Direktlänk till inlägg 30 mars 2023

Torsdag till söndag vecka 13 2023

Av Rehn/Hornesjö - 30 mars 2023 07:49

Torsdag

 

Skönt att vakna upp och se en grön app.. 

Trodde nog att jag skulle se flera steg under gårdagen. 

Men natten kändes bra 

Lite varmare denna morgon och idag kändes det som solen ville fram bakom molnen 

Redan strax efter 8 så ringde min mobil från ett nummer som jag redan hade svarat på under 3 dagar och sagt att jag inte var intresserad.  Detta är från Miljonlotteriet och jag blir så stressad på att de inte fattar att jag inte är intresserad.   Undrar hur de går till väga för jag ska inte behöva få fler samtal, de borde ju vara ett system där de ser att de ringt tidigare.  

Dagen blev inte alls vad jag hade önskat. 

Fastnade i ett korsord och blev sittande fram till lunch.

Behövde inte handla  något så kom inte heller ut denna dag.

Fick pappas deklaration, satte mig med denna men måste ha hjälp med ett saker gällande försäljningen av lägenheten. 

Fick även upp ett minne denna dag och detta kort togs bara ett par veckor efter mammas död

      Tror att Qling kände på sig att morfar denna dag behövde mer kärlek än vanligt.

Rörde upp massa minne och jag kände att det aldrig tar slut. 


Försökte sitta lite vid symaskinen men blir så jäkla allergisk av dessa tyger. 

Gjorde en enkel middag

Det fick bli raggmunk och bacon. 

Sista delen på kapningen denna kväll. Vet inte riktigt vad jag tyckte on denna, men blev ett bra slut i alla fall. 

Alla mot Alla fick avsluta kvällen. Ikväll var det Ylva Hällen och Reuben Sallmander som mötte Tara Moshizi och härliga Thomas Petersson 

   


Ny bild igår som gjorde mig glad. 

Känner att jag kommer att ha svårt att komma till ro. 


Fredag

 

Blev som jag hade förutspått. 

Natten blev orolig och det märktes på appen. Vaknade även med huvudvärk, känns som om jag har något förkylning som inte vill bryta ut, men så har jag ju alltid haft det. Denna dag är det ett måste att ge mig ut i alla fall för att handla lite.

Redan som igår vid strax efter 8 så ringde de igen från Miljonlotteriet.  Var i alla fall en ganska trevlig skåning som ringde. Jag försökte än en gång förklara att jag inte är intresserad och att han nu var den 5:e som ringde mig .  Han började då med att säga att "men detta är välgörenhet och vi tigger inte"   Vill jag ge till välgörenhet så gör jag det på mitt sätt och inte genom ett lotterier, blev mitt svar.  Då säger mannen men du måste ju även tänka på att jag behöver pengar och det är därför jag ringer. Naturligtvis förstår jag att detta är hans jobb för att få en lön, men den vill inte jag betala.   Känner mig redan stressad och vill inte behöva diskutera dessa saker klockan 8 på morgonen.

Började sedan dagen med att besöka Systemet för helgens vin. 

Sedan till centrum för att köpa lotter. 

En snabb tur in på Supergrossen för att köpa fläskfilé.. Jisses så dyr, den blivit. Finsk filé för 109 kr kilot och inte ens putsad.  Men fanns inget alternativ så bara att köpa. 

Såg på Hem till Gården, men sen måste jag ut och ta vara på solen

Trodde att det skulle vara sol tidigare idag, men den visade sig inte förrän klockan 13.00 

 

Hade inte en  tanke på att det var så mycket snö på uteplatsen.  Fick fundera lite på hur jag skulle ta mig till den även snöbetäckta stolen.  

Inte det rätta på fötterna.

Var ute till klockan 14.30 och det var inte varmt fast jag satt i solen.

När jag kom in satt jag mig för att kolla lite på En plats i Solen som jag tycker är ett trevligt program.

Lasse var tydligen sugen på något sött så helt plötsligt stod det en fredagsdrink på bordet

Dagen fortsatte och jag vet inte varför klockan hann bli halv 8 innan middagen stod på bordet


   

Hade redan på förmiddagen planerat middagen och fläskfilén hade jag lagt i torrmarinad för att få den riktigt mör och smakrik.

Det blev ett spett med fläskfilé och ett med Haloumi.

Båda tyckte vi att det hade räckt med Haloumin för det var den som var pricken över i:et denna middag.

Lite för mycket blev det på våra tallrikar idag, men desto mer för hundarna.

Kvällen fortsatte sedan med att kolla på första avsnittet av Masked Singer och sedan fortsatte vi med 

Mission Impossible II, men vi tröttnade efter ett tag och gick och la oss i stället.

Hoppades på en bra natt.


Lördag och 1 april

 

Även denna morgon vaknade jag före 5. Kände att det var lika bra att stiga upp och gå på toa och kanske kunna somna om igen.  Men detta var naturligtvis helt omöjligt, men jag var i alla fall kvar i sängen till Lasse steg upp vid halv 7.

Hade önskat att appen skulle visa på grönt denna morgon, men även denna natt hade jag tydligen inte kommit till ro de första timmarna och då blir det som det blir.

Idag skiner i alla fall solen. 

Det blev en tur upp till Willys och sedan många timmar utomhus tillsammans med hundarna. 

  Yra hade lagt sig på det minsta bordet för att sola. 



Per kom på fika besök. 

Hade gjort några ost stänger som vi tog utomhus till varsitt glas vin. 

Det är sånt som förstör matlusten så när jag skulle laga mat så var vi inte sugna. 

Tog därför bara de rester som var kvar sedan gårdagens middag. 

   

Det blev inte mycket men blev ändå över av denna speciella pytt på fläskfilé, haloumi, zucchini och potatis. 

Smakade helt okej. 

Det blev sedan Lets Dance och Sjölyckan innan det blev sängen. 


Söndag

     

Var i alla fall grön app denna morgon och jag kände mig ganska pigg när jag steg ut sängen och såg solen skina. 

Gjorde inte många knop denna dag. 

Var i alla fall ute en hel del. 

Blev att sitta och kolla på fotboll och äta chips. 

Hade inte planerat någon middag så det fick bli det, som fanns i kyl och frys. 

Hade en öppnad burk Grekisk yougurt så tankarna gick till moussaka. 

Hittade ett recept på Grekisk Moussaka med Yoghurt istället för ostsås. 

Berättade att det skulle bli Grekiskt denna, kväll och direkt så stod det en   ouzo på bordet.. 

Den bästa rätt jag gjort på länge

     


Så mycket magrare på detta vis. 

Blir säkert fler gånger. 

Blir även detta till lunch i morgon när vi kommer hem från  KS. 

Kvällen avslutades med en Beck-film. 

I morgon får vi starta dagen tidigare än vanligt. 

Måste åka hemifrån innan 9 och då ska hundarna ha fått sin mat och blivit rastade. 

God natt















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards