaste dagarna haft hög puls vid ungefär samma tid och funderat på vad jag har gjort.  Men ser nu ett mönster i detta när jag tänker efter och det är när hundarna hysteriskt börjar tjata efter mat.  Z börjar och sätter igång hela flocken och jag blir både rasande och uppstressad. 

Förstår naturligtvis att de inte kan fatta detta med återställning av tiden och känner av sin hunger vid sin inbyggda klocka.

Fick ett sms från Fonus som berättade att de varit och tänt ljus på Peters grav

 


Idag hade vi i alla fall planerat att hinna med att trimma några hundar 

Så redan klockan halv 10 stod första hunden på bordet i köket.  

  

Tog den lättaste hunden först. Åberlix är väldigt lik vår Nemo och bara njuter på bordet.

Det är Lasse som får sköta urborstning och tovutredning och sedan tar jag över och trimmar. Nu vet jag ju inte riktigt hur detta kommer att kännas i min arm när vi är klara, men ibland måste man i alla fall få försöka.

Bestämde oss att varje hund fick i dag inte ta mer än ca 1 timme, det var vad vi skulle orka

Nästa hund fick bli Z

  

 

Hon är ganska cool på bordet men har en massa päls, men idag inte så mycket tovar i alla fall, så det fick räcka 

med en timme även där.

Nu hade klockan börjat närma sig 13 och vi måste ner till Centrum för jag skulle skicka ett paket.

Tog en tur in på Lidl och handlade lite till kvällens tänkta middag.

När vi kom hem så fortsatte vi med Yra

 

Efter en timme var vi helt slut i både kropp och själ för Yra är inte den som sitter still utan ska hela tiden röra sig och hon är ju ganska tung och när hon inte vill så känns det som hon väger 25 kg.

Vi plockade undan och jag slog mig ner i soffan medan Lasse hämtade något att tugga på

 

Det fick bli varsin äggmacka och ett glas vin.

Ja, nu kändes det i min arm och Lasses rygg och inte är vi klara på långa vägar.

Men Zlatan och Qling får vänta tills i morgon.

 

Även Lasse hade fått ett sms om att de varit och satt ljus hos hans pappa och Elsie

Kvällens planerade middag kändes just nu som om den inte skulle gå att göra, för så trött var jag denna eftermiddag. Men det var Lasse som önskade sig friterade räkor och när han sa detta i morse så kände jag att det ville jag också ha.

Men just nu när jag stod i köket för att förbereda detta och på alla vis försöka få allt att bli färdigt samtidigt, då kom stressen. 

Men det fungerade och vi kunde slå oss ner med all mat på bordet. 

   

Allt kändes så perfekt, men min hunger var  helt borta och det blev mest att jag bara petade i maten. 

Inte ens Cavan gick åt. 

Vid 20 tiden ville Lasse ha dessert, han hade sett att jag gjort chokladmousse som stod i kylen. 

   Drack upp Cavan till dessa, men inte kunde jag äta mer än två skedar innan det sa stopp. 

Plingade en hel del i min mobil för det kom både bilder och små meddelande från Fonus. 

     

Ett fantastiskt erbjudande från Fonus. 

Kvällen fortsatte med Idol och sedan Kommisarie Frost. 

Klockan hann bli över 12 innan jag kom i säng. 


Lördag och Alla helgons dag. 

 

Allt syntes på appen denna morgon. 

Även att det var ganska lugnt vid hundarnas middag för ingen hög puls i alla fall. 

Morgonen började vid halv 8.  Frukosten färdig strax innan 8.

Paketerade ett paket som gått ut på morgonen och direkt blivit betalt. 

Ner till Direkten för att skicka iväg 3 paket, sedan bara in på Supergrossen för att köpa fläskfilé. 

Fortsatte sedan till Peters grav med ljus och lite annat. 

Sedan fortsatte vi till Brännkyrka för att besöka både mamma och pappa, men även  Sollan och Freddan. 

 

Som vanligt var det  nästan fullt på alla platser som finns för ljus och kransar. 

Var även in i kyrkan för att tända ljus, men ljuskronan var full och i kyrkan pågick en högmässa. 

Vi vände hem igen och klockan var nu strax innan 12.

Hade bestämt mig för att inte säga ordet aj, men tyvärr så är just denna dag en ganska jobbig dag med värk i hela kroppen.  Vet ju att vädret spelar stor roll och då är det inte bara atrosen som gör sig gällande. 

Fortsatte att plocka i lådorna och mer och mer slänger jag.  Det är så mycket inte har sett för Lasse var snäll och tog hand om allt hemma hos pappa, själv satte jag skygglappar framför ögonen och ville inte veta vad som fanns, men nu är jag i alla fall tvungen att tänka om och kolla på sakerna.

Dagen gick i alla fall framåt och kom även till middagen som jag idag hade planerat tidigt på morgonen.

    denna middag och längtade efter ett glas rött, men vi hade inget vin.  Jag hade helt glömt bort i fredags att vi skulle gå på systemet.  Men vatten kan också vara gott.

Började titta på en Morden i Midsomer men vi somnade båda två och när klockan var 22 så stängde vi av TV och gick till sängs.


Söndag

 

Natten blev allt annat än bra, men jag vet ju hur det är när jag går och lägger mig för tidigt och naturligtvis blev det även 10 minus på ANS.

Vid halv 7 steg vi ialla fall upp och släppte ut hundarna. 

Tidig frukost som vanligt, här spelar det ingen roll vilken veckodag det är-

 

Ganska tråkigt frukost, men det är i stort sett vad som går ner.  

Blev en tur till Stadsmissionen med en låda elektronik och husgeråd. 

Hem och fortsatte att plocka ur lådor. 

Idag så valde vi att smaka på flaska nummer 2 av den gamla glöggen   som var från 2004 och hade en smak av vinter äpplen.  Den var lika god som de  från 2003.

Hann inte med någon lunch så vi valde att äta middag tidigt. 

Men innan skulle hundarna  ha sin mat. Gör som vi alltid,  låter  Yra, Qling och Zlatan äta i hallen och Z och Åberlix i köket. 

Åberlix är den som äter långsamt och Lasse tar ut hundarna vart efter de blir klara. Alla har hunnit in innan Åberlix ska gå ut. Vet inte vad som hände, troligen någon liten matbit kvar i hallen och det räckte för att Zlatan och Åberlix  skulle rycka ihop.  Tror egentligen inte att det är så farligt, Lasse försöker få tag i Åberlix och sätter ner handen mellan dem och blir naturligtvis inte biten men någon av killarnas tänder sliter upp två ganska djupa sår vi Lasses hand.  Det är så ledsamt för båda dessa killar är fromma som lamm, men har ett resurs försvar när de båda ska ha en sak.   Innan maten var de bästa polare och pussades

Hoppas det inte blir någon infektion för Lasse. Hade ingen Alsolsprit hemma, men handsprit borde väl duga, iallafall kändes det som det gjorde så, för han skrek som en stucken gris. 

Middagen blev lite avslagen, man känner sig så ledsen när hundarna bråkar och tankarna kommer naturligtvis om vi kan ha dessa två kvar tillsammans.  

Maten kom på bordet i alla fall. 

   

Kyckling rullarna blev jätte goda och gräddsåsen himmelsk. 

Men tankarna på hundslagsmålet hade etsat sig fast. 

Kom inte till ro på hela kvällen och hade svårt att  koppla av. 

Tänkte även på morgondagens läkarbesök för Lasse. 

Ska vara på KS klockan 9 och förra gången vi skulle dit så hade aktivister limmat fast sig på Essingeleden och vi kom aldrig fram. 

Hoppas vi hinner fram i tid i morgon om vi startar före halv 8.

Nu ska jag försöka sova. 































 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 6 maj 07:26

Måndag    Det positiva var att det inte regnar          Lite bättre än gårdagen  är alltid bra. En tur till Hallunda för Lasses beställningar på apoteket.  Tog en tur in på Lidl men hittade inte något som jag behövde. Hade ingen ani...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards