Direktlänk till inlägg 7 november 2022

Måndag till onsdag vecka 45 2022

Av Rehn/Hornesjö - 7 november 2022 07:05

MÅNDAG

Kom inte till ro denna natt. Det visade sig på mitt ANS som även denna dag var minus 10.

Lugnt på hund fronten, men de får vänta med sin mat idag eftersom vi måste åka hemifrån redan innan halv 8.  Hör redan vid 7 hur långa köerna är.

Men idag var det nog bara normala köer. GPs visade att vi skulle vara framme klockan 7,53 och vi anlände kl 7,55 till garaget.  Även på parkeringen var det lugnt och vi hade flera platser att  välja på 

Kom upp till avdelningen klockan   och sedan blev han inropad 10 minuter i 9.  Kom ut efter ca 25 minuter. Allt gick bra denna gång och ingen förändring är bättre än försämring. 

Idag var vi i alla fall tvungna att besöka bolaget för lite rött vin. 

Ville även till Lidl för att handla lite som jag hittat på deras blad, men som vanligt fanns inte just det jag ville ha. Tycker att deras system med att vissa varor bara gäller vissa dagar är ganska krångligt.   Skulle bland annat köpa färskorv och detta erbjudande gäller måndag till onsdag, men killen som jag frågade om vad varan fanns, så att den kommer på torsdag, men då gäller ju inte rabatten. 

Hem och kollade på Hem till Gården

Orkade inte ta itu med några lådor denna dag. 

Tog en liten promenad utan både hund och gubbe, mest bara för att inte stelna till. Hade redan blivit en del både med steg och trappor när vi var på Karolinska. 

Tog de sista av våra kroppkakor till middag

       

Idag var det nog det godaste vi ätit på länge.   Nu måste jag få tag på fint fläsk igen och ställa mig att göra en ny sats. 

Kvällen blev som vanligt fram till 23.

Hoppas komma i säng innan midnatt. 


Tisdag

La in lite träning i appen igår, var inte mycket att hurra för, men får ta det som kroppen klarar av 

Fastnade i en låda med gamla brev. Blev sittande i över 2 timmar, läste och även skrattade. 

Många brev var från mig till mamma och pappa och jisses vad jag skvallrade om vad som hände här hemma. 

Massor med brev från mormor/morfar, farmor/farfar och Sollan och Freddan, dess kommer jag att läsa och sedan kasta. 

Ja som sagt, qjag blev sittande länge med dessa brev och snart var klockan nästan halv 1 och dags för Hem till Gården. 

Blev en lunch på de två kroppkakor som fanns kvar sedan gårdagens middag. 

 

Stekta kroppkakor med skirat smör och grädde smakade gott. 

Blev en tur till Lidl i Masmo för att kolla om de varor som inte fanns i Hallunda kunde finnas där och de gjorde de. 

Sen hem och fortsatte med mina lådor. 

Ikväll hade jag bestämt mig för att göra en Chili con carne, kändes så länge sedan detta serverades hemma hos oss. 

   

Men så gott det är.  

Kvällen blev inte mer annorlunda än någon annan.

Avslutades som vanligt med Alla mot Alla.


Onsdag

 

Idag började jag åter morgonen med att göra klart ett paket som skulle skickas iväg.

Sen hade vi planerat att ta oss till Skogskyrkogården och göra fint på Lasses mammas grav.

Ska väl erkänna att vi inte har varit där så mycket de senaste åren eftersom både mamma och pappa har skött denna och jag visste ju att de tyckte om att göra detta, så de fick hållas.  Pappa fortsatte med detta efter att mamma hade dött och uppdaterade oss alltid när han varit där.  För rätt många år sedan så planterade vi en liten tuja framför graven och den har pappa hållit så fin och ansat ner den varje år, men så kom då hans sjukdom och det blev inte alls som förr, visst åkte han dit men han orkande inte stå och ansa busken.'

Så idag bad jag Lasse att ta med sig en sekatör, för vi förstod att den skulle vara stor.

 

Det gjorde lite ont i mig att vi behövde klippa ner den så mycket, för den var verkligen vacker där den stod och skymde stenen. Bara att hoppas att den kan komma tillbaka och få samma omvårdnad av oss i fortsättningen.



När vi kom hem var det lagom att sätta på lite lunch med det färskorvar som jag hade varit så nyfiken på nu sedan i måndags, jag tyckte att de var supergoda, men Lasse hade föredragit en vanlig korv.

Nu fick vi  sätta oss till ro för att kolla på Hem till Gården.

Fick några bud på mammas fina julgardiner jag lagt ut på Tradera, så jag passade på att även paketera dessa.

Hade även lagt ut lite dukar, men inga bud på dessa, men det gör inte så mycket att de blir kvar för de kan jag ju använda.  Annat är det med gardiner, vi har inga fönster som dessa skulle ha passat i.


Gör mina övningar varje dag och det känns ganska bra, visst finns det vissa som jag inte kan göra eller om jag försöker så gör det så förbaskat ont i mitt knä att jag bara inte kan fortsätta.

Dagen fortsatte och vid 15 tiden kom jag på att jag inte hade en aning om vad vi skulle ha till middag och inte fanns det speciellt mycket annat än köttfärs och kyckling i frysen och inget av detta var jag sugen på.

Hittade ett paket med 2 karré kotletter och kände att dessa får väl duga till något.

Dagen fortsatte fram till det var dags att börja med middagen som jag fortfarande inte hade tänkt  vad det skulle bli av fläskarren. 

Men ibland kommer det lite ljusa idéer och jag slängde ner karré kotletterna i min crock pot och brynde på dem ordentligt, kryddade och hällde på 1, 5 dl buljong. Sen fick den jobba medan jag skalade ett par potatisar och rev dessa, grovt för att göra ett par rösti. 

Karré kotletterna var färdiga samtidigt som röstin lades på tallriken. 

Sen var det bara att slå den goda fonden från Crockpoten ner i en kastrull och reda av med lite mjöl och grädde tillsammans med rosé peppar. 

 


Kan inte annat än klappa mig på axeln och säga "DET HÄR GJORDE DU BRA" och jag lovar att det smakade mycket bättre än en dålig bild


Kvällen blev som varje onsdag, 

Hela Sverige bakar och Alla mot Alla. 

Hoppas vakna i morgon bitti och se klockan lysa grönt. 





















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 6 maj 07:26

Måndag    Det positiva var att det inte regnar          Lite bättre än gårdagen  är alltid bra. En tur till Hallunda för Lasses beställningar på apoteket.  Tog en tur in på Lidl men hittade inte något som jag behövde. Hade ingen ani...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards