Alla inlägg den 13 juni 2019

Av Rehn/Hornesjö - 13 juni 2019 08:43

     

En bra morgon med många timmars sömn och stegen igår var helt okej

Men min kropp hänger inte med denna dag, detta oväder gör mig helt stel i stort sett hela kroppen och den förbaskade lilltån värker ännu mer än den har gjort innan.

 

Tur att jag har hundarna som i alla fall ger lite glädje med både hyss och annat.

Alla hundarna har  varsitt ben, men det är alltid det som Z har som även Zlatan vill ha, men hon är helt lugn och bara ligger och håller i sitt ben och bryr sig inte ett dugg om att han försöker ta det.

 Eftersom vädret var som det var så passade det bra att jag fortsatte att plocka i trimrummet.  Det fanns fortfarande saker som skulle kastas och sen ville jag plocka ut en del i den nya lilla boden.

Höll på ett par timmar med detta och sen blev det en lätt lunch innan vi åkte iväg till City Gross.  Hade fått sms om att man fick köpa jordgubbar för 15 kr paketet och det ville jag inte missa.

Har nog aldrig sett så överfyllda jordgubbskartonger med stora knallröda svenska jordgubbar. Man fick köpa 2 paket så det passade mig ypperligt.

Sen hade de till medlemmar svensk köttfärs för 49,90 och det var ju även det något som passade mig.

Posten hade kommit innan vi skulle åka och jag såg att Lasse blev ganska så förbannad och undrade vad det var. Vi hade fått en påminnelse om en P-bot. Nu får vi aldrig några påminnelser och inte heller några P-böter eftersom vi är mycket noga med att antingen lägga skivan synlig i bilen eller betala via app.

Den 27 maj var vi till Huddinge tillsammans med pappa för att gå till banken. Kom till centrum strax efter 10 och som vanligt var det svårt att hitta en p-plats men efter några varv i garaget så fann vi en. Pappa frågade mig vad klockan var och jag sa att den var 10.20.  Var väl borta dryga timmen och när vi kom tillbaka till bilen var allt som vanligt.

Så idag kommer denna påminnelse och klart att Lasse blev förbannad. Vi visste ju att Lasse hade satt skivan på 10.30 och att den ligger helt synlig i framfönstret.

Så han ringde naturligtvis upp för att ifrågasätta denna bot.  Jo det visade sig att vi har två skivor. Visst vi har en mycket liten obrukbar som sitter på fönstret och det har den gjort sedan vi köpte bilen, tyvärr så har Lasse inte lyckats få bort den och därför har den suttit där i 2 år nu.  Men helt plötsligt så accepteras inte detta och det står i deras regler påstod damen i fråga. Jag blev också arg och ringde upp för att ifrågasätta varför vi inte hade fått en gul remsa på bilen och inte kunde tiden stämma heller som de hade angett, deras tid är 10.11-10.15 men då hade vi inte ens lämnat bilen.  Detta hade damen inget svar på, men föreslog att vi kunde bestrida detta och se vad som händer, vilket jag gjorde.

 

 

 

När vi kom hem så fortsatte jag att plocka lite, men nu var vädret så pass bra att jag ville sitta ute lite och lyssna på en bok. Lasse tog sin bok och la sig i en solstol under tak, men somnade nästan direkt.

 

Tanken var att jag skulle ha kroppkakor idag, det fanns ett paket kvar i frysen sen senaste baket.  Men kom på att jag hade potatis kvar sedan gårdagen och dessa goda svenska potatisar ville jag inte ge till hundarna utan de vill jag äta upp själv. Så jag tänkte om och gjorde i stället grekiska köttbullar i tomatsås.

 

Det fick bara bli lite mozzarella till detta.  Men gott var det och det är så roligt när jag ser att Lasse äter mycket.  Tyvärr åt även jag lite mer än vanligt.

Lasse höll på att böka i köket och jag frågade vad han gjorde, fick till svar att "det får du se".  Hörde att han vispade grädde så jag förstod att han gjorde något med jordgubbarna.

     


Jo men visst var det detta han gjorde, men även varsin Irich Coffie hade han fixat till.

Jordgubbarna var jättefina, i alla fall helt i min smak och det smakade verkligen sommar.

 

Kom på att jag måste kolla när det var sista dagen jag kunde beställa eftersändning av posten för att få detta från den 24/6 och upptäckte att det måste göras nu. 

Sagt och gjort satte mig vid datorn för att göra denna beställning, men det sket sig direkt. Så fort jag la in vår adress så fick jag upp att det var fel namn och nummer, men vi har bott här i 44 år och gör samma adressändring varje år när vi ska till Öland. Tog det då via Bank ID men då fanns inte adressen på Öland. 

Provade flera gånger men detta fungerade inte och till slut så stängde jag datorn och kände att nu orkar jag inte försöka mer.

 

Var redan irriterad för att vi inte fått vår låskolv till torktumlaren som jag beställde och betalade direkt via Swich den 4 juni och de lovade att skicka den direkt, men inte har vi fått denna och jag har skickat mail utan att få svar, jo ett svar har jag fått där de frågade från vilket nummer och ändå så har jag skickat med en kopia på min Swichbetalning och där står alla nummer.

 

Satte mig ner och kollade på Kommissarie Banks som skulle vara slut vid 23,00 tiden.

Sen satte jag på datorn igen för att göra ett nytt försök med adressändringen och nu fick jag använda mig av grannens husnummer för att få fram adressen och sedan gå in och ändra till vårt nummer, då gick det äntligen. Så nu är detta fixat.

 

Vill ju försöka somna innan klockan 24,00 för att få några timmars sömn. Men klockan är nu 23.40 så vi får väl se vad som händer

Men nu stänger jag äntligen datorn och säger godnatt

Ia 

 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards