Alla inlägg den 10 december 2021

Av Rehn/Hornesjö - 10 december 2021 09:18

 

Så såg natten ut och det var precis som jag hade tänkt mig.

Regn och plusgrader är inget jag önskar, vill ha snö och lagom kallt.

Men det är väl bara att bita ihop och göra något som gör dagen bättre.


Blev en tur till systemet för att inhandla lite glögg. Sen en tur till Lidl för jag hade sett att de hade julskinkor från 34.90 och det passade oss bra om jag kunde hitta någon som inte var så stor..  Hittade en fin på 2,7 kg och det kändes helt okej.  Väl framme i kassan så kostade denna skinka 220 kr vilket jag naturligtvis påpekade att det var fel.

Han ropade då på en tjej som kommer och säger "de skinkorna är slut", men hur sjutton ska kunden veta det när det ligger en massa skinkor under detta pris.. Det var bara att göra ett återköp.


Hem och kollade på skidor och jag var helt slut denna dag, hade ont i magen och kände mig allmänt vissen.


Tog varsin skinkmacka till lunch och sen somnade jag i soffan och det måste ju betyda att jag inte mår bra.

Slöade sedan hela dagen, hade tänkt att försöka ta mig en promenad för att piggna till, men inte ens det fungerade.

Till kvällen gjorde jag bara en paj på filodeg och grönsaker

   


Tänk att det kan vara så gott med spenat, broccoli, vitlök, fetaost och en god äggstanning.

Efter denna middag var Lasse trött istället och gick in och la sig för att vila någon timme. Själv ställde jag mig i duschen och försökte piggna till.

Sen blev det Idol hel kvällen och tänk att min favorit tog hem hela segern.


Så var det lördag

 

Den här natten var inte alls rolig och till råga på allt så satte Zlatan igång och yla mitt i natten. Det är inte ofta sådant händer och nu borde ju Yras löp vara över.

 

Så var dagen på gång och jag känner mig allt annat än kry.

Hände inte alls mycket denna dag.

Bra i alla fall att det var skidor på TV så jag hade något att göra från soffan

 


Lunch på resterna från pajen och saft till detta.
Fast jag inte alls kände mig bra så var vi i alla fall tvugna att ta en promenad med killarna.  Fattar ingenting, men de är helt galna, vill inte äta och ylar och skäller.. Yra har löpt i 21 dagar så de borde ju inte känna av henne. Undrar om hon kan ha stannat av i löpet och börjat om igen, något fel är det i alla fall.


Middagen blev enkel med bara lite kalvsylta

   


Var lite osäker på om jag skulle orka någon mat, men det gick i mig i alla fall.

Somnade tidigt i soffan till Morden i Midsomer.


Så var det söndag 

 

Den här natten skulle jag bara vilja glömma.  Tur att jag sov en hel del i soffan framför TV:n för själva natten blev det inte mycket ihållande sömn på grund av att Zlatan ylade en hel del och varje gång han börjar så skriker Lasse att han ska vara tyst, något som inte fungerar och stör mig mer än hans ylande.

Det konstiga är att jag hade mycket mer REM sömn än vanligt.

Var inte utanför dörren på hela dagen. Fanns varken orkar eller lust.

Kände mig febrig,  men som vanligt är det inget jag kollar.. 

Min puls rusar i höjden hela tiden och jag känner mig mest ledsen.. 

Köpte mkg i alla fall en ny jacka på Secondhand förra veckan.. Har letat efter en ny jacka men vet inte vad som hänt med storlekar.  De som är min fungerar inte över byten och. Ska jag välja en dom passar där så blir den som ett stort tält med jättelånga armar. 

Den jag hittade på Secondhand var i alla fall i rätt storlek, men kanske lite stor och så var den röd, tror aldrig jag någonsin har ägt en jacka i denna färg,  mina färger har alltid varit svart och grönt


Någon till middag var i alla fall ett måste.

Det fick bli Crockpoten som fick jobba och det blev en mustig köttfärssoppa..

 

Ikväll höll jag mig i alla fall vaken och avslutade dagen ned en Beck-film. 

I morgon är det lucia och en ny vecka.. 







Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards