Direktlänk till inlägg 7 augusti 2023

Måndag till onsdag vecka 32 2023

Av Rehn/Hornesjö - 7 augusti 2023 07:43

Måndag

 

Natten blev bra, inga större åskväder som störde.

Morgonen var varm med lite duggregn, som snabbt övergick i, solsken. 

 


Det kändes som en bra dag att åka till Borgholm. 

Så efter frukost och lite planering var vi på väg

 Jag satt i baksätet på Pers bil. 

vägarna var ganska tomma på bilar  så det var en bra tur. 

Vi började ned ett stopp vid Dollarstore för inköp av lite rengöringsmedel. 

Sen flera turer genom lilla Borgholm innan vi fann en parkeringsplats. Så i Borgholm var det inte lika lugnt som på 136:an.

Första till systemet innan vi tog en liten  promenad och in till Röda Korset där Lasse hittade en rosa skjorta som han ville ha. 

Sen till ett ganska fullt Ica för att handla så mycket som möjligt eftersom jag ville använda mina 5 %.

Men när jag hade loggat in för betalning så kändes det inte som jag är van med eftersom jag idag för första gången använde mobilen när jag tog scannern, så de 5 % som jag hade kom inte med och det var synd. 

På vägen hem så stannade i vid Källa för att köpa deras fina räkor. Handlade för 105 kr och killen frågade om jag ville använda mina 5%, men jag så nej, nu kan jag använda dessa någon annan dag när jag handlar. 

När vi var hemma igen så tog Lasse och Per varsin macka innan Per tog en promenad. 

Själv satte jag mig i en solstol för att lyssna på gårdagens sommar pratare, men den var inte i min smak. Gick istället in för att, förbereda kvällens Bolognese   som nu skulle få puttra ett par, timmar i pennan. 

När det var dags för middagen så bestämde vi oss för att sitta inne. 

  1.      

Efter middagen var blev det lite kortspel. 

Regnet kom vid 20 tiden. 

Kvällen avslutades med, en gammal Beck. 


Tisdag

 

Vaknade vid halv 3 och hade svårt att somna om igen,  men lyckades till slut och sov fem till klockan 7.

Kände mig både trött och frusen denna morgon. Regnet hade inte visat sig denna morgon och vi höll tummarna för att det skulle hålla sig borta i alla fall hela förmiddagen då vi ville gå på Löttorps marknad vilket vi hade tur med.

Själva  marknaden gick fort  och det enda som köptes var munkar   av Per. Men där blev han lurad för det var bara 5 i påsen i stället för  6 som det skulle vara. Men detta upptäcke vi först när vi skulle fika. 

     

     

Själv försvann jag i denna folkmängd.  Jag gillar inte att ha folk framför mina fötter, så jag springer ganska fort för att komma fort fram, ser allt i ögonvrån som jag vill se och när jag ser något som intresserar mig så drar jag dit. Idag såg jag en som sålde en massa Liza Larsson och där fastnade jag.  Var Per och Lasse fanns i folkmängden hade jag ingen aning om. Men så ser jag dem en bit bort, syns att de letar efter mig så jag går mot dem. De tycker att jag ska ha en röd flagga som jag fäller upp så de kan se vad mina 156 cm befinner sig. Får inskaffa en sådan. 

Hem och satte på kaffe för att smaka på en munk, även jag ville känna smaken av denna och tog en liten  bit av en och visst var den god. 

Sen kom lilla regnet  vid 13 tiden och det var som vanligt  hällregn i några minuter och sedan uppehåll med sol.

Per satte upp en hängrännor på lilla huset som hade blivit nerslagen för några år sedan då Lasse lade plåt på taket.

Själva  kan jag mig I soffan på uteplatsen och lyssnade på två sommarpratare och båda var toppen. 

Hade långbyxor, långärmad tröja och jacka men frös ändå  och mina leder värkte av kylan.

Tog äntligen hand om spetskålen som legat i kylen ett tag.  Så det fick bli en pizzasallad till kvällen middag.

 

Denna dag blev det åter middag inomhus

   


Det fick bli en kebabtallrik och faktiskt så passade det riktigt bra med pizzasallad till detta.
Det blev även denna kväll kortspel med TV från Skansen i bakgrunden.

Avslutade kvällen med Wera


Onsdag

 


Denna natt kändes toppen och jag vaknade helt utsövd. 

Släppte ut tjejerna som snabbt gjorde sina behov och sedan ville in igen eftersom det regnade.

Det blev även en ganska snabb tur ute för killarna som ville in igen och sova vidare.

Igår märkte Per att det fattads en större list på hans bil vid bakluckan. Vi kom på att när vi skulle iväg en dag så var det något som skramlade och Per fick gå ur bilen och kollade under om det var något som hade fastnat, men hittade inget, så när vi kom hem så gav han sig ut för att leta i diken, men fann inget. Igår kväll kom jag på att när vi skulle in till Centrum för någon dag sedan så när vi var på Byrumsvägen så var det något som smällde till och vi alla tre hajade till.  I morse hade även Per kommit på detta så han gav sig iväg ut på stora vägen för att vara skattletare, men fann ingen

Sen åkte vi in till Löttorp för att handla. 

Hem och Per ville ha igång röj sågen och jobba lite. 

Själv satte jag mig ner i en solstol och lyssnade på dagens sommarpratare. 

Tog en liten onsdags eller lillördag lunch

  lite Rosévin och ostbågar passade mig bra. 

Blev inte så mycket mer denna dag innan det var dags för mig att  gå in och börja med middag. 

Var så sugen på korv och blev glad när Ica hade sin goda nötkorv.

Ställde mig i köket och stekte råstekt  potatis     och korv 

Sen var det bara att slå oss ner även inne denna kväll  

   

För tredje dagen i rad så åt vi rent och våra hundar blev utan vår mat.

Satte oss sedan framför  Tv:n . 

Kvällen avslutades med Vit snö. 










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards