Direktlänk till inlägg 3 maj 2019

Fredag igen

Av Rehn/Hornesjö - 3 maj 2019 08:47

       En dag som alla andra var även denna fredag.

 

Började morgonen  med att se att jag hade kommit med på ytterligare en Nosework tävling, blev ganska så förvånad för jag hade anmält mig sent så jag tänkte att då finns det nog ingen möjlighet, men så i morse så fanns mejlet där som talade om att jag redan nu den 12:e ska tävla igen.

Kände att det kanske var dumt eftersom jag har en massa på agendan hela maj och in i juni. Förutom vanliga möten, läkarbesök, hjälpa pappa, studentexamen, födelsedagar mm så känns det som om jag kanske inte kommer att hinna landa mellan tävlingar, utställningar och andra hundaktiviteter.

 

Bara ett litet smakprov vad som kommer: 9 maj valpaktivitet med Zlatan på klubben. 12 maj Haninge BK för att tävla med Yra, 18 maj utställning i Kumla för Zlatan och Z, 19 maj öppen träning för Yra och Z på klubben, 26 maj (min födelsedag) är det utställning i Vendel med Olga, Qling, Zlatan och Z. 30 maj är det utställning för Z och Zlatan, 8 juni är det utställning för Olga, Qling och Z i Märsta. Den 17 juni ska både Yra och Z göra DP prov.


Ingen ska påstå att jag ligger på latsidan

 

Idag blev det en tur till Per för att se han nya fina lägenhet. 

Sen en tur till Jula för Lasse skulle köpa sig nya skor och han gillar Julas fritidsskor.

Sen en tur till nya Lidl i Vårby för att handla lite och även få se den nya affären, den var stor och mysig att gå i och inga köer som det alltid är i Hallunda.

 

Fast det var en kall dag så var vi ute en hel del och jag satt till och med i solstolen och lyssnade på ljudbok.

       

Vi tog varsin kopp med soppa och naturligtvis måste hundarna få slicka koppen 

Blev lite få steg denna dag och jag hade gärna gått en lång promenad, men riktig lust infann sig aldrig 

 

Hade stoppat ryggbiff i slökokaren och egentligen visste jag inte vad jag skulle göra med den, men att lägga den på en planka går alltid hem hos Lasse.

 

Hade inga tomater hemma och glömde även att ta ett ägg i moset, så färgen på middagen blev lite tråkig.

Hade i alla fall köpt jättefina jordgubbar som Lasse rensade och ställde fram till Lets Dance.

Jag var ganska trött denna kväll så jag kröp i säng direkt efter Nyheterna och låg bara och väntade på att äntligen få se Thomas Ravelli få lämna dansen.

 

I morgon är det lördag och jag kan inte se att det finns något planerat på agendan, så det blir nog bara en massa hundgöra som vanligt.

 

Ia

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 13 maj 09:10

Så var det åter en måndag    som började bra med solsken och värme. Natten var väl lite si och fram till 3 tiden då jag vaknade till och kände att jag höll på att få kramp i min fotled. Bara att stiga upp och gå runt så att detta skulle släppa.  ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 9 maj 09:36

Torsdag och även Kristihimmelsfärdsdag   Så såg det ut klockan halv 7, positivt när det i alla fall inte regnar Natten hade känts ganska bra, något som jag inte hade förväntat mig efter den tråkiga sjusovardagen som det var igår.        ...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 6 maj 07:26

Måndag    Det positiva var att det inte regnar          Lite bättre än gårdagen  är alltid bra. En tur till Hallunda för Lasses beställningar på apoteket.  Tog en tur in på Lidl men hittade inte något som jag behövde. Hade ingen ani...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards