Direktlänk till inlägg 19 februari 2024

Måndag till onsdag vecka 8 2024

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 19 feb 08:53

Måndag igen

   

Blev som vanligt att det tog lång tid innan jag somnade, så klockan var nästan 01 innan jag kom till ro.

Var väl en ganska bra natt ändå, men som vanligt var jag vaken vid strax innan 04, men kom till ro igen efter ett tag och kunde sedan sova till strax innan 06.

Regnblandat snö ser jag när jag sitter vid datorn på morgonen för att avsluta förra veckans blogg.

Sätter mig sedan vid frukostbordet för att gå igenom veckans reklamblad och se om det finns något roligt att handla till våra middagar.

Sen får hundarna mat och jag slår mig ner en timme framför TV för att kolla på kvällens avsnitt av Glamour.

Sen kan dagen få börja.

Vågen visade samma som förra veckan så det var helt okej.

Efter mycket velande gällande mammas och pappas smycken kom jag äntligen iväg till Pantbanken för att sälja dessa.

Sparade några från dem som minne, men kände annars att det bara var dumt att ha dem liggande.

Att jag valde pantbanken var för att där ligger de kvar i 6 månader ifall jag skulle ångra mig, något som jag vet att jag inte kommer att göra, men det kändes ändå rätt.

Klockan drog ut på tiden och vi kom hem bara 10 minuter innan Hem till Gården skulle börja.  Jag slängde in våra rester från gårdagens middag i mikron och sätter på TV som bara har ljud.  Fattar ingenting för när jag slog på den så stod det Viloläge och det händer ju ibland när man har haft den på för länge, men nu hände detta när jag satt på TV:n

Eftersom maten snart var färdig så ville jag inte gå upp på övervåningen för att kolla utan jag satte mig vid bordet och kollade via mobilen,  det händer så mycket där just nu som jag inte vill missa, samtidigt hade jag nästan önskat att jag inte kollade  för den var så sorglig idag.

Tog det lite lugnt en timme efter lunch men sedan så fick jag för mig att jag måste byta våra gardiner på övervåningen.  Gillar egentligen inte att klättra på stege för detta men jag ville göra detta nu och det blev äntligen gjort.

Dagen fortsatte och det hände inte så mycket mer än det vanliga.

Lite senare middag på Icas bruna bönor och riktigt gott fläsk

  men tyckte nog inte att Icas Bruna börnor var någon hitt.

Ganska både smaklösa och för tunna.  Men det var gott ändå.

Sen blev det de sedavanligta programmen på TV innan sänggående.


Tisdag

   

Vaknade första gången klockan 4 och det kändes jättebra, kunde inte påminna mig om att jag varit vaken något speciellt denna natt, men appen sa något helt annat och visade på att jag hade haft massor med uppvakningar kortare perioder under hela natt.  Tur att jag inte hade känt av detta.

Idag lite på agendan igen. 

Efter hundarnas mat och utgång så blev det en timme framför TV för att kolla på kvällens Glamour. 

Sen Centrum för att Lasse skulle hämta medicin för 3 månader till ett pris av 460  tusen, men betalade själv 2850 kr, tur att vi har detta system i Sverige. 

Brhövde inte handla något idag så det blev att åka direkt hem för att göra en liten lunch till Hem till Gården. 

Blev så sugen på en räkmacka så detta fick det bli. 

      Ingen dålig lunch i alla  fall. Klart det fick bli ett glas vitt till denna macka.

Det pratas så mycket just nu om Collagen som ska vara så bra för allt och jag som har ont i alla mina läder och även känner mig som ett urvridet russin när jag kollar mig i spegeln blev lite intresserad av detta så jag började googla

    och naturligtvis ville jag även veta om det fanns några biverkningar, vilket det visserligen är i det mesta vi stoppar i magen.  Det var svårt att hitta någon innehållsdeklaration på alla de preparat som de gör reklam för, men om man googlar på vad detta görs av så är det oftast vildfångad fisk och detta skulle nog ge mig flera biverkningar än de andra vanligaste.

Så det var bara att inse att detta är nog inget för mig.

Dagen fortsatte som den bör och snart var vi även framme vid middagen.

Hade stora köttbullar som jag hade gjort tidigare och frusit in och dessa fick det bli idag i tomatsås.

  Detta blev jättegott och enkelt med bara kolsyrat vatten.

Sen fortsatte kvällen med både Renées Brygga och Bortom Paradiset innan det var dags för kvällens Alla mot Alla.

Ikväll var det riktigt roligt och det är så härligt att se Claes och Rickard tillsammans och vilken härligt glädje det blev när de vann ikväll.

Detta hoppas jag gör att jag kan sova gott.

Preparerar mig med hostmedicin och nässpray


Onsdag

   


Ja denna natt har jag inte mycket att klaga på.  Kändes som jag hade sovit i ett sträck till i alla fall klockan 04 och sedan fortsatt fram till klockan 06.  Lite för lite med djupsömn men annars var det okej.  Det var även grönt på appen denna morgon.

Tyvärr så satte hostan igång direkt efter att jag vaknat så det var bara att fylla på med hostmedicin, som egentligen inte hjälper ett dugg.  Hostade så att jag fick ont i nacken. Vet i sjutton hur länge detta ska pågå.

Tog det lugnt hela förmiddagen och jag passade på att klippa Lasse.

Kände inte för någon lunch denna dag så Lasse fick göra lite mackor till sig själv.

Såg på Hem till Gården innan vi tog en snabb tur till Hallunda för att handla potatis och lite annat smått.

Kom inte alls igång denna dag, kände mig helt enkelt olustig i kroppen och lederna smärtade.

Känns alltid som det är en vissa spänning i luften dagen innan Lasse ska till KS och det ska han i morgon.

Hade tagit fram en ganska stor kycklingfilé och som vanligt vet jag att detta räcker gott och väl till oss båda.

Så när nu klockan var 17 så delade jag denna filé så att det blev 2 ganska stora filéer som jag sedan vände i mjöl, ägg och en blandning av cornflakes och ströbröd som var tillsatt med bara salt och peppar.

Sedan var det zucchinins tur att bli anrättad.  Detta gör vi ganska ofta och vi båda verkligen gillar detta. Delar zucchinin i två delar och gröper ut allt innehåll som sedan stekes tillsammans med vitlök och smör. Gör en gräddig stuvning som jag sedan blandar med det stekta innehållet i zucchinin, sedan på med massa parmesanost och in i ugnen för gräddning.

Sen är det bara att steka de panerade kycklingfiléerna 

  Tyvärr säger inte bilden så mycket, men denna smak är verkligen något för smaklökarna.  När jag la upp detta på vår tallrik så tänkte jag att vi kommer bara att äta häften, men sorry vovvarna, idag fick ni vara utan för vi åt upp allt och det kan inte annat betyda än att det gott.

Sen bara de sedvanliga TV programmen fram till kvällens avslut med Alla mot Alla.

Kaffebryggaren fylld och äggen kokade för att göra morgondagens frukost lättare. 

Kom i säng i bra tid och hoppas vi ska få sova för i morgon blir det stress eftersom vi måste åka senast halv 8 hemifrån. 







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards