Direktlänk till inlägg 16 februari 2023

Torsdag till Söndag vecka 7 2023

Av Rehn/Hornesjö - 16 februari 2023 08:03

Redan Torsdag

 

Inga större skillnader denna morgon, men ännu sämre djupsömn än igår. 

Vet inte om det är det som drar ner ANS värdet under normal. 

Killarna sover nu i alla fall bättre och börjar inte röra på sig förrän närmare 7.

I natt fick Z stanna kvar i köket tillsammans med Åberlix, så Yra fick vara ensam med oss nu när hon löper. 


Vid 8 satt vi vid  frukostbordet

 

Mitt morgon mål ett ägg, 1 dl fil, kaffe.  Allergitablett,  Levaxin, Blodtryckstablett och MSM. 

Lasses sida ser ungefär lika ut, men med fler tabletter. 

Sen kan dagen börja. 

Vädret ser lika tråkigt ut som igår. 

Idag blir det skidor både på längden och höjden

En kort och snabb tur blev det till Hallunda för att handla mjölk, fil och ägg.

Lasse hade nog önskat att vi hade tagit en tur in på Stadsmissionen, men min kropp sa nej till detta. Jag ville vara hem. Sen blev det en massa timmar i soffan för mig, medan Lasse kämpade på med att flytta möbler på övervåningen.  Han vill lägga nytt golv däruppe, inte för att jag vet varför, men tycker han att det är roligt så får han väl göra detta, tyvärr är inte min kropp så bra att jag kan hjälpa till.

Blev ingen lunch idag heller utan jag åt upp resten av ostbågarna och Lasse tog sig bara ett par kex med ost.

Sprang 1000 steg på mitt gåband istället för att gå ut och spänna mig på de oskottade vägarna.

Middagen  blev enkel

 

Pannbiff med enkel skysås, stekt potatis  och champinjoner. 

Det var gott och så är  det oftast med det enkla. 

Känns tråkigt att det var sista avsnittet med Marko och Irma. 

Jag blir trött av att bara sitta stilla en hel dag, men vad gör man när kroppen säger en sak och huvudet ett annat. 

Satt vid datorn någon timme och skrev lite. 

Gick upp direkt efter Alla mot Alla


Fredag

 


Såg ut som vanligt. 

Även denna dag är vädret tråkigt och grått och mina leder värker värre än vanligt. 


Kände ändå att få göra något, så jag passade på att röka lite räkor. 

 

Blev inte riktigt så hårt rökta idag, ser mer ut som de rökta man köper. Men de luktar gott så smaken blir säkert okej. 


Så det enda vi behövde köpa var gorgonzola och crème fraiche som jag alltid vill ha till dessa räkor. 

Lasse ville till Rusta för att handla något till golvet han vill lägga. Kom ut och så att det fanns inte, men de har billigt toa och hushållspapper.  Klart att jag då staplade mig in för att handla detta. 

Hem lagom till Hem till Gården. 

Hamnade sedan i soffan med en sådan förbannad värk i hela kroppen. Idag var det säkert även vädret som inverkade på min fibro, men roligt är det inte.

Lasse stekte varsitt ägg till oss för att vi skulle få i oss lite lunch, men tyvärr så smakade det inte alls bra för mig.

När klockan var 4 så staplade jag i alla fall upp för att ge hundarna mat och sedan sa jag till Lasse att jag måste få vila en halvtimme. 

Denna halvtimme blev lite längre för klockan var 18.15 när jag vaknade.  Kände mig i alla fall så pass bra att jag kunde förbereda vår enkla middag.

 


Det blev varsin macka med de rökta räkorna och lite gorgonzola.  Vi hade en Cava Rose som vi tyckte passade bra till denna macka.

Sen blev det Talang och även efter detta På Spåret via play kanalen.

Fast jag hade sovit dessa två timmar innan middagen så var jag ganska trött och slutade kvällen redan strax efter 23.


Lördag

 

Blev en konstig natt i alla fall.  Vid halv 4 då jag vaknade första gången av att Lasse gick förbi mig och jag tänkte "är han uppe redan" kollar åt hans sida och ser att han är inte alls uppe och går utan sover hur tungt som helst.

Funderade lite på om jag hade drömt men det kändes så riktigt.  Slumrade till igen och vaknar av att jag hör hur Lasse återigen är uppe och går och jag hör hans steg mellan sovrummet och toan, men även denna gång så ligger han kvar i sängen och sover.  Yra som är den enda som är uppe hos oss nu ligger alldeles stilla i vår säng och sover djupt.

Nu vet jag att jag är helt vaken och jag hör fortfarande stegen i hallen.  Ja nog hade vi besök av någon.

Kollar appen när jag vaknar för att se om jag har sovit eller varit vaken denna tid och den visar att jag varit helt vaken i 15 minuter.

Blir ganska besviken när jag ser att det ska bli snö denna dag.  Jag tyckte när jag såg väderkartan igår att de visade en stor sol och jag kände att jag äntligen kanske skulle kunna få må lite bättre i min kropp.

Det enda som fattades hemma var ananas, så tyvärr var jag tvungen att bege mig till Hallunda. 

Lasse ville till Hornbach och eftersom han skulle kolla på golv så ville han att jag skulle följa med. Jaja, det är alltid kul att gör något nytt och särskilt när jag inte mår bra 

Vi hittade i alla fall ett golv vi båda gillade.  Det tråkiga är att  jag kommer inte att kunna hjälpa Lasse att lägga detta eftersom jag inte kan varken komma upp eller ner på golvet.  Får jag skryta lite så är det oftast jag som är bäst på att lägga golv. 

Blev en hel del TV och skidskytte och både vår killar och tjejer gjorde bra ifrån sig. 

Det fick bli en kassler gratäng ikväll

 

Blev lite besviken på grädden och crème fraichen som kokade ihop lite väl mycket i ugnen och blev ganska tjock, men det var tydligen inget som Lasse hade något emot för han skrapade formen och verkligen gillade denna röra.  Annars var det ananas och senap i denna rätt.

Kvällens TV program fick bli Robert Gustafsson. 


Somnade före 23


Söndag

Vaknade  upp med ett ryck strax efter 4 av att jag var så stressad. 

Jag befann mig hemma på Förskottsvägen och det hade kommit flera brandbilar. 

Möter några kamrater till Patricia som säger att de hade tappat bort henne. Jag frågar var de har varit och de säger att de var i skogen när hon försvann.  Jag beger mig ner mot Västertorp för att leta. Möter flera personer som jag frågar om de sett en liten flicka, men ingen har sett henne och jag känner panik även när jag vaknar och inser att jag bara drömt.  

När jag kollar på appen så ser jag att jag har haft 91 i puls precis vid uppvaknandet, så nog var jag stressad. 

Det positiva denna morgon är att solen skiner.

Hade helt glömt bort att jag lagt ut en gammal flaska från Skansen på tradera så jag blev så förvånad idag när jag såg att jag fått en betalning och att det var denna som blivit såld.  Så jag fick börja morgonen med att paketera denna ordentligt och sedan betala frakt och även åka till Hallunda för att skicka iväg denna.

Behövde köpa en fläskfilé till kvällens tänkta middag så en tur in på Supergrossen fick det bli. 

Hade läste reklambladet innan vi åkte ner så det blev inte så mycket som jag ville handla idag när jag vet att priset är bättre i morgon. 

Hem och satte mig ute i solen ett litet tag, men den isande kylan gjorde att det inte blev så länge som jag hade önskat. 

Men att vädret påverkar min kropp är klart och idag när solen  sken och ingen nederbörd så var det skönt att bara ha ont i knäna och slippa värken i alla leder. 

Massor med bra skidskytte på TV gjorde att jag blev sittande mer än vad jag hade önskat. 

Lasse hade börjat med att plocka om på övervåningen för att kunna lägga golvet. 

Tyvärr kan jag inte göra mycket nytta. 

Hörde i alla fall hur han jobbade där uppe och hade börjat lägga ett par rader när jag kom upp. 

Hade fått bort den stor bokhyllan och även mitt stora bord där jag har alla mina sysaker och maskiner.

Fattar inte att han orkar, men han är envis och det är väl bra det med.

Nu stod även mitt bord på plats igen, men på en annan sida och mot fönsterväggen och det var ju toppen för då får jag ett annat ljus. 

Det blir säkert bra när det är klart.

Middagen var planerad att bli en fläskfilégryta med lök och champinjoner.

Den är jättegod med både grädde, senap och tomatpuré. Eftersom jag vet hur mycket Lasse gillar såser så gjorde jag en dubbel sats med just grädden och sen gjorde jag den i Crockpoten och då blir ju köttet nästan lite väl mört

 

Men med mycket grädde och för mört kött så blev det inte många större bitar, men det smakade precis lika gott som vanligt.

Sen blev Farmen, Skuggor vid vattnet och en gammal Beckfilm innan det var dags att gå till säng.


Så var denna vecka slut och hoppas på en ny med bra väder.

Syns igen på torsdag






























 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 6 maj 07:26

Måndag    Det positiva var att det inte regnar          Lite bättre än gårdagen  är alltid bra. En tur till Hallunda för Lasses beställningar på apoteket.  Tog en tur in på Lidl men hittade inte något som jag behövde. Hade ingen ani...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards