Alla inlägg den 27 december 2022

Av Rehn/Hornesjö - 27 december 2022 09:05

Tisdag

 

Så var det vardag igen.  

Det första som dök upp i mobilen idag var mina dagliga aktiviteter från Joint Academy om att de nu vill ha betalning. En kostnad på 199 kr/ månad som blir 6,50 om dagen för att må bra, ser sämre ut när jag tänker på vad det kostar på ett år som blir 2388 kr.  Mina tankar kom då igång, kommer jag att göra dessa enkla övningar varje dag i ett år, eller kommer jag att strunta i dem om jag inte fortsätter att vara med. Tål att tänkas på några dagar.

Har en vecka kvar på mitt första abonnemang. 

Vi åkte ner till Lidl för att handla oxfilé och hummer.  Hade hoppats att det skulle finnas en mindre bit oxfilé men killen som var in på lagret för att hämta en kom ut med den minsta han hittade och den var på 1,8 kg.  Jaja, vi får väl äta oxfilé  tills den är slut. 

Hem och kollade på TV. 

Dagen fortsatte från till middagen och jag hade helt klart för mig vad vi skulle äta. 

Det skulle bli Pyttipanna 

 

Naturligtvis skulle det bli råstekt potatis för att få en riktig god pytt. 

Julskinka, köttbullar, lök och bara salt och peppar

    och så naturligtvis ett stekt ägg och julöl. 

Det enkla är det godaste. 

Hände som vanligt inte mycket! Avslutade kvällen med filmen Mandomsprovet. 

Klockan var, då strax efter 23.30 och jag längtade efter en natts, sömn. 


Onsdag

 

Blev inte alls den sömn jag hade önskat.  Kom inte till ro och samma tanke återkommer hela tiden. 

Klockan tickade på och inte förrän den närmade sig 3:så lyckades jag äntligen somna. 

Jag orkar inte med dessa nätter. 

Dagen började sent och vi var inte klara med frukosten förrän halv 10 och då äntligen var det hundarnas tur att få sin.  Har blivit mycket med rester i deras skålar den senaste veckan, men deras magar är precis lika bra som vanligt. 

Sen blev det att slå oss ner framför TV för att kolla tjejernas storslalom. 

Blev ingen utgång utanför tomten på de is belagda gatorna.  Vågar inte mig ut och behöva spänna mig och vara rädd för att ramla. 

Har sett flera av grannar som kommit hem med stora lådor med raketer. Hoppas de väntar till Nyårsafton och sedan befinner sig på ängen.  Vill inte ha dem utanför vår tomt.

Middagen blev en enkel men god pastarätt

 


Kycklingfilé med en krämig sås med grädde och ädelost. 

Betyg en 10:a av Lasse. 

Kollade sedan via, SVT Play sista avsnittet av Äntligen

Sen fick kvällen avslutas med filmen Suedi.

Nu blir det natt. 


Torsdag

 


Idag var det grönt på appen. 

Kunde inte låta bli att kolla lite i en av lådorna med mamma och pappas gamla stenkakor, men bland dessa så fann jag en av mina älsklings sagor.  Kommer inte ihåg när jag fick denna   men det borde ha varit tidigt 50 tal.  Som vanligt var det lätt att hamna i gamla minnen. 

Tanken var att vi skulle åka och hälsa på vår dotter och hennes man och få se allt nytt som har hänt hos dem sen senast vi var där.  Men vädret var inte det bästa och redan känns då jobbig så vi bestämde oss för att bara ta en tur till systemet för lite gott till nyår. 

Vid vår parkering där det brann en bil för inte så länge sedan stod det nu en kartong  med gastuber, det låg även  några utkastade bakom staketet.  Blir alltid lite rädd när allt inte står rätt till.  Kontaktade vår ordförande som skulle kolla upp detta. 

Snacka om att spöka när vi satt i bilen , min mobil låg i fickan och helt plötsligt så slår radion av och jag märker att det kommer ett samtal, ser att det är en av döttrar och vi båda säger samtidigt hej, men ingen av oss har ringt och hon har också sin mobil i fickan. Kul i alla fall att höra hennes röst. 

När vi kommer hem är klockan strax efter 12 och jag frågar Lasse om vi inte kan kolla första avsnittet på Nattryttaren.  Vi börjar se den och kan inte sluta, gör ett litet uppehåll för att ge hundarna mat och jag skalar några potatisar för att göra ett mos och bara ta den julkorv som vi glömde till jul. 

Det blev en lång dag framför TV och nästan 6 timmar som det tog att se dessa 8 avsnitt. 

Middagen fick ätas till sista avsnittet

Så blev middagen

Kvällen fortsatte mest med lite slö tittande på TV

Väntade på ett samtal hela dagen, men det uteblev. 

Kändes redan när jag la mig att denna natt kommer att bli jobbig. 

I morgon blir en ny blogg inför nyår. 




















Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards