Alla inlägg den 5 mars 2021

Av Rehn/Hornesjö - 5 mars 2021 09:31

 

Var inget att klaga på denna natt. 

När jag var upp vid fyratiden var det minus 9 grader.. 

När jag sedan steg upp strax före sju så hade det blivit lite varmare och solen sken från en blå himmel. 

Det blev en lång kall dag och ingen utevistelse för valparna. 

Men själv satte jag mig ute med Z för att dra päls på hennes rygg.. Blev massor som Åberlix inte kunde låta bli att tugga på.. 


Sen blev det skidor som vanligt och i den större framgång varken på dam eller herrsidan. 


Hade det mesta hemma för att kunna göra Tacos.

 

Tyvärr hade jag ingen lök hemma och det gjorde att jag tyckte att det inte smakade ett dugg. Men Lasse åt i alla fall. 

Talang blev inte riktigt som jag hade velat, tyckte att det duktiga syskon paret skulle ha gått till final. 

Undrar vad folket hade röstat.  


Sen började en thriller kvart över 22 som jag vilke se, tyvärr var den inte slut förrän 01,15 så att det inte skulle bli många timmars sömn det visste jag redan när TV stängdes sv. 


Lördag 

Natten blev precis som jag hade förstått. 

Kände mig ganska utsövd i alla fall. 

Tog med mig valparna ner i köket och gav dem sin första måltid. 

Sen blev det en del lek innan luften tog slut för dem och de somnade 

Hann även med att förbereda frukosten innan jag väckte Lasse. 


När klockan varv halv nio så var vår frukost uppäten och nu kunde dagen börja. 

Innan jag började städa i valphagen så lätt jag dem  få undersöka både pallen och puzzel, alltid kul att se deras utveckling och vad, de vågar. 


 Emil tog sats och lyckades komma upp som första hund.. Sen var även Eddie nyfiken nog för att lyckas med klättringen. 


 

Det här var spännande tyckte alla utom Elvis som sov sig igenom hela försöket. 
 


Blev en snabb tur till centrum mellan skidorna. 

Tog en lunch med rester från gårdagens middag

Sen gick vi ut och började plocka fram våra utemöbler, för nu hoppas vi på sommar. 


Hundarna  var naturligtvis med oss och gillade att det kom fram möbler. 


Sen tig vi även ut småttingarna i ca fem minuter.


De var inte ett dugg rädda och deras små svansar viftade de med hela tiden. 

Kvällens middag blev en enkel bakad potatis som vi fick fylla själva med det som önskades.  



För mig blev det räkor och massor av gul lök. Lasse fyllde sin med rostbiff. 

Försökte se Mello men tyckte det kändes struligt med andra chansen.. Men Tommy Körberg var som vanligt något extra att få lyssna till. 


Filmen somnade jag ifrån. 


Så var det söndag och en isande kall vind mötte mig vid den öppna ytterdörren. 

 

Natten blev helt okej och efter att ha släppt ut hundarna  för morgon kisset så återgick jag till sängen och låg kvar för att se tjejernas start i Vasaloppet. 

 La upp på vår FB sida för valparna att  de, som kunde komma idag och få träffa sin valp var välkomna mellan 12-15 . 

 


Först på plats var Abbes köpare med ett barnbarn.  Sedan någon timme senare var det Eddies familj på mamma, pappa och två barn. Sist så kom Emils familj med mamma, pappa och tre söta flickor, brorsan studerar på annan ort och kunde inte få vara med idag. 

Alla blev stormförtjusta i sin lilla kille. 

Kändes som en lång dag och kallt var det. 

I morgon får även Elvis träffa sin familj. 


Middagen hade jag absolut inte tänkt på men längtade efter blomkål så det fick det bli.

Potatis, blomkål, morot, champinjoner och lövbiff i grädde, allt smakade så bra. 

Kvällen avslutades med  Blå Linjen

Imorgon är det ny vecka i







 











Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards