Direktlänk till inlägg 22 februari 2019

Fredag med kyla och sol

Av Rehn/Hornesjö - 22 februari 2019 08:38

 

Det här var inte vad jag hade önskat denna  morgon

Efter en ganska så jobbig natt med 2 hundar i sängen som absolut måste ligga så nära mig som möjligt så sover jag inte djupt.    Allt ser ju ganska bra ut när man ser det på appen, men att behöva vakna innan halv 5 för att Z absolut måste gå ut och bajsa, det är ingen höjdare eftersom hon då väcker upp de andra hundarna som tror att det är morgonmål.  Jag orkade bara inte stiga upp och gå ner utan det fick Lasse göra och naturligtvis så började Z bråka om hon skulle in eller inte, men alla fick mat utom Zlatan som inte vaknar förrän vid kvart i 7 och då är det bråttom att komma ur sin hage.

Morgonen var snart igång och som vanligt fick Zlatan äta sin mat och leka lite själv innan det blev för hårda lekar


 
  Allt är kul tycker Zlatan som lekte rätt länge innan jag släppte in både Yra ochZ till honom och då blev det lite häftigare lek.

Klockan kvart över 9 skulle Lasse vara hos vårdcentralen och jag passade då på att handla under tiden.  Laila hade hört av sig och undrat om vi skulle komma upp till Storvreten för lite lek i hundhagen nu när det var så passa kallt och inte lerigt.

 

Så när vi kom hem från centrum så gjorde vi oss bara i ordning och tog med oss tjejerna får att få leka tillsammans med Theo och Tore.


 
 
  Det blev en dryg timme i denna härliga hage och hundarna var rätt så nöjda när vi kom hem.

Nu hade tiden kommit för att få i oss lite lunch och Lasse tände grillen medan jag tog lilla Zlatan på en liten promenad medan de andra var ute på tomten.

 

När jag kom tillbaka så var grillen tänd och jag tog in alla hundarna och gjorde i ordning lite gott att dricka 

    Lasse hade lagt några korvar på grillen men jag fick för mig att vi även skulle lägga revbenen som jag hade slökokat igår på grillen

och det var en höjdare  och så gott i solen.

Det var vara 1 plusgrad men vad gjorde det när solen sken och grillen doftade, som sagt man ska njuta av allt det goda.

 Lite senare så tog jag med mig Yra ut på lite fordonsök och det gick toppen, men samtidigt känns det inte rätt när jag själv vet var jag satt doften, men huvudsaken är att jag ser att hon markerar på rätt sätt. 

 

Hon är lite svår tycker jag för ibland så bara tittar hon på mig, ibland sätter hon sig och ibland så markerar hon med tassen. Vad jag tycker är bäst är att hon sätter sig ner.

 

Dagen fortsatte som den brukar med hundar och mat. Vår middag idag blev enkel med räkor.

         

 Bakad potatis med gräddfil, räkor och rödlök går alltid hem

 Kvällen fortsatte med TV och när det var Talang så skulle jag bara gå ut i köket för att hämta något att dricka. Zlatan   sov gott i soffan och normalt brukar jag ju se hundarna i köket, men det var så tyst så jag fick nästan för mig att hundarna var ute, men kollade i hallen och där låg de alla fem   tillsammans på hundbädden, en del av dem tittade upp på mig men fortsatte sedan att sova.

Själv fortsatte jag kolla på TV tills klockan var strax före 23 och då fick hundarna gå ut och nattkissa.

God natt

Ia

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 13 maj 09:10

Så var det åter en måndag    som började bra med solsken och värme. Natten var väl lite si och fram till 3 tiden då jag vaknade till och kände att jag höll på att få kramp i min fotled. Bara att stiga upp och gå runt så att detta skulle släppa.  ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 9 maj 09:36

Torsdag och även Kristihimmelsfärdsdag   Så såg det ut klockan halv 7, positivt när det i alla fall inte regnar Natten hade känts ganska bra, något som jag inte hade förväntat mig efter den tråkiga sjusovardagen som det var igår.        ...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 6 maj 07:26

Måndag    Det positiva var att det inte regnar          Lite bättre än gårdagen  är alltid bra. En tur till Hallunda för Lasses beställningar på apoteket.  Tog en tur in på Lidl men hittade inte något som jag behövde. Hade ingen ani...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<<
Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards