Direktlänk till inlägg 29 april 2019

Måndag

Av Rehn/Hornesjö - 29 april 2019 07:16

       En morgon som alla andra

Kändes väl så där att se 0 igen på termometern, men det är ju fortfarande april, så inte mycket annat att vänta.

I dag vaknade jag före 5 och kände mig ganska så utvilad, men höll mig kvar i sängen till halv 6 och detta var lite tidigt för hundarna som nu har kommit in i att vakna 10 över 6 varje morgon, men klart att stiger jag ur sängen så måste ju alla upp.

 

 Dagen började bra fast jag var ganska så mör i kroppen efter gårdagens promenad, men eftersom solen sken så tog jag med mig hundarna på baksidan och jobbade lite med Z och Zlatan på trimbordet.  Känns som om Z päls växer så fort jag har slutat trimmat, men chansen finns ju nu att det kommer att släppa efter löpet, tyvärr kanske för mycket då inför kommande utställningar.

Zlatan filar jag bara lite på så det är mest att han ska lära sig att det är roligt på trimbordet, jobbar med att han ska kunna visa tänderna och att jag ska få känna på kulorna, så det blir kanske bara en 5-10 minuter varje dag på trimbordet.

 

Sen satte jag igång med att tömma och skura hundarnas lilla barnpool, passade på att flytta upp den på trallen istället för att den ska stå på gräsmattan 

    och naturligtvis var alla framme för att dricka ur den stora vattenskålen.  Sen tog det inte lång tid förrän både Zlatan och Yra badade.


   Zlatan han badade, men vad man ska kalla Yras försiktiga dop för det vet i sjutton.  Hon ser bara ut att säga "det är alldeles för kallt"

Sen passade jag på att gå ut och preparera den stora containern som stod kvar sedan städdagen, med eucalyptus och så fick både Yra och Z göra varsitt sök.

 

Nu hade det blivit eftermiddag och då blev det en tur till Maxi och till systembolaget, för lite vin till valborg vill vi ha.

   

Vid halv femtiden åt vi en lätt middag innan vi skulle åka ner till klubben, jag skulle på möte och Lasse skulle jobba lite med Z på lydnadsplan ..

 

Kom hem vid halv 9 tiden och då ville jag se på Glamour innan det blev något annat.

Vi hade ju denna kväll både missat Robinson och Glamour.

Sen blev det Bonusfamiljen och jag hoppas på en fortsättning.

 

Lite kul mail fick jag    Visste att jag hade gått rätt många steg vissa dagar, men hade ingen som helst koll på hur många, så detta var trevligt. Vinna är ju alltid kul

 

I morgon är det Valborg men även öppen noseworkträning på klubben, hoppas att många har sett detta och kommer dit och kollar vad hunden kan.

 

Men nu är kvällen slut och sängen väntar

Ia

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards