Alla inlägg den 4 december 2020

Av Rehn/Hornesjö - 4 december 2020 07:40

Så var det fredag igen. Fast allt känns galet och tråkigt så försvinner veckornas dagar alldeles för fort. 

Det blir ingen Nosework denna fredag just för att jag känner mig helt ofokuserad med en löpande Z. 

 

Nu var i alla fall första natten under ett tyngdtäcke avklarad.  Lasse tyckte att vi gott kunde dela på detta innan vi visste hur det kändes. Min tanke var i alla fall att jag skulle få prova första natten, men Lasse tyckte vi kunde lägga det på tvären så att båda kunde ha det på samma gång. . Det blev som han ville och det var hur galet som helst för jag låg där med bara fötter för täcket blev för kort, Åberlix som ligger mellan oss tryckte ner täcket på mitten och det var inte mycket jag fick över kroppen. Vaknade flera gånger för att försöka dra täcket till min sida, men 7 kilo täcke och 12 kg hund var inte lätt att rubba. 

Ja så blev min första natt och natten som kommer  då tänker jag ta täcket själv. 

För tredje dagen i rad så sitter jag bänkad klockan 7,15 med min kaffemugg framför TV och skrattar så tårarna rinner när jag ser på årets adventskalender. 

Lasse mådde inte helt bra idag, hade ont i huvudet och frös så det kändes bra att vi inte hade några åtagande.

Slog oss ner framför TV redan klockan 12 för att se Hem till gården. Tog varsin hård macka med kalvsylta som fanns, kvar från gårdagens middag. 

 


Sen blev det Columbus fram tills det var tur för hundarnas mat och lite utgång i regnet.  Orkade inte ta hundarna själv så det fick bli tomten och det räckte även för dem, regn är ingen höjdare tycker våra hundar.

Lasse vilade fram till Pyramiden började. Han var inte sugen på mat, men ett par skinkmackor smakade bra.   

När Idol började så blev det varsitt glas  varm glögg och lite pepparkakor. 

Det fanns även lite glass kvar som jag gjorde i går kväll 

  så det var, väl lika bra att äta upp den. 

Så var det dags för Idol och min tjej vann. 

Ny dag och en del på agendan

 


I natt fick jag ha täcket för mig själv.. Kändes bra, visst vaknade jag till några gånger för att dra upp det  eftersom de gärna ville glida ner mot golvet. Men det var en skön känsla och varmare än det vanliga var det inte alls, utan det var bara tyngden som omfamnade mig på ett positivt sätt. 

Efter adventskalendern så satte jag igång att städa vardagsrummet. Dammsög soffan ordentlig och inser att det kanske även är dammet som gör mig allergisk och inte bara dunet som gör att jag nästan inte kan andas vissa kvällar.. 

Flyttade på ett litet skåp och insåg att jag måste ha något på denna plats för att dölja alla sladdar som det blir från både TV, internet, larm mm.  

Fast jag inte vill ut i affärer så kände jag att jag måste hitta ett litet skåp eller typ TV bänk  för att inte reta mig på sladdarna. 

Sagt och gjort.  Första anhalten blev Jysk och där stod skåpet jag ville ha och även i rätt träslag (ek) , men varför ska man ha tur, det var en beställningsvara som skulle komma in efter nyår.   Bara att inse att så länge kunde jag inte se sladdar mm på golvet och reta mig på.  Kollade in på Rusta, men det gick fort. Tog en titt in på Chilli och där hittade jag istället soffan i skinn som jag tidigare sett via nätet.  Ingen leverans före februari och inte tar de med sig den gamla nu i Corona tider.  Något skåp hade de inte heller. När vi ändå var ute och rörde oss  vid Kungens kurva så fick det bli en titt in på IKEA, .men inte ens där fanns det några skåp i ek. 

Nu fick det vara nog och bara inse att det blev inget skåp. 

På vägen hem ville Lasse till centrum för att köpa en speciell senap till skinkan. . Såg att det var nästan tomt inne på loppisen så vi tittade in och där stod det en liten TV bänk i ek som skulle passa precis, så jag slog till utan att tänka. 

 


Kanske inte det snyggaste, men det fyller sin funktion.  Med något på den och lite i hyllan under så blir det säkert som jag vill. 

Insåg också att jag nog inte vill bli av med min sköna soffa

  fast den ställer till min allergi och hade jag tagit reda på lite mer när jag som vanligt gjorde mitt impuls köp och kollat vad det var för stoppning i denna, för hade jag vetat att det var dun då hade den aldrig kommit in i vårt hem. 


Det där med middag är bara något som jag tror att vi behöver. 


 

Insåg att när detta var serverat så var vi båda inte alls hungriga och det mesta fanns kvar på våra tallrikar när vi var klara. 

Som vanligt blev det Morden i Midsummer som fick avsluta lördagskvällen. 

Något som kändes var i alla fall att det borde ha blivit en hel del steg denna dag, men det återstår att se i morgon på appen.

 

Andra advent

Både gårdagens steg och natten såg mycket bra ut. Om det nu är täcket som gör nytta så känner jag mig nöjd. 

Så gjorde jag iordning nygamla bänken

Den gamla som jag flyttade fick lite julkänsla

 

Mörkt och trist var vädret och inget behövde vi handla. 

Men tog med oss killarna och åkte upp till sankt Botvid

 

för ljuständning och byte av batterier i lyktan hos Peter. 

Tog sedan en promenad med killarna

När jag ser filmen själv så känns det helt otroligt att se Qlings snabba och rätt snygga steg och tänka på vad som hände för 7 månader sedan och vi alla trodde att han skulle få somna in.


Innan det blev dags att gå hem och bänka oss framför TV för att se killarnas stafett

 

Jag gillar inte jul eller påskmust, men denna Bryggerimust är jättegod 


  så en sådan fick det bli till skinkmackorna

En sån härlig TV dag det blev med killarnas stafett.

Sen var det bara en timme att vänta tills det var dags för tjejernas jaktstart och hoppades på att se Hanna vinna. . Men 3:a är inte dumt det heller.

Middagen blev enkel och jag både Lasse göra sitt goda mos. 

 

Julkorv med skånsk senap och ett supergott potatismos. 
Nästa vecka har jag jag tänkt göra samma mat som Citygross viktväktar matkasse.. Kollade och såg att jag har i stort sett alla ingredienser hemma och är det något som fattas så går det alltid att bytas ut. 

Tror inte att jag hinner så mycket mer denna kväll så jag avslutar bloggen och återkommer på onsdag. 

Ha en bra kväll. 

Ia













 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards