Alla inlägg den 11 april 2022

Av Rehn/Hornesjö - 11 april 2022 07:54

Så var vi inne i vilaveckan för så ska det vara innan påsk

Var en del man kan förbättra när jag såg appen denna morgon. Stegen i går blev inte alls bra och sömnen var sisådär.

Satt ensam och såg på en gammal Wallander, dessa filmer kan jag se om och om igen. Gårdagens var väldigt tragisk och precis som det kan bli när samhället tar tag i problemen på egen hand

Min djupsömn infann sig strax innan halv 2 och varade i en hel timme. Sen vaknade jag strax innan 3 av att det var så himla trångt i sängen. Både Yra och Z hade tryckt ihop sig mellan oss och mitt 7 kg täcke kändes som om det vägde minst 25 kg. Att flytta dessa två är helt omöjligt, det går liksom inte att rubba dem när de sover. Somnade om efter ca 15 minuter och därefter blev inte sömnen vad den borde.  Klockan 05,53 var Qling kissnödig och började påkalla att vi skulle gå upp.

Solen sken redan på morgonen och jag önskade få ta tag i lite mer trimning utomhus. Men först var vi tvungna att åka till Hägersten en sväng för Lasse hade glömt sin väska där igår och det upptäckte han på morgonen när han skulle kolla efter en sak.

Hade även 3 paket som skulle slås in och skickas iväg. 

Plockade med oss lite hem från lägenheten som skulle till Stadsmission, men alla påsar med skräp får vi hämta i morgon eftersom återvinningen är stängd på måndagar.

När vi sitter i bilen på väg hem så säger jag "klockan är bara 11 och vi har varit igång och gjort en massa redan" jag jisses vad man hinner när man är effektiv.

Passade då på att åka direkt till Hallunda för att handla ägg. Tjejen i kassan sa "fanns det ägg nu igen" det visade sig att de hade ställt ut en hel pall full och den hade tagit slut på under 30 minuter.  Men vi hade tur och nu var det tydligen påfyllt igen.

Hem och kollade på Hem till Gården och sedan ville jag vara ute, vilket jag var fram till klockan 16 denna dag.

Eftersom vädret var så fint så ville jag grilla lite middagsmat.

Lasse gjorde ordning grillen och sa att han ville grilla ikväll och bad mig gå in och göra varsin liten drink.

 

Lasse skötte detta och jag är så jättenöjd med denna lilla grill som vi köpte nu i vår. Har ännu inte använt båda sidor eftersom vi oftast inte grillar så mycket åt gången.  Men annars så blir den dubbelt så stor.

   

Det som fanns på spetten var fläsk ytterfilé och Argentinsk Chorizo, den var verkligen kryddstark men så god att till och med Lasse åt den.

Satte mig sedan ner för att kolla Glamour och då ringde Per och sa att han ville komma och såga sönder vår soffa så att den kom till återvinningen.  Lasse och han tog hand om detta och jag slöade i soffan.

Bestämde mig för att ta en dusch innan klockan 21.  Måste ha blivit så trött efter denna så att jag somnade i soffan och vaknade mitt i Alla mot Alla.

Kan i alla fall säga att det blev en bra dag.


Tisdag

 

Natten blev fast jag somnade så tidigt, men det måste ju betyda att jag behövde denna sömn.

Känns som om jag drömt hela natten, kan inte säga vad förutom att det mest har handlat om att jag packat och vikt kläder.  Kanske inte så konstigt.

Lasse fick låna Pers såg så idag fick det bli en tur till Hägersten igen för att såga sönder det som är kvar av sängbotten och även hämta alla säckar till återvinningen.

Klockan var så lite när vi var färdiga i Hägersten så vi åkte hem för att invänta att återvinningen skulle öppna.

Jag passade på att kolla på Hem till Gården och Lasse startade grillen och grillade ett par hamburgare till lunch.

Jisses så gott det var att sätta mig ner och äta dessa nygrillade hamburgare som var helt perfekta med det lite varma brödet. 

Sen blev det återvinningen och lite att handla i Centrum.

Hade så himla mycket att göra denna dag med mina paket som det budades hela tiden på.

Känner att det är ganska kul att sälja på detta vis, samtidigt så tänker jag hela tiden hur sjutton kan folk köpa vissa saker så dyrt när jag själv tycker att det bara är skräp.

Denna gång var det 3 olika från Nederländerna och en från Frankrike som alla dessa 4 hade budat på just saker från Scania Vabis.  Så jag tackar pappa för att han har varit så rädd om dessa och lagt undan dem i källaren.

När klockan var 18 så kom jag på att jag hade ingen aning om vad vi skulle äta. Kollade i frysen och den gapade ganska tomt om man inte gillar räkor och grönsaker.  Hittade i alla fall 2 torskfiléer så dessa kokade jag till Lasse och gjorde en äggsås.  Potatisen blev aldrig klar så det blev inte mycket till middag och jag själv hade bara äggsås att äta.

Detta resulterade i att jag satte i mig ganska mycket med ostbågar i stället.

Dagen hade gått i ett och nu var det bara TV som gällde hela kvällen

Avslutade denna som vanligt med Alla mot Alla.


Så var det onsdag igen

 

Det blev väl ganska okej, men för lite djupsömn som i natt bara var 30 minuter.

Började morgonen efter frukost med att slå in tre paket som budades på redan från klockan 7 denna morgon.

Sen hade jag inte så mycket mer tid för idag skulle vi till banken och det var en del papper jag måste ta fram och gå igenom innan.

Blev en tur till Hallunda och Direkten för att skicka en massa paket, jag faktiskt blev det 10 paket,  innan vi fortsatte till Huddinge och banken.

Skulle vara där klockan 11.15 och trodde att man kunde gå in och vänta, men det var låst och man var tvungen att ringa på en klocka för att få komma in, så vi väntade till klockan var strax efter 11 för att inte störa någon.

Träffade en liten söt Cocker (blandas, men det syntes inte) som bara var 10 månader, han hade en sån vacker färg, som en sobel men mycket rödare.  Han var så lugn och fin, men han hade blivit skrämd i bilgaraget och var därför extra låg just denna dag.  När vi kom ut från banken så mötte vi dem igen och då hade han glömt sin rädsla och var som en Cocker igen.

Vi skulle möta upp en tjej klockan 13,30 som skulle hämta en stor tung musikmöbel från pappas lägenhet. Vi pratade på morgonen om att hon inte kunde få någon hjälp av Lasse för han sträckte sin rygg igår och har knappt kunnat röra sig.  Hon sa att hon hade en som skulle följa med så det var inga problem.  När vi kom till lägenheten så var klockan knappt 13 och jag skickade ett meddelande till henne att vi var där. Nu hade hennes vän fått förhinder och hon hade ingen hjälp.  Kontaktade då en av de andra som också vill ha möbeln och berättade att han kunde få den om han ville. Han kunde komma i morgon eller på söndag och det var ingen bra dag för oss egentligen, men vi lovade att komma dit i morgon klockan 15, så nu är det bara att hålla tummarna för att det inte blir något förhinder igen.

Det blev även den del affärer och jag var helt slut i min onda kropp. Jag som skulle ha kursen ikväll och vi skulle ha en massa saker med oss. Kände att hur ska jag orka. Men så fick jag ett SMS från en av valpköparna att deras lilla kille hade skadat sig lite när han lekte häromdagen och börjat halta, nu var det ingen större fara men veterinären hade sagt att han skulle ta det lugnt (hur han nu ska kunna göra det).  Visste även att en av deltagarna fyllde år idag så jag kände att vi ställer in kursen ikväll, ska nog erkänna att det tog emot, för jag tycker det är så kul, men när kroppen inte vill så är det nog bra att lyssna lite på den.

Även denna dag hade jag ingen fantasi gällande middag, men Lasse har ofta ett önskemål och det finns alltid hemma det som behövs för en god Bolognese 

 


Vet inte om det var regnet eller all jäkt som hade varit denna dag, men jag var helt slut i kroppen och kan nog erkänna att jag aldrig hade klarat av en kurs denna kväll.


Sov till och från hela kvällen i soffan.

Upptäckte när jag skulle lägga mig att min klocka låg på laddning och där hade den legat hela dagen. Så det var inte mycket att läsa av.

Nu får vi se hur natten blir.

I morgon börjar påsken och jag har inte ens satt några fjädrar ett ris detta år.

Längtar efter de påskar vi hade varje år på Öland med mamma och pappa och all den goda maten.

Vi syns igen efter påsk.










Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards