Alla inlägg den 9 april 2019

Av Rehn/Hornesjö - 9 april 2019 12:32

 

   

Så var det en ny dag igen och idag har vi lite på agendan. Det skulle köpas nya trisslotter, lite vin och sen så var jag tvungen att köpa en ny mus, den andra tappade jag i golvet och vet inte vad som hände men den vill inte gå igång igen, så det blev en tur till Kjell och Co.

Det enda som jag var tvungen att köpa idag var lite creme fraiche till middagens mat.

 

Det passade bra att sitta lite vid datorn denna dag när vädret inte bjöd på något solsken och då fick jag för mig att lägga in lite bilder på pappa och mamma från deras ungdom.

De träffade i början av 1945  då pappa som var busskonduktör på bussen som gick mellan Hornstull och Norsborg. En dag såg han en söt flicka när han stod där med sina jobbarkläder   och det blev en liten vink som snart ledde till deras första date.  Så var den era igång och i augusti så for de på sin första gemensamma semester som fick bli på en tandem för att tälta.        Mycket närhet blev det och lilla jag blev till.

När jag sedan den 26 maj kom till världen så tog mamma och pappa mig med i en klädkorg i baksätet på farfars bil för att åka till Värmland och visa upp mig'

         för släkten i Värmland och här är de tillsammans med min gammelmormor och gammelmorfar .

Det blev många utflykter och släkten var stor så jag fick var med om en massa roligheter   som tex att sola och bada som jag gillade redan då.

Mamma och pappa fortsatte sedan hela livet tillsammans, pappa jobbade mycket utomlands och mamma var hemma och skötte mig tillsammans med mina morföräldrar. Men sen kom då dagen då jag och Lasse skulle gifta oss och äntligen kände mamma att hon kunde följa med pappa och bosätta sig några år i Grekland.

Det var härliga år och de åt och drack tillsammans med sina vänner och jag har nog aldrig sett mina föräldrar så pass  tjocka som de blev under dessa år med en massa friterade rätter   och detta kort är från 1971 då de hade tagit med sig Ann och Per på något roligt.

Så gick deras år och denna månad skulle de ha firat 73 år som gifta, men tyvärr orkade inte mammas hjärta längre.

Tänk så mycket minnen det kommer när man rotar i saker.

Kände inte ett dugg för att gå ut och jobba något med hundarna utan det blev att sitta inne och kolla på TV 

 Vid 16 tiden började jag med maten som idag fick bli    spagetti och köttfärssås.

 Vid 17,30 åkte vi till klubben för att gå kurs med lilla Zlatan. I kväll handlade det om att lära hunden att klara lite otäcka situationer  mm mm.

Vi skulle ha varit 3 valpar denna dag men det var bara vi som trotsade kylan och kom och det var en toppenkväll med Linda som lärare.

Vi började inne i stugan och där stötte Zlatan på en högtalare som var ganska så läskig        men det var inte värre än att han vågade sig fram och undersökte denna och fick naturligtvis godisberöm.

Sen skulle vi ut på plan och Linda hade riggat upp en bana med sånt som normalt valpar kan tycka vara lite läskigt, men inte Zlatan för han gjorde allt som han fick prova på och han var hur framåt som helst. Jag var ju lite rädd för att han skulle komma ihåg att han blev trampad förra gången av den andra instruktören, men detta hade han nog glömt.

  Tunneln var ju hur rolig som helst och det springer han ju ofta igenom även hemma på tomten.

Sen tog Lasse lite filmsnuttar på honom när han var på plan


 
 
 
  Bollhavet var det sista som Linda hade tänkt att valparna skulle få göra idag eftersom det är lite kul, men Zlatan ville inte vänta så när vi var på väg för att gå över ett raster så såg han bollhavet och det gick inte att hindra honom för att springa dit.

Det blev en jättebra kurs för honom och sen hade han glädjen att få träffa Lindas 1.5 åriga flat och 2 andra mindre men vuxna hundar.

Kallt och blåsigt var det, men inte värre än att vi kunde vara ute i ca 1 timme.

Sen åkte vi hem och satte oss till ro framför TV:n

Nu är klockan strax efter halv 11 och jag ska snart gå upp och göra mig färdig för natten.

Ia

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards