Direktlänk till inlägg 13 mars 2023

Måndag till onsdag vecka 11 2023

Av Rehn/Hornesjö - 13 mars 2023 07:16

Måndag

Veckan började i alla fall med grön app. 

Vikten var ganska oförändrad, men gör ju inget för att banta, så förväntar mig inga mirakel.

Vädret började bli ganska obehagligt redan vid 8 och jag ville  därför iväg att handla direkt på morgonen.  Lasse ville åka till Segeltorp för att beställa tid för service på bilen.  Jag tyckte att detta kunde han göra via mobilen, men nej det går inte enligt honom. 

Så det fick bli en tur dit och sedan till  Hallunda.  Jag hittade alldeles nymald kalvfärs så det måste jag köpa och göra Wallenbergare till middag. 

Lika bra att förbereda middagen direkt när vi kom hem. 

Tog även 100 gram och stekte med lök och kryddpeppar för att göra ett par kroppkakor till lunch. 

Lasse kommer ner i köket och får frågan  "vill du ha kroppkakor till lunch"  Får svaret ja och sedan går han iväg. 

Nästa gång han kommer till köket ser detta      och utbrister "va, gör du dem nu, trodde de  fanns i frysen".

Jag brukar kalla dessa för Slagsta kroppkakor eftersom de inte innehåller fläsk. 

Lagom till Hem till Gården så blir dessa     serverade med smör, grädde och lingon. 

Lovar att de smakade gott. 

Den här dagen  har inte varit  kul. Omslaget i vädret klarade inte  min kropp.  Benen  svullnade upp och värkte som tandvärk.

Att stå vid spisen så mycket som jag har gjort denna dag kändes  i hela kroppen.

Samtidigt ger det en del tillfredsställelse att  laga mat. 

Så även middagen blev att stå vid spisen.

Det blev i alla fall en god middag.

 

Wallenbergare med potatismos, gurka istället för ärtor  (gubben äter inte dessa) och skirat  smör. 

Gjorde även lite annorlunda med ströbrödet man vänder biffarna i och tog istället krossad corn flakes. Detta gjorde att de kändes lite krispigare än vanligt.

Missade Glamour eftersom vi satt och åt precis då, men tog det sedan på mobilen och kollade när det var reklam på andra kanaler.  Tur att jag inte missade helt, det blev ett spännande avslut denna kväll.


Jeopardy, Biggest Loser,  Alla mot Alla och en annan film som slutade efter midnatt fick bli kvällens TV program. 

Avslutade med Kontrollrummet som känns lite virrig men svår att låta bli.

Är alltid lite rädd att somna efter 12-slaget, men sover ändå bättre när det blir lite senare.


Tisdag

 

Jiipii grön app  även denna denna morgon. 

Även varm grader och snön börjar smälta bort för denna gång. 

Idag var det åter dags för mig att besöka vårdcentralen i Hallunda. 

Denna gång blev det att kolla mitt hjärta  med EKG. 

Skulle vara där 10.30 men kom inte in förrän 11.05 Tänkte att det var nog bra att sitta i stillhet ett tag innan undersökning. 

10 elektroder placerades på min kropp, sedan tog det inte så lång tid innan allt var klart med detta. Nytt blodtryck som var 150/80 och det tycker jag är okej, fast de inom vården tycker att det är högt.  Pulstagningen fick även detta sköterska att reagera för den ökade istället för att gå ner (tror att jag stressar upp mig) Hon frågade  vad jag hade, hos läkaren och jag berättade att den var 123 och det var därför jag var här idag.  Hon ville inte släppa iväg mig utan att hon pratat med läkaren så jag fick sätta mig i väntrummet ett tag.  Hon kom tillbaka och sa att jag fick gå hem eftersom den i alla fall var lägre än hos läkaren.. 

In på Lidl för att köpa falukorv. Sedan hem för en lunch  på gårdagens rester  till Hem till Gården

Fick ett SMS från Systemet om att våra Happy Dog hade kommit, så vi tog en tur dit för att sedan åka hem och kolla på skidtävling från Norge


Idag ska jag skriva under min deklaration och få in den. Har egentligen ingen brådska eftersom jag alltid får en massa kvarskatt.  Har aldrig några avdrag att göra och betalar för lite skatt.  

Min läkare ringde och berättade att hon skickat en remiss till Nacka sjukhus för mer kontroll av hjärtat och även arbetsprov. 

Ja nu är det även min tur att gå springa på sjukhus och vårdcentraler. 

Blev en bra dag och middagen blev enkel men god

 


Falukorv med spenat går alltid hem. 

Valde att gå och lägga mig direkt efter Alla mot Alla. 

Får kolla i morgon när jag somnade


    

Somnade i alla fall innan 24.00

Natten blev okej, men klart jag skulle önska få sova lite djupare. 

Man kan tydligt se att min puls ökar markant inne hos läkare eller sköterskor. 

Att solen visade sig redan på morgonen gjorde i alla fall mig lite gladare.

Sprang 10 minuter på mitt gåband, men jisses så slut jag blev.  Måste försöka få upp lite krafter innan jag ska på arbetsprovet, kan ju inte komma dit och kanske inte kunna ta ett tramp på cykeln.

Sen gäller de att mina knän fungerar också.  Bara skit med kärringen

Morgonen började med att jag fick veta att en av min vänner hade somnat in. Det, gjorde så förbaskat ont och rörde fram en massa minnen.  Jävla cancer. 

 Vi hade alltid så mycket att prata om.  Nu är i alla fall du och din dottern återförenade. 

Behövde åka till centrum för att lägga på ett brev.

Träffade en vän och det blev att vi stod länge och pratade och det kände så trevligt att få snacka av sig lite.

In på Supergrossen för att handla lite mjölk och fil, sedan hem och jag stannade ute med ett par av hundarna .

Lasse tog sig ann Z på trimbordet.

När klockan var strax efter 12 gick jag in för äta lite lunch och kolla på Hem till  Gården.

När vädret är som det har varit denna dag så har jag svårt att hålla mig inne så jag gick ut igen så fort denna serie var slut.

Tog även nu med mig några hundar ut.

Klockan hann bli kvart över 3 innan jag masade mig in för att göra lite nytta.

Upptäckte att två saker på Tradera hade blivit sålda så jag tog direkt tag i dessa och paketerade

Hade även  medans jag satt ute fått så fina bilder från vår dotter. 

Nytagna bilder och filmer på lilla 5 månaders tjejen. 

    En lycklig tjej med både sin mamma och mormor. 

Dagen blev så mycket lättare när jag kom in och visade dessa för Lasse. 

Försökte springa lite på löpbandet, men det fungerade inte alls, så det var lika bra att låta bli. 

När jag kom ner stod en onsdags drink på bordet.  En Martini.  Visste inte ens att någon  sådan fanns hemma.  

Klockan hade hunnit fram till fem så jag ställde mig spisen och gjorde middagen. 

Det fick bli stroganoff med pasta. 

Så falukorv två dagar i rad. 

Sen blev det att jag kollade Glamour som börjar bli riktigt spännande. 

Sen blev det Sveriges Mästerkock och Alla mot Alla innan jag gick till sängs. 

Hoppas på en bra natt. 



















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 6 maj 07:26

Måndag    Det positiva var att det inte regnar          Lite bättre än gårdagen  är alltid bra. En tur till Hallunda för Lasses beställningar på apoteket.  Tog en tur in på Lidl men hittade inte något som jag behövde. Hade ingen ani...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards