Direktlänk till inlägg 16 december 2020

Onsdag till fredag

Av Rehn/Hornesjö - 16 december 2020 08:47

 

Gårdagen kändes rent bedrövlig i de flesta avseende. 

Rörde inte mycket på fläsket och satte i mig en halv påse med chips. 

Kom inte till ro före midnatt och det resulterade i lite mindre djup sömn. 

Idag ville jag till Citygross för att handla lite av de varor som det var extrapris på, egentligen är det helt galet och det gäller att hålla avstånd. 

Den tiden på förmiddagen som vi var där var det inte alls mycket folk. 

Var även till Hallunda för Lasse måste beställa hem sin medicin och då passade jag också på att hämta levaxin fast jag hade för en månad kvar, men nu är det gjort och jag slipper i alla fall  gå till apoteket på några månader. 

Hem och åt lite lunch och sedan var vi ute och äntligen plockade undan våra utemöbler. 

Sen blev det en halvtimme  med Hem till Gården. 

Tog först tjejerna och Qling på en promenad. 

Hem sedan och hämtade Zlatan och Åberlix

 

Båda fick bli fotograferade på godis stenen. 

När vi kommer hem så tar vi som vanligt av hundarna kopplet vid grinden och de sätter sig för att få en godis.

Lasse  ska låsa upp dörren, men var är nyckeln. Han säger att han hade den i handen och då säger jag att den måste finnas här någonstans.  Jag låser upp med min nyckel och släpper in hundarna för att hjälpa Lasse leta, men han blir nu osäker och vill ta rundan snabbt igen innan det blir för mörkt. Jag kände att jag orkade inte gå denna runda och det gjorde egentligen inte Lasse heller, men gjorde det ändå.  

Jag börjar nu leta på hyllan där vi har koppel och upptäcker nyckelknippan tillsammans med Zlatans koppel.. Ringer Lasse och berättar att nyckelknippan är hittad.  

Lasse var helt slut och det resulterade i han inte kunde äta. 

Han som verkligen hade sett fram mot middagen och hans favorit mat  men det blev sängen i stället.. 

 

Lasse piggnade  till och vi tittade på det fina programmet Catwalk och vilket fint avslut det blev. 

Bara massa repriser på TV så det blev sängen i stället. 

Så var det torsdag och vår underbara Zlatans 2 årsdag. 

 


Natten blev bra och stegen ganska okej. 

Zlatan fick ett stort ben i födelsepresent och fick då vara för sig själv medan han gnagde på detta.. 

Lite avundsjuka var det fast de andra också fått ben, fast lite mindre, fattar inte att de kan förstå storleken. 

Trist väder som vanligt som inte inbjuder till något roligt. 

Åt en lunch av rester från gårdagens middag. 

Sen en halvtimme framför TV och Hem till Gården. 

Ut en runda  med ett par hundar. När jag kom hem fick jag ett glatt telefon samtal från en gammal valp köpare från 1997.

Nu ville de ha en Cocker efter att varit utan hund i 10 år och hade upptäckt på vår hemsida att vi föder upp denna ras. 

Tyvärr har vi inget att erbjuda denna gång men nästan en timmes samtal om gamla minnen var kul. 

Sen var det, dax igen för TV och skytte.

Regn och rusk hela dagen så det blev inte mycket ute. 

En promenad på förmiddagen och en på eftermiddagen. 

Fick för mig att göra kyckling klubbor i airfryser, använder den inte alls så mycket som jag hade tänkt när jag köpte den efter att sett massa reklam på TV. 

La tidigt på dagen två kycklingklubbor i en god marinad ned honung och vitlök

Hittade ett recept och följde det. 

Värma fritösen i 10 minuter, sedan 10 minuter på 200 grader och därefter 10 minuter på 150 grader

Allt såg toppen ut när jag la upp dem på våra tallrikar. 

Sätter kniven i min och hela tallriken blir blodig.  Samma sak med Lasses.  Bara att ta fram en stekpanna och steka dem

 


Har nog aldrig haft mer svårlagade kycklinglår. 

Men de var i alla fall goda när vi äntligen kunde börja äta dem. 


Ville ta en kvällspromenad med någon av hundarna och Z var den enda som ville med i regnet.  Har så dålig mörkersyn och undrar om även Z har det för hon såg spöken överallt i mörkret.

Sen var det bara att ta kväll framför TV 

I natt har jag lovat Lasse att prova mitt täcke så det ska bli spännande att se hur det blir med min sömn. 


Godmorgon fredag

Har inte alls sovit lika bra i natt utan mitt tyngd täcke. 

Lasse tyckte så där om täcket. Jag  frågade om han skulle köpa ett till sig själv, först sa han ja när han trodde jag skulle köpa ett till honom, men när jag sa att du får köpa ett till dig själv, då var det inte lika bra, tyckte han. Men han ändrade sig när vi var och tankade och tyckte vi kunde ta en tur till Jysk och köpa ett till.

Sen blev det apoteket innan vi kunde åka hem. 

Fick en hostattack när vi stod på apoteket. Att försöka häva denna gick inte och jag kände hur alla blickar var vända till mig. 

Kände mig ungefär som när man är på bio eller något annat ställe där man ska vara tyst och då händer det nästan alltid att jag  måste hosta.  Det är som om jag framkallar detta själv, bara för att jag inte får. 

När vi kom hem så var det så mysigt ute att jag ville grilla varsin korv.

 

Efter detta blev det Hem till Gården och sedan ett par timmar med skidor.

Dagen gick i rasande fart och snart var vi framme vid middagen.

 

Det blev sedan en lång kväll framför TV som inte avslutades förrän klockan var nästan halv 1.

Så nu när jag äntligen ska försöka somna så hoppas jag att det ska fungera. 

Ny blogg börjar i morgon. 

God natt











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards