Direktlänk till inlägg 26 april 2019

Torsdag med kurskväll

Av Rehn/Hornesjö - 26 april 2019 07:36

     

Morgonen kändes bra och temperaturen på appen visade att det idag var varmare än det tidigare varit dessa tidiga morgontimmar

 

Direkt efter frukosten så satte jag mig lite med hundarna på baksidan i solen, men vad som menades med dessa 12 grader fattade jag inte för jag frös både inom och utom mig.


  Som vanligt var det full aktivitet på lilla Zlatan

Flyttade mig till framsidan för att känna om det kändes varmare i solen där, men icke sa nicke, jag frös hela tiden och mina leder värkte som tandvärk.

 

Det blev i alla fall en macka och en lättöl till lunch utomhus men nu hade både tröja och jacka åkt på.  Lasse fortsatte att jobba lite på tomten och jag tog min ljudbok och satte mig ner för att lyssna en timme.


  som vanligt med hundarna omkring mig

 

Det blev en ganska tråkig dag fram till middagen som ikväll bara blev en svampsoppa, men den värmde i alla fall i kylan och fick mina onda kropp att tina upp lite.

Hann sedan se första delen av Glamour innan vi åkte till klubben för NoseWork kurs.

Även denna kväll var det Yra som fick följa med eftersom Z fortfarande löper. Här är det ett rumsök på gång för Yra.
 

Lasse passade på att ta en liten filmsnutt även på Theo
 
 
  Lite otur var det att Z skulle börja löpa, men det var nästan väntat och fast Yra både kan dofterna och har tävlat så var detta en nyttig kurs även för henne.

Själv var jag rätt seg denna kväll med min värkande kropp, men när något är roligt så glöms det i alla fall bort ett tag och denna kurs har varit mycket bra och givande.

Gör gärna om denna med Zlatan om det blir aktuellt med ny kurs .

 

När vi kom hem så var det dags för att koppla av lite framför TV:n och Maria Wern.

Ska i alla fall bli skönt att krypa ner i sängen och hoppas på en bättre dag i morgon.

 

Ia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards