Direktlänk till inlägg 13 februari 2023

Måndag till onsdag vecka 7 2023

Av Rehn/Hornesjö - 13 februari 2023 07:48

Så var det måndag igen

 

Ja det jag ser så fort jag vaknar är vad min app har registrerat under nattens timmar. 

Kul att man får lite råd vad man ska göra för att sova bättre, tyvärr är det inte lätt när jag vaknar varje natt flera gånger och varje gång finns det två namn på näthinnan som får mig att bara gråta. 

Dags för måndagens vägning och det visade denna morgon på samma som förra måndagen. 

Men i fredags vägde jag 4 hg mindre. 

Hade velat åka till Willy's och handla idag, men inser att min kropp inte håller för att gå runt i en affär som jag inte är van vid, så det blev  Hallunda och Lidl istället. 

Fanns inte ens hälften av det jag skrivit upp.  Gillar Lidl men  ogillar att de har olika varor och priser på speciella dagar. 

Köpte i alla fall en  falukorv eftersom jag gillar deras delikatess korv. 

Får väl börja veckan med korv stroganoff. 

När vi kom hem så satte jag mig ute, fast det var inte alls så skönt som de lovade. 

Hände inte så mycket denna dag. 

Middagen blev korv

Skulle ha kokat broccoli till denna rätt, men det fick räcka med Gremolatan som blev kvar igår. 

Jättegott var det och jag hade gärna tagit en extra portion, men lät bli. 

Det får istället bli en lunch på dessa rester imorgon. 

Tyckte inte att det var så intressant igår på Biggest Loser, mest intriger, precis som på Farmen.  

Men Alla mot Alla var bra. 

Nu ska jag sova


Tisdag

 

I alla fall grönt idag på appen. 

Idag är det Alla hjärtans dag.  Förr passade vi alltid på att fira denna dag och då hade vi även vår Basil att fira som var född denna dag för 28 år sedan.  På bilden är han 13 år och lika fin som han alltid var under sina 14,5 år.

 

Oh vilken kille han var och husses bästa vän och följeslagare som verkligen levde upp till sitt namn Born to be a hunter. 

Vad mycket roligt de hade under dessa år med både lydnad, viltspår, jakt och utställning.

Pappa blev han till 40 stycken stiliga valpar.

Idag på självaste Alla hjärtans dag har även Zlatan blivit  pappa  till både tikar och hanar. 

Åkte iväg tidigt för att handla  på Willy's.   När vi för  en gångs skull var i Heron så ville  Lasse in på XXL för att kolla lite och även  passa på att köpa deras träningsgodis.  Deras levergodis är  lite sprödare än det vi annars köper på ÖB, men lite dyrare.  Två kilo kostar normalt 75 kr, men idag hade vi tur,  de såldes för 10 kr för  2 kg. Trodde att det var utgående datum men det var 231219 så inga problem  att  köpa flera, nu fanns det bara 3 kvar så det var vad vi kunde köpa, men 30 kr i stället för 275 kr kallar jag för fynd.

 

Lasse ville in på ÖB för  han var godissugen. 

Hem och jag satte mig ute i det härliga vädret med tjejerna  fram till det var dags för skidskytte. 

Det var mycket med is kvar på vår uteplats och Lasse sopade ihop detta i små högar, något som Yra gillade. Hon trodde nog att det var godis     för hon knaprade på ordentligt .

Upptäckte på morgonen att nu äntligen hade även hon börjat löpa, lite sent nu när Z är färdig. 

Så nu blir det ca 2 veckor till då vi måste hålla henne och killarna ifrån varandra. 

Men Z är nu tillsammans med dem igen

Lasse hade laddat upp med  detta när  jag kom in.  En liten chokladbit och ett glas  vin var det som jag tackade  ja till. 

Kollade lite mer på TV fram till att hundarna  skulle få sin mat. 

Hade sett fram mot en härlig krabb middag, men det visade sig inte finnas någonstans denna dag, så jag beslöt mig att helt enkelt skita i vad det var för dag och servera den mat som var planerad innan Alla hjärtans dag dök upp i huvudet

 


Kassler är alltid mört och gott, denna dag marinerade jag några skivor i citron. 

Sen vände jag dessa skivor i ägg och panko. Sedan bara varsin potatis som delades i fyra bitar och friterades i air frysen. 

Gott blev det i alla fall. 

Denna kväll blev det att sitta och kolla på Biggest Loser och jag blir så fundersam när jag ser hur mycket det jobbar och sedan nästan inte har gått ner något i vikt. De säger att de även lägger om sin kost och när man har så mycket övervikt så borde man väl tappa mycket mer på en vecka.  Led verkligen med den yngsta killen när han ställde sig på vågen och var så säker på att han gått ner en massa. Nu slapp han åka ut i alla fall och jag fortsätter att hålla tummarna för honom.

Bra kväll även med Alla mot Alla


Onsdag

 


Som synes blev det grönt denna dag, men alldeles för lite aktivitet och även alldeles för lite djupsömn. Men får väl vara nöjd med det lilla.

Vaknade som vanligt vid kvart i 5 men lyckas nu i alla fall hålla mig kvar slumrande i sängen, fast det vore skönt om jag kunde släppa alla tankar. Borde nog gå i någon form att terapi för att lära mig slappna av.

Idag var det mulet och grått och det kändes inte speciellt uppmuntrande att stiga upp ur sängen.

Behövde inte åka iväg och handla idag och det kändes skönt för idag tror jag inte det fanns ett ställe där det inte värkte i min kropp. 

När vädret är som idag är det som det isar i hela min kropp och inte ens mina fingrar lyder mig. 

Ganska arg på mig själv blev jag häromdagen när jag följde med Lasse in på Rusta och det stod massor med chips och ostbågar vid utgången.  Kunde inte låta bli att ta en påse ostbågar till mig och en påse chips till Lasse. 

Så idag blev det ingen lunch när Lasse la fram dessa påsar när vi skulle kolla på Hem till Gården. 

Pratar om att jag behöver gå ner i vikt, så gör jag detta. 

Blev mycket slöande denna dag. 

Så blir det när det gör ont o både kropp och själ. 

Hade planerat något med köttfärsen som jag tagit ut ur frysen på morgonen, men blev så sugen på den halva falukorven som fanns kvar sedan i måndags. 

Så det fick bli en av mina favoriter bland korv

Så enkelt men så gott när det är en köttrik falukorv. 

Kvällens Reenes Brygga var så bra och man fick verkligen skratta. 

Mina favoriter på Alla mot Alla vann naturligtvis, men båda lagen var lika duktiga och jag älskar verkligen när det är lag som hejar på varandra. 

Nej nu är klockan strax efter 23 och vi säger godnatt till hundarna. 

Åberlix halvsover   och vet vad ordet godnatt betyder. 

God natt




















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 6 maj 07:26

Måndag    Det positiva var att det inte regnar          Lite bättre än gårdagen  är alltid bra. En tur till Hallunda för Lasses beställningar på apoteket.  Tog en tur in på Lidl men hittade inte något som jag behövde. Hade ingen ani...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards