Alla inlägg den 3 juli 2023

Av Rehn/Hornesjö - 3 juli 2023 08:21

Så var det vardag igen

 

Kändes som en bra start på veckan när jag kollade på appen. Hade önskat få sova en timme till men jag hörde att Qling började låta lite och då vet jag att han behöver gå ut.  

Även idag regnade det redan när jag steg ur sängen.

Igår hann jag inte med Sommarpratarna så jag satte inne istället på förmiddagen och lyssnade på en av mina favoriter Camilla Läckberg, som idag berättade om hennes kamp om att uppnå ett ideal.

Men vilken kvinna hon är, så ödmjuk och fin och ha fått utstå med så mycket. 

Efter hennes sommarprat gillar jag henne ännu mer . 

Var tvungen att besöka mitt apotek idag. Vill ha alla mina mediciner innan vi åker till Öland. 

Mat behövdes inte köpas. 

Hem och åt en lunch på gårdagens kräftpasta. 

 

Sen blev vi kvar framför TV, n

Varje gång solen började skina så tänkte vi gå ut och sätta oss, men det bara regnade. 

Skulle sedan lyssna på Staffan Westerberg men eftersom vi bara satt inne så kändes det inte så kul, det här liksom till att sitta i en solstol eller ligga i poolen när jag lyssnar på sommarpratarna.  Hoppas kunna sitta ute och lyssna i morgon.

Dagen fortsatte och det blev massa TV tittande även innan middagen

Enkel middag på de grillkorvar som fanns kvar sedan i lördags.

  

Men en stroganoff är aldrig fel och det var längesedan vi åt ris.

Fortsatte kvällen med TV och den fick avslutas med en gammal Beck.


Tisdag

 

Lite sämre ANS denna morgon, men det enda som oroar mig är att jag sitter alldeles för mycket stilla.

Att inte ens komma upp i 7000 steg om dagen är inte okej.  

Lasse skulle klippa, gräsmattan och även använda trimmer, tog fram den nyinköpta skarvsladden men fick inte i en enda kontakt i denna så nu ville han upp och byta denna sladd.  Jag hade flera gånger sagt att han kanske måste rucka på den lite, kom ihåg att jag varit med om samma sak på en skarvdosa, som även jag åkte tillbaka med. 

Men Lasse var envis, denna måste vara trasig. Men när killen provade så gick allt perfekt. 

Ner sedan för att handla mjölk, ägg och någon middag.  Men fantasin fanns inte och det slutade med att jag tog en förpackning med både rostbiff och potatissallad. 

Sedan hem och satte oss ute och åt lite lunch.   med små vårullar. 

Samtidigt lyssnade vi på sommarprataren Bianca Salming som var helt okej. Den fortsatte vi med Staffan Westerbergs sommarprat som var så intressant. 

Härligt att kunna sitta ute idag utan att bli blöt. 

Egentligen skulle jag ha varit inne och planerat lite inför Öland.  

Per hörde av sig och så att han kunde komma över och hjälpa Lasse med takboxen. Jag kan inte hjälpa till så mycket med min vänstra arm. 

Gick in och gjorde fyra wienerbröd för att ha något att bjuda på till fikat. 

Vi satt ute fast det kom ett par riktiga skurar, men klarade oss under parasollet. 

Blev den enkla middagen som planerat. 

 

Helt okej middag. 

Blev Allsång på Skansen.  Kändes inte riktigt lika bra som förra veckan och det som förstörde det lite var inlägget med Pernillas hundar, men för övrigt kändes det bra. 

Kvällen avslutades med Morden i Midsomer. 



Onsdag

 

Kom i säng strax innan 23 och hoppades på en bra natt. 

Vaknar med ett ryck och inser att det är fyrverkeri som väckt mig. 

Hör att även Zlatan vaknat av detta och skäller lite. 

Kollar klockan som visar 02.17 och undrar vilka idioter det är som ställer till det för de som vill sova. 

Somnar i alla fall om ganska snabbt. 

Kollar på appen denna morgon och ser att även min puls skjutit i höjden vid detta klockslag. 

 

Kul att se hur kroppen fungerar. 

Började morgonen ned att gå igenom en checklista jag har över saker som ska med till Öland. 

Fyllde en väska med mediciner och en med hundsaker. 

Ja det är alltid en massa som måste checkas av. 

Tömde kylen/frysen som står i uterummet, så nu är den i köket fylld. 

Åkte iväg för att tanka och sedan ville jag upp till NettoNet och kolla på en extern hårddisk. 

Men ingen som kunde hjälpa till och jag behövde få hjälp för att veta vad, som var bäst för mig.  Så det var bara att inse att det bara var att åka hem tomhänt.

Lyssnade på sommarprataren som var intressant.

Per ville hjälpa Lasse med att sätta på takboxen igår när de tagit ner den från taket i uterummet, men Lasse ville inte ha hjälp med detta, eftersom vi då inte skulle kunna ställa bilen i garaget. 

Men det sker sig när vi skulle göra detta idag, inte lätt för mig att hjälpa till med en arm.  Det var bara  att ringa efter sonen även i dag. 

Middagen blev enkel men super god med vår egen potatis och knaperstekt bacon. 

 

Tänk att det kan vara en sådan skillnad på potatis. 

Det blir inte så mycket mer skrivet denna dag 

Vi får se var vi befinner oss nästa gång jag uppdaterar.

Ha det gott så syns vi på söndag













Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards