Direktlänk till inlägg 7 april 2019

Söndag

Av Rehn/Hornesjö - 7 april 2019 09:09

 

  

Det var så här min morgon började. Vaknade vid 6 tiden och då var Lasse snabbt uppe för att släppa ut hundarna och ge dem lite mat.  Kände väl inte att jag hade någon större lust att stiga upp redan så jag låg kvar och kolla de min mobil istället. Det här med minnen är både positivt och negativt för ibland gör det så ont att minnas

Men mina minnen är bara bra och att fem av dessa nu är borta är ganska förståelig eftersom de alla har varit ganska så gamla när de gått över till andra sidan

Får tänka att hade det inte försvunnit några så hade det inte heller kommit in nya och nu är vi så glada för vår lilla Z och Zlatan.

 

Idag blir vårt lilla charmtroll Z 9 månader och är då "junior" och kanske vi kan hoppas på att hon ska lugna ner sig lite och börja förstå det där med lite lydnad.

Blev ganska förvånad när jag gick ut i det fina vädret för det var svinkallt ute.

Lasse passadade på att lägga in sommardäcken i bilen medan jag som vanligt jobbade lite vid datorn.

Sen blev det en tur till Maxi där man kan byta däck och det gick smärtfritt och fort.

 

Sen en tur till Hallunda för lite korv och mjölk på Lidl. Lasse ville som vanligt in på loppiset och idag gjorde jag ett fynd.  Jag fick för mig att sälja min varmfodrade gröna lite tjocka och för stora oljerock för ett par år sedan, efter detta har jag saknat denna just när jag ska till klubben och jobba hund. 

Har kollat lite på Hööks efter en lite tunnare och i bättre storlek, men har varit lite snål när jag har hittat den rätta modellen på jackan.

Så hänger den där mitt framför mig och i både den rätta snitten och färgen, ser helt ny ut och jag vet att en sådan kostar ca 3000 kr.  Just här så säljer de kläder oavsett hur dessa ser ut för kilopris och jag uppskattar denna att väga strax under kilot, så ca 60 kr kommer den att kosta, var min tanke och inget att fundera över.

Kommer fram till kassan och lägger jackan på vågen och det ser att den väger ungefär vad jag har trott. Tjejen som vi känner ganska bra skrattar och säger "vilket fynd du gör idag", det blir 22 kr för just i dag har vi 50% på kilopriset.

Ibland ska man ha tur och jag gillar redan min "nya" jacka.

  När vi kommer hem så grillar vi varsin lammkorv och tar ett glas lättöl och sen beger sig Lasse till garaget för att ta hand om vinterdäcken och jag slår mig ner med min ljudbok i en timme i den kyliga vinden

 

 Våra hundar nöjer sig med att få leka på tomten och det finns alltid något för dem att sysselsätta sig med.  Körde lite olika sök med dem alla och efter att jag fått lära mig på kursen att man kunde självbelöna dem vi källan så var det ju ganska så lätt att sysselsätta de som hade lust att söka.

 

När jag kom till garaget för att göra lite sök med Z så hade Lasse redan ställt in bilen och jag kände att jag lika väl kunde ta med mig 6 kartonger hem till huset och låta Z jobba i vardagsrummet


 
 
 
Inga synintryck utan bara en med doft och så blev det 4 sök då jag flyttade kartongen.  Tycker nog att hon var mycket mer samlad idag än vad hon tidigare har varit och det kändes väldigt bra att se hennes sökarbete.  Nu är det mest att jag måste lära henne att stanna upp vid doften så att jag kan vara säker på hennes markering, men detta får vi säkert lära oss på kursen.

 

Idag lagade  jag middag inomhus, det kändes alldeles för kallt att stå ute och grilla.

  

Hade två små entrecoter i frysen så det fick bli dessa med klyftpotatis och grönpepparsås 

Nu är klockan 22,00 och jag ska göra mig i ordning för natten, eller först ska jag kolla på Wallander från sängen.

Ia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards