Alla inlägg den 11 maj 2023

Av Rehn/Hornesjö - 11 maj 2023 08:28

Så var det torsdag igen

  

Lite svalarare idag än i går.  Minus på ANS som jag inte förstår. Tyckte jag hade både en bra dag igår och även en okej natt.   Hög puls klockan 18 gjorde mig fundersam, då hade jag ju satt mig tillrätta för att kolla på Glamour och borde ha varit avslappnad. 

På agendan denna dag fanns mitt jobb med poolen och detta började jag  med rätt tidigt.  Hade hoppats  att Lasse ville ta fram alla tillbehör  och även sandfiltret. Men nej han hade andra planer denna dag.

Slängde ihop en pannkaks smet på de ägg som fanns hemma så nu måste det bli en tur till centrum för att  köpa ägg. 

Lasse hade spelat dagens dubbel igår och de hästar ha  hade var strukna så nu skulle han hämta tillbaka den insatsen och spela nya. Detta började vi med när  vi kom till centrum. 

På vägen till garaget säger Lasse "skulle du handla något "  nej jag har det vi behöver hemma, blir mitt svar.

Kommer hem och kollar på Hem till Gården  och sedan  serverar jag oss varsitt glas Rosévin .

När  vi sitter i solen med denna dryck så säger Lasse  var ställde du äggen, haha hade ju inte ens köpt några.  Det får bli  en frukost utan ägg. 

Sitter ute o h lyssnar på radion, de pratas hela tiden om vilken dag som firas idag och det är tydligen  chokladbollens dag. Detta är inget för mig men vet  hur mycket  Lasse gillar detta.

Går  in och plockar fram allt som ska vara i och stoppar i maskin  som får jobba ihop en fin smet. 

Rullar 12 stora bollar och ställer i kylen.

 

Lasse håller på med att få på en  ny kedja på motorsågen och kommer för att  berätta hur det går. 

Jag frågar honom om  han vet vad det är  för dag  och ger en ledtråd på detta . Han gissar helt vilt på alla sötsaker som finns. 

Till slut gissar han rätt  och jag berättar att det finns i kylen.

Dagen fortsätter utomhus

Skönt att kunna vara ute hela dagarna tillsammans med hundarna. 

Det var ju torsdag och då passar det bra med en fläskpannkaka. 

 

Den blev perfekt.  Men jag tror inte jag tål mjöl och fett för jag fick ont i magen efter denna middag. 

Sen blev det programmet om morden i England

Surviving a Serial Killer

 Igår varv det riktigt otäckt och handlade om en trevlig man som tog hem småpojkar till sig och sedan dödade dem.  Upptäckten efter sex år blev otäck då det visade sig att han hade dödat 33 pojkar och de flesta fanns i hans källare. 

En riktig ruskig historia. 

Sen var det sista kvartsfinalen i Alla mot Alla. 

Det lugna och sansade paret Lotta och Erik mot den ganska hysteriska Tom och lite lugnare Jerka. 

Fick i alla fall skratta för så knasig som Tom är gör att jag verkligen har en viss hatkärlek till denna kille. 

Rätt par vann. 

Blir spännande nästa vecka. 


Fredag

  

Okej natt och jag satt i alla fall inte bara stilla igår.  Men vad sjutton gjorde jag klockan 14,45 eftersom jag hade 118 i puls. Vet inte att jag varken kände mig orolig eller retade mig på något.

ANS var så dåligt det bara kan bli -10 visade det sig.

Gick ut för att ta in en bukett med tulpaner, men alla var utslagna        redan denna tidiga morgon och jag insåg att de var vackrast där de stod.


Dagen gick sin gilla gång och varmt var det hela dagen.  Till och med så att jag var tvungen att uppsöka skuggan.

Höll på lite med poolen, men det går långsamt framåt. Lasse har så mycket annat att göra varje gång jag ber om hjälp, men hoppas i alla fall att det ska hända något i morgon. Vore ju roligt om vi kunde få igång den innan kylan igen.

Hade ingen matlust vid lunch så Lasse fick göra lite åt sig själv.'

Handlade lite kött till kvällen.

Sen blev det mest ute hela dagen   och jag satt och kollade lite på Lasse när han höll på med hundarna.

Vi var ute i stort sett fram till 16 då hundarna skulle utfodras.  Sen gick vi ut ett tag till och satte oss innan jag skulle börja med middagen.

  Egentligen var jag sugen på att grilla, men vi hittade inget kött som kändes okej, så det fick bli lite lövbiff på planka i stället. 

Ganska okej middag. Men jag fick inte i mig mer än hälften.

Sen fick det bli TV hela kvällen. Avslutade den med filmen om Ted - för kärlekens skull. Har sett den tidigare, men det var lika bra denna kväll.  Tyvärr så slutade den efter midnatt och jag var rädd för att inte somna.  Känns alltid som jag har en del att bearbeta så fort jag lägger mig i sängen.

Ja ja, det återstår att se imorgon hur natten blev.


Lördag

 

Hade tydligen somnat ganska fort efter att jag lagt mig. Men natten blev inte så bra och jag vaknade även denna morgon med ett ANS på -10.  

Har svårt att koppla av och känner en inre oro hela tiden. Trodde att solen skulle hjälpa mig att känna mig bättre, men jag vet inte.  

Läser på min klocka att att jag ska göra något som ger glädje och tillfredställelse, men vet inte vad jag ska hitta detta.

Inte så mycket mening med att fundera utan bara försöka koppla bort de jobbiga tankarna.

Mådde ganska dåligt när jag vaknade. Har haft lite ont i magen sedan i torsdags och mått lite illa och detta förvärrades under lördagen. Har sällan ont i magen, men kan få denna känsla om jag blivit kall. 

Försökte i alla fall att vara ute men det blev inte många knopp gjorda.

Vi fick i alla fall fart på   poolen och det kändes bra.  Lasse ville att vi skulle äta en lunch, men jag mådde illa bara jag hörde ordet så han fick ordna detta åt sig själv.

Senare kände jag att jag måste nog ha något i magen så jag gjorde 3 små kex var och så tog vi fram boxen med Rosévin och satte oss i skuggan på baksidan   och jag fick i alla fall i mig ett halvt glas vin och 2 små kex.

Det var varmt och jag kände att jag inte alls mådde bra av denna värme, kanske var det något influensa  på väg.  

Hade jättesvårt att koppla av hela dagen, magen kändes stum och stor och det sved i hela buken och detta gjorde att jag även fick jättehög puls, tror inte att den var under 100 på hela dagen fast jag tyckte att jag bara satt stilla.

Just nu blommar det stora trädet som vi har bett kommunen ta bort i flera år, men de kommer inte ens hit och kollar.

Det är vackert    i ca 2 dagar sen fylls vår tomt av minst 50 % vissna blommor.

Frågade Lasse om han hade några Novalucol hemma och han hade några gamla, ja de är säkert 10 år sedan han köpte dessa, men jag ville prova om det kunde hjälpa något.

Fantastiskt så kändes det som om i alla fall svidningen gick över i magen, men de onda musklerna blev inte bättre. 

Middag kände jag inte alls för, men Lasse ska ju inte behöva lida för att jag inte mår bra så jag gjorde bara en lätt sallad med några skinkskivor.

   

Fick i alla fall i mig en skiva skinka och lite sallad.  Lasse tog fram varsin glass till oss.  Han kan inte låta bli att springa ut till Glassbilen när den kommer, det är han och alla barnen på gatan som står och handlar.

Nej nu skulle det få bli slut på mitt gnällande om att jag inte kände mig bra och slå mig ner framför TV:n, det var ju mycket som skulle hinna ses denna kväll.

Började med Dröm Pyramiden och sedan blev det Lets Dance fram till 21 då jag slog om till Melodifestivalen. Det blev en hel del swappande mellan kanalerna, men det fungerade bra och jag kunde se det mesta. 

Kvällen blev lång för jag vill se allt.  Men bestämde mig för att vid 23,30 tiden fortsätta Tv tittande från sängen.

Allt var inte slut förrän vid 01, men vilken härlig kväll det blev och det var spännande till sista minuten.

Nu har dagen gått och det är redan ny dag när jag stänger min mobil och hoppas kunna sova lite.


Söndag

 


Natten blev väl ganska okej.  Men mina värden igår visade på att jag hade mått ganska dåligt.

Har även idag en gnolande värk i magmusklerna och en lätt huvudvärk, så något är det som inte stämmer. Är ganska allergisk just nu också och detta påverkar säkert även kroppen.

Hela dagen gick i ultrarapid.  Orkade ingenting och min puls gick upp mycket över 100 så fort jag rörde mig. 

Vi skulle ta ut alla blommor så Lasse höll på att sätta nät runt där de ska stå så att inte hundarna kommer åt dessa. 

Jag måste ha somnat för  jag hade inte märkt att Lasse tagit ut alla själv. 

Gick i  för att hämta ett glas vatten och då började min mobil larma om brand

När jag kollar så ser jag att det bara 150 meter till branden. 

Springer ut till Lasse och berättar och ser samtidigt att det är på vårt berg som det brinner. 

 


Snart hör vi även brandbilar, men de kan inte ta sig upp utan måste gå upp för berget med vatten. 

Dagen fortsätter och jag har även denna dag inte haft någon matlust, men känner för att grilla. 

Gör bara ett par potatis bullar av moset som är kvar sedan fredagens planka. 

Tyvärr gick det inte att få i mig något, känner mig bara äcklad när jag ser maten. 

Somnade igen efter maten och vaknade kl 20.

Blev sedan Robinson och Beck som fick avsluta kvällen. 

Ingen bra bra dag. 















Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards