Alla inlägg den 28 april 2022

Av Rehn/Hornesjö - 28 april 2022 08:37

Så var det redan torsdag igen

 

Igår såg allt toppen ut på min app och det är så härligt när jag ser att det lyser grönt på ANS. I morse var det helrött istället gällande ANS och detta kan jag skylla Lasse på för att han inte kan vara tyst när han  i natt för första gången på länge (sedan han började med sina magnesiumtabletter) fick kramp i benet. Försöker verkligen att inte lyssna på honom, men det går inte och jag blir både klarvaken och smått irriterad.


Dagen började inte alls bra för jag hade så förbaskat ont i mina ben, jag egentligen i hela kroppen.

Skulle ha behövt åka till Maxi och handla men kände inte för detta.

Det fick istället bli en tur till Hägersten, mest för att kolla posten, men även för att få med oss ett par säckar som skulle till återvinningen.

Som sagt dagen var inte alls kul och jag kände mig helt slut i både kropp och själ.  Just dessa dagar när batterierna i kroppen är helt slut så finns det heller ingen varken ide till mat eller matlust.

Frysen gapade rätt tom och det enda jag kunde tänka denna dag var "raggmunk".  Mjölk, mjöl, ägg, potatis och margarin finns det alltid hemma.

   

Inget fläsk och inga riktiga lingon fanns det, så nödlösningen blev en tråkig lingonsylt från Lidl.


Kvällen fortsattes med att göra ingenting utan bara krypa upp i soffhörnan och invänta kvällens höjdpunkt

Alla mot Alla. Ikväll var det jättekul och jag bara älskar denna Ankan Johansson, blir så glad bara jag ser honom och igår vann de också så kvällen blev i alla fall lyckad.

Nu hoppas jag bara kunna somna också.


Fredag

 

Natten blev bra och inga direkta uppvakningar av att jag stördes av något. Qling vaknade som vanligt först men idag sov han till klockan var nästan 6 och det var skönt. 

Det som stod närmast på listan denna dag var att åka till Maxi och handla och även panta lite burkar.

Ganska rörigt denna dag på Maxi på grund av massa ombyggnader. Fanns varken fisk eller köttdisk så något av detta blev det inte.

Sedan in på systemet för att handla lite gott till Valborg.  En flaska skumpa hade vi redan hemma som vi fick att en valpköpare i onsdags efter kursen.

Sedan vidare in till den utländska affären för att köpa ägg och kolla på kött. Tyvärr fanns det inget som jag föll för. Var som vanligt sugen på lamm, men dessa kotletter var så tunna och lammracken såg inte alls kul ut så det får nog bli något med fläskfilé istället.

Hem och åt upp de tre raggmunkar som fanns kvar sedan kvällen innan.

Nu har även pappa fått komma till ro tillsammans med mamma

 

Sen var det bara att vara ute och alltid finns det något att göra.  

Som vanligt så hade jag helt glömt bort kvällens middag, men eftersom det fortfarande var ganska varmt och skönt ute så fick det bli varsin hamburgare på grillen

     

Detta smakar aldrig fel när man kan sitta ute i solen och äta.

Eftersom det inte är någon Alla mot Alla på fredagar så passade det bra att för en gångs skull kunna komma i säng i en bra tid. Klart att försöka somna redan vid 22 tiden kanske inte blir så lätt.  Men det får vi se i morgon.


Lördag och Valborgsmässoafton

 

Natten blev toppen och jag lyckades tydligen somna direkt efter att jag lagt mig.

Idag är en lite speciell dag för vår Åbelix fyller 2 år och det måste ju firas

Började med att fylla upp en ny pallkrage med jord och sätta om mina jordgubbsplantor, ja jag vet att man ska göra detta på hösten, men nu blev det som det blev och vi hinner i alla fall aldrig med att äta våra jordgubbar eftersom vi är på Öland när de bär frukt.

Blev en liten tur till Hallunda för Lasse ville spela på hästar. Han envisas fortfarande med att göra detta via mobilen.


Vi började med att ta en liten drink mitt på dagen. 

 

Jag gjorde några filodegsrullar med fetaost och Lasse gjorde varsin drink med tomat juice och vodka. 

Sedan fortsatte jag inne med att plocka bland pappas, saker. 

Frågan var nu om vi skulle kunna sitta ute och äta vår middag. 

Gjorde iordning varsin räkbakelse som förrätt. 

 

Förberedde spetten som Lasse skulle få lägga  på grillen medan vi åt den lilla förrätten. 

 

Men var fanns skumpan som jag ville ha till denna. Tyvärr så hade inte Lasse lagt den i kylen utan den stod i ett varmt skåp och jag kände mig ganska besviken.  

Men snart var maten på grillen klar och vi kunde sätta tänderna i denna. Det fick bli rosévin eftersom den var öppnad.

   


Ute kunde vi i alla fall vara om man hade ordentligt med kläder på sig.

När det sedan blev dags för Lets Dance så passade jag på att göra en dessert.  Vet egentligen inte vad jag tänkte på när jag skulle fritera osten, normalt gör jag ingen frityrsmet utan tar bara ströbröd, vilket jag inte gjorde denna kväll

    vilket resulterade i en mycket frasig camembert, men det var inte så dumt det heller och nu äntligen så var skumpan så kall så den gick att dricka.


Roligt tema på Lets Dance och röstningen blev som jag trodde.  Men alla var lika bra.


Sen blev det inget mer denna valborg

I morgon är det 1 maj 













Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards