Direktlänk till inlägg 13 december 2020

Söndag till tisdag

Av Rehn/Hornesjö - 13 december 2020 08:10

Idag är det söndag, 2:a advent och även Lucia. 

  Men hos oss är det som vilken dag som helst. 

Natten blev bra

  men stegen är fortfarande för få. 

Livet känns ganska trist just nu, ser inget ljus i tunneln. 

AMBIVALENT

Var  tvungen att ta en tur till Maxi så det gjorde vi riktigt tidigt

 Vacker väg dit denna mörka morgon då hela vägen var upplyst av massor med marschaller. 

Hem och bakade två små vörtlimpor. 

Sedan satte vi oss för att kolla på tjejernas jaktstart innan vi skulle iväg för att hämta bingolotter som vi beställt av barnbarnet Malin. 

Blev bjudna på fika och det kändes så mysigt att träffa dem alla. 

Deras lilla kattunge som vi träffade för  9 månader sedan och som då var precis 12 veckor hade vuxit om deras andra katt.

  Lång hade han blivit. Så snällt och gullig men inte lika framåt som Luffy som mötte oss med sitt härliga pratande. 

När vi kom hem så var det dags för mig att göra middag. 

  som jag hade blivit så sugen på när jag såg en vän lagt upp detta på instagram härom dagen. 

Det blev gott fast det såg tråkigt ut utan något grönt på tallriken. 

Firade lite lucia med glögg, pepparkakor och ädelost framför TV. Annars blev att det inte så mycket mer denna kväll. 

Hoppas kunna sova även denna natt. 


Så var det återigen en ny vecka

 

Verkar enligt appen som om jag sovit bättre än vad det känns. 

Var i alla fall upp och kollade ut genom fönstret klockan 01,10 för att se den lågt flygande helikopter som stod helt stilla precis ovanför vårt hus.   Trodde nästan att den skulle försöka landa på vår gata, men efter ca 10 minuter så flög den iväg och som vanligt lär man väl aldrig få veta vad de sökte efter.

Men enligt appen sov jag lite lätt fast jag både pratade med Lasse och var upp ur sängen.  

Kände mig så osäker på om det hade varit en dröm eller verklighet, men Lasse bekräftade att det hade hänt.. 

Hände egentligen inget alls på förmiddagen för klockan 12 ville Lasse till KS fast han inte skulle vara vara där förrän halv 2.

Var framme strax före halv 1 så vi hade god tid på oss och tur var det för det var massa problem med P automater och köerna växte. Appen gick inte att använda och varannan av de som stod i kön fick inte sina kontokort att fungera. Så äntligen när klockan var nästan 1 så kunde Lasse betala med kort. . Det var sedan även långa köer vid kassan.  Sen skulle vi ut på gatan för att gå en rätt lång väg till en annan adress. Så det blev inte så lång väntan för Lasse, naturligtvis fick jag inte följa med in till läkaren, något som vi i dag hade hoppats på eftersom Lasse skulle få viktiga svar på röntgen och andra prov. 

Vi båda hade hoppats på att få ett svar på att medicinen hade tagit bort fläckarna på lungorna, men tyvärr hade de i stället vuxit lite, men läkaren vill tro att det ska se annorlunda ut i februari. 

När vi kom hem så satte vi oss ner för att kolla på Hem till Gården. 

Tog lite alkoholfri glögg och pepparkakor. 

Blev mer TV fram till middagen

Det var ganska gott  fast egentligen gillar jag hackad spenat bättre, men man får ta det som finns hemma. 

Avslutade kvällen skrattande tillsammans med den Nakna Pistolen. Visst har jag sett den förut men vill man skratta så är den sevärd flera gånger.


Somnade fort och det var skönt för Åberlix valde golvet i stället för sängen och tjejerna låg i hallen. Sover bättre och bättre under mitt tyngdtäcke. 

Tisdag

Natten kändes mycket bättre än vad den såg ut och själv vet jag bara att jag var upp klockan halv 6 för att kissa. Lyfte upp Åberlix i sängen och somnade om till klockan var tio över 7 och det var lagom att är adventskalendern. 


Lasse hade frukosten klar när jag kom ner. 

Morgonens promenad fick bli med killarna. 

Sen tog Lasse ut Zlatan i trimrummet för en ordentlig genom borstning. 

Sen önskade han sig själv en klippning,  så det var bara för mig att, plocka fram trimmern. Denna gång fick det bli en riktig Corona frisyr. 

Klockan 12 var vi iväg med Yra på träningen.

   

Yra är jätteduktig på bandet vi kör i 10 minuter och sedan får hon jobba lite på balans bollar och lite hopp innan vi fortsätter i ca 19 minuter till på hög hastighet därefter lunka ca 10 minuter i lågt tempo. 

Sen vill hon ha en belöning. 

På vägen  hem så mötte vi först två brandbilar som verkade ha mycket bråttom på Grödinge vägen, sen kom två ambulanser i mycket hög hastighet mot oss, bussen som kom i samma riktning som ambulans gjorde inget för att gå åt sidan så vi fick gå så långt ner mot diket det bara gick, lovar att det inte var många millimeter mellan oss och ambulansen.  Lovar att hjärtat satt i halsgropen på oss. 

Hem direkt och jag gjorde lite lunch och så tittade vi på Stinsen brinner.  Sen ett avsnitt av Hem till Gården. 

Har nog aldrig sett, så mycket på TV som under denna pandemi.

Ikväll fick det bli stekt rödspätta till Lasse och räkor till mig

 

Sen blev det bara att slå oss ner i soffan

Idag blev det en riktig slappar dag. 

 I morgon har vi inget planerat, men lite hundfix blir det, säkert 


Ia









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards