Direktlänk till inlägg 28 augusti 2023

Måndag till onsdag vecka 35 2023

Av Rehn/Hornesjö - 28 augusti 2023 11:22

 

Så var det måndag igen

Natten kändes så där.  Märktes i alla fall att min puls reagerade mycket under dopet.

Blev inte mycket gjort denna dag. Började direkt vid 8 tiden att sitta vid datorn för att kolla igenom alla bilder och filmer jag hade tagit på dopet.

Gjorde ett litet uppehåll när jag åt min frukost, fast hade fortfarande datorn framför mig.

Timmarna gick och snart var klockan nästan halv 1 och dags för Hem till Gården.

Kände mig ganska seg så vi tog varsin hund med oss och gick på en liten promenad, mest bara för att jag skulle kunna komma ifrån datorn.

Nu slog jag ihop den och bestämde mig för att fortsätta i morgon i stället.

Var bara ute på tomten efter promenaden.

Vi hade det vi behövde hemma till middagen så bilen fick stå denna dag.

Vid 18 tiden blev det middag

   

Fick bli en panerad fläskfilé med ris och tomatsås.

Det var gott.

Skulle sedan se både de nya programmen Halv 8 hos mig och Idol. Men jag somnade i soffan och vaknade efter 1 timme.

Började se en film Fire Country som var slut vid midnatt.

Nu var det dags att försöka somna igen. Vi får väl se hur detta går.


Tisdag

 

Hade tydligen somnat strax före halv 1 men kom inte riktigt till ro på hela natten 27 minuters djupsömn är för lite för att jag ska känna mig utsövd.  

Kollade på TV programmen för dagen och sa till Lasse att ikväll är det mycket på 4:an som jag vill se.

Så hålla mig vaken är ett måste.

Vädret kändes toppen redan på morgonen, men det var bara 12 grader.

Började morgonen vid frukostbordet med att lägga över filmerna på Youtube så jag kunde skicka dem till Rubina.

Sen la jag ner allt med datorn för i alla fall några timmar.

Idag blev det en slappar dag i solen. Tänkte att hundarna skulle få bada så jag tog av täcket på poolen. Ingen rolig syn, det  var  grönt och tråkigt, bara att kolla vattnet och värdera var på noll.

 Bara att sätta på renare och hälla i lite olika medel och hoppas på ett resultat vi morgon. 

Åkte till centrum för att  handla en falukorv eftersom jag ville ha detta till middag. 

Jäkla dyr korv för när vi kom till  kassan så hade jag handlat för 350 kr.

Måste kolla kvitto för det måste vara fel, men det stämde på örat.

Men nog har allt blivit dyrt, hade handlat knappt 1 kg köttfärs, 1 paket bacon, 1 falukorv, ägg, ett litet blomkålshuvud och mjölk.

Nu räcker korven till två middagar och köttfärsen till 4 middagar, så jag jag ska väl inte klaga allt för mycket.

Blomkålshuvudet hade mer stock och blad än huvudet och vi hade tur som fick behålla detta för Z är helt galen när hon ser grönsaker och slet blomkålen ur min hand och det var knappt att jag lyckades få den ur hennes mun.


Blev till och med 125 gram köttfärs kvar som fick bli 2 små hamburgare till lunch.

Passade på att vara ute så mycket som möjligt fram till middagen.

   

Det blev gott och eftersom det fanns ett glas vin kvar sedan helgen så fick även detta slinka ner tillsammans med vatten.

Kvällen fick avslutas redan tidigt efter att Maria Wern var slut.

Ska bli spännande att se fortsättningen i morgon.


Onsdag

 

Kallt och ruggigt kändes det på morgonen. Blev dåligt med djupsömn även denna natt.

Vädret blev bättre under dagen. 

Såg på Hem till Gården och åt en lunch på resterna från gårdagens falukorv

 

Var nästan godare än i går. 

Åkte till återvinningen med en massa plastsäckar med trädgårds avfall. 

Per kom och hjälpte Lasse få av takboxen. 

Jobbade lite med poolen, men det tar tid att få den ren. 

En tur till Hallunda för att handla lite. 

Hade planerat middagen redan på morgonen och det enda som fattades var grädde. 

Fick bli en lite senare middag 

 

En carbonara känns aldrig fel.  

Sen blev det TV fram till 22.

Skulle se Hudson och Rex men det var ett avsnitt jag redan sett nere på Öland. 

Gav upp och gjorde mig i ordning för natten. 

I morgon är det 1 vecka sedan vi lämnade Öland, var sjutton har denna vecka tagit vägen tänkte jag, men insåg att vi nog har gjort en hel del.

Tyvärr har det satt sig i mina leder och den smärta jag knappt har känt av under de 7 veckorna på Öland är nu tillbaka.











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards