Direktlänk till inlägg 4 mars 2024

Måndag till onsdag vecka 10 2024

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 4 mars 09:04

Måndag

  Det enda jag kunde se denna morgon på min mobil var hur jag hade sovit denna natt.

Får ta mig en titt på mobilen och se om jag har någon aning om hur jag ska kunna uppdatera allt igen.

Dimmig morgon med minusgrader igen.

Det blev en ganska lugn dag.

Började morgonen med att handla det som var viktigt att få hem.

Lite trimning av hundarna.

Åt en lunch på resterna från gårdagen.

Städade några skåp.

Var ute en hel del i solen.

Så såg min dag ut fram till middagen som fick bli den vanliga måndags maten.

 


Men denna dag fick det bli Penne istället får spagetti.

Kvällen avslutades som vanligt med Alla mot Alla.

   


Tisdag

Idag blev det ingen uppdatering på min app för jag lyckades inte sova fler än 4 timmar och då vill den inte uppdatera varken ANS eller sov data.

Vet inte varför det var så svårt att sova denna natt för det var inget som störde.

Började i alla fall morgonen efter frukost att se Glamour innan det blev dags för hundarnas frukost.

Sen kunde dagen få börja

Blev inte så mycket denna dag. 

Handlade lite  på morgonen  och åt en liten lunch   i form av en toast. 

Sen blev det en tur till återvinningen.  Kände på väg till bilen att jag frös så jag skadade och detta är ingen kul känsla.  Men sen såg jag snöflingor falla från himlen och förstod varför jag kände mig som jag gjorde.  Detta upphörde nästan direkt, men den kalla kylan i min kropp fanns kvar. 

Hem och startade kaminen för idag var det riktigt kallt även inne. 

Dagen fortsatte fram till middagen som idag blev

  det bruna bönor och knaperstekt fläsk. 

Kvällens TV program blev det vanliga och avslutades med ett trevligt avsnitt av Alla mot Alla. 

Fick bli sänggående direkt efter detta. 

  Mellan klockan 20 och 24 så ansåg min klocka att  jag borde röra mig lite mer.

Så blev min dag. 


Onsdag

        Så såg min natt ute  och  det var inte kul att vakna upp och se att det hade varit minusgrader    denna natt. 

Att både frysa inne och ute gör mig inte glad.

Men redan efter frukosten så kändes det riktigt varmt ute och när Lasse tog med sig Z och Åberlix ut i trimmet så passade jag på att ta med mig Zlatan och Yra ut på tomten för nu ville jag ta vara på solen.


Passade på att lägga 4 kycklingben i Airfryen och satte den på timer så att de skulle vara klart till klockan 12 för en lättare lunch.

Lite kall var det när solen gick i moln, men det var ändå så härligt att få njuta av dessa strålar.

Det gick fort fram till lunch och när klockan var 12 så stod lunchen på bordet och TV kvar på för att vi sedan skulle kolla på Hem till Gården.

Sen när denna var slut så ville jag ut igen, solen verkligen ropade på mig att jag måste vara ute. Tog då hundarna med mig och satte mig återigen för att njuta av sol och radio.

Det blev hela 2 timmar som jag var ute och egentligen inte gjorde något annat än att njuta.

Det kändes så härligt att se en klarblå himmel fast det inte var direkt varmt.

Tog mig en till i en låda som jag ville städa och nog finns det saker att kasta.

Klockan 16 var det dags för hundarnas mat och började förbereda maten med att skala potatis och göra i ordning smeten till Wallenbergarna som bara innehåller grädde och äggula plus kryddor.

     

Ja det är detta som man behöver för en riktig god middag.

   

Tror att tallriken kan bevisa att det var väldigt gott.

Kvällen fortsatte med en ny danska serie "OXEN" ´,  lite väl mycket med våld i min smak, men troligen så kommer jag att fortsätta att se den.

Avlutade kvällen med ett bra Alla mot Alla

   

Så såg dagen ut..











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards