Direktlänk till inlägg 28 februari 2019

Torsdag

Av Rehn/Hornesjö - 28 februari 2019 08:59

 

Idag fick vi sova  till klockan 06,00 innan hundarna talade om att de ville äta och gå ut

Men det där med att lägga mig tidigt det var inte så lätt. Började redan klockan 21,00 att se en ganska så löjlig film "WANTED", massa onödigt våld och ingen direkt logisk handling, så jag somnade säkert ifrån lite då och då, men klockan hann naturligtvis bli över halv 12 innan jag kunde koppla av och somna ordentligt

    fast timmarna var ju inte så mycket att klaga på, för de var ju ungefär det samma som alltid när det gäller den djupa sömnen.

Trodde nog att jag hade gått flera steg denna dag, så där blev jag lite besviken när jag inte nådde upp till mina 10,000.

Dagen fortsatte i alla fall med diverse göromål och en del nose work.

Just nu är Lasse inne i en period med att han inte vågar äta och det är jättejobbigt, jag blir så frustrerad av detta och vet inte vad jag ska göra för mat.  Men pannkaka brukar ju alltid gå hem, så jag gjorde en smet på förmiddagen och tänkte att han i alla fall skulle bli glad och äta lite.

 Det blev även liten promenad med Zlatan      och det går ju inte fort och han är mycket intresserad av allt som rör sig, så han sätter sig ofta och bara kollar.  Men som vanligt möter vi folk som vill hälsa på honom och då går den lilla svansen som en propeller.

En hel del lek fick det även bli på tomten med alla hundarna medan vi plockade fram lite utemöbler och hoppas på att våren ska stanna.

               

Det blev både lek och uppfostring för valpen av sin mamma.

En hel del med skidor blev det även denna dag och sen när klockan närmade sig middagen för hundarna så fick de först bli lite godis-sök medan jag gjorde i ordning deras skålar

            Zlatan vet att han alltid blir av med det han hittar så han plockade åt sig godis och la sig under ett bord för att få vara i fred.

 

Sen blev det middag även för oss och Lasse petade i alla fall i sig 2 pannkakor.

Själv åt jag tre stycken fast jag egentligen inte tycker att det är det godaste som finns.

Kände mig ganska så trött denna dag, både psykiskt och fysiskt och jag hade känning av min fibro i både benen, nacke och armar.

Så när klockan var 20,00 så bestämde jag mig för att stänga av datorn och bara ta det lugnt.

Får väl se i morgon på appen hur det blev med sömnen

I morgon är det vår på riktigt om man får lita på almanackan

Ia

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 13 maj 09:10

Så var det åter en måndag    som började bra med solsken och värme. Natten var väl lite si och fram till 3 tiden då jag vaknade till och kände att jag höll på att få kramp i min fotled. Bara att stiga upp och gå runt så att detta skulle släppa.  ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 9 maj 09:36

Torsdag och även Kristihimmelsfärdsdag   Så såg det ut klockan halv 7, positivt när det i alla fall inte regnar Natten hade känts ganska bra, något som jag inte hade förväntat mig efter den tråkiga sjusovardagen som det var igår.        ...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 6 maj 07:26

Måndag    Det positiva var att det inte regnar          Lite bättre än gårdagen  är alltid bra. En tur till Hallunda för Lasses beställningar på apoteket.  Tog en tur in på Lidl men hittade inte något som jag behövde. Hade ingen ani...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<<
Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards