Direktlänk till inlägg 28 april 2019

Lördag och städdag i samfälligheten

Av Rehn/Hornesjö - 28 april 2019 08:51


Underbart att se dessa grader på termometern 



att det inte hade blivit så många    steg även denna dag visste jag, men man får som sagt vara glad för det lilla     Natten kändes hyfsad  och jag vaknade utvilad och kände mig även mycket bättre så idag skulle jag i alla fall kunna göra lite nytta på gårdsstädningen.

 

Yra hade inte ätit upp sin mat så den stod kvar i skålen, tror att alla hundar var framme och kollade men ingen ville ha. Hällde då ut allt på golvet och då blev det mycket roligare att äta upp dessa ganska tråkiga kulor

     

 Men detta var bättre tyckte mor och son och slickade rent salladsskålen

Sen blev det städning ute mellan  9 - 12, idag hoppade vi korvgrillningen och åkte i stället och handlade lite mjölk och fil. Synd att Lidl alltid har så kort datum på sina mjölkprodukter så att man inte kan köpa hem för hela veckan.

 

När vi kom hem så tog vi de korvar som fanns kvar från gårdagen och varsitt glas folköl och sen tog jag lite paus med att sätta mig ner och lyssna färdigt på min ljudbok.

 

     

Brukar träna Zlatan lite då och då med trimbordet och det går bättre och bättre. Maskinklippningen är inga problem men som vanligt bland våra hundar så är även han kittlig om fötterna och det är svårt att få honom att stå still för att få tassen snygg.

Men som sagt, övning ger färdighet.

 

Dagen fortsatte utomhus och jag kände mig riktigt bra hela dagen, visst fanns det värk som vanligt i mina leder, men detta är jag ju så van vid.

 

Eftersom vädret var så härligt så hade jag ingen som helst lust att gå in, så jag hämtade räkor och skålar för att sätta mig i solen och rensa

 

  En hundskål där alla räkskal samlas till hundarna, en skål med oskalade räkor och en med de skalade.

Jag hade gärna suttit kvar ute och ätit middag men det blev kalla handen från Lasse.

     

Men gott blev det med sallad och vitt vin som det bör till Lasse, men jag gillar rött mera

 

Sen var det som vanligt snart dax att slappa i soffan framför TV:n

 

Dagen kändes i alla fall toppen och i morgon vankas det cockerpromenad.

Z har löpt klart så hon får följa med tillsammans med Zlatan.

De andra får ta sin promenad på hemmaplan.

 

God natt 

Ia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards