Alla inlägg den 8 december 2021

Av Rehn/Hornesjö - 8 december 2021 09:05

Så var det lillördag igen

 

Det mesta såg väl helt okej ut denna morgon och idag var det bara minus 4 grader.

Vaknade av att min mobil larmade att klockan var 7, detta händer ju inte ofta att jag vaknar av ett alarm och mitt i en dröm var jag också.

Hade en del på agendan denna dag och bland annat så skulle vi hem till pappas lägenhet och kolla lite inför hans hemgång som troligen skulle bli på fredagen.

Hade fått reda på att vi fick besöka pappa och tanken var när vi åkte från hans lägenhet att även ta en tur till Huddinge sjukhus, men för säkerhets skulle så ringde jag från bilen för att höra om det var någon speciellt tid som vi skulle undvika.  Får till svar att han ska åka hem idag klockan 14,00 och hemtjänsten och du är informerade. Jag var inte informerad, så vem de hade ringt till och meddelat detta vet jag inte.

Fick reda på att läkaren hade kommit in till pappa klockan 12 och sagt att du ska åka hem klockan 14.

Fick tag i pappa och sa att vi kommer imorgon, för nu visste jag i alla fall att han skulle få hjälp när han kom hem.

Som vanligt  blev det mycket att tänka på och jag glömde helt bort maten denna dag.

Hade två jättestarka lammkorvar i frysen och sedan hade jag även pommes, så det fick bli detta denna dag.

  Smakade inte alls så dumt och denna potatis sort blev jättegod i airfryer

Kvällen blev som vanligt framför TV:n


Så var det torsdag och denna dag var redan fulltecknad innan jag vaknade

  men fortfarande såg i alla fall natten som varit bra ut.

Klockan 9,15 skulle jag vara på vårdscentralen för att kolla mitt blodtryck. Jag har nu ätit bloctryckstabletter i 4 dagar och hoppades att det skulle visa sig på trycket, vilket det gjorde och idag var det 152/80, pulsen var som vanligt hög.

Hem och gav hundarna mat och rastade dessa innan vi skulle till pappa och hjälpa till lite.  Har fortfarande inte orkat med att ta tag i alla mammas saker i badrummet, men nu kände jag att jag lika väl kunde göra detta när vi var där hemma.

Fyllde två stora kassar med hårspray, massa nagellack, läppstift och massor med oöppnade  burkar  med hudkräm.

Pappa är ynklig och behöver nu mycket mer hjälp än vad han har önskat, men hoppas att de ska kunna ställa upp. Jag vill hjälpa till så mycket det går, men min ork räcker inte till och jag känner mig bara maktlös och ledsen.

Hade med mig några skinkskivor från vår julskinka och även lite julbröd som jag 

senare på kvällen fick meddelande om från pappa att han hade ätit och tyckt varit gott.

Det känns i alla fall toppen att han fortfarande orkar skriva både SMS och vara inne och kolla på FB

Kom hem vid 16 tiden och då var det prio ett med våra hundar.

Orkade inte åka och handla utan tog varsin Dafgårds mat.

     Jag tog kyckling och Lasse pasta med köttfärsås.

Senare på kvällen tog vi varsin Irich Coffee   något som vi kände att vi behövde efter denna dag.

När jag på kvällen skulle släcka ljusstaken i köket så såg jag att den första blomman   på Amaryllisen  var på gång.. 

Kom i säng sent och hade mycket att tänka på, så vi får väl se hur natten blir.





Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards