Direktlänk till inlägg 19 december 2020

Lördag till måndag

Av Rehn/Hornesjö - 19 december 2020 08:27

Så  var det lördag och nästan katastrof kändes det som när jag läste av bloggen. 

Har varit vaken och uppe flera gånger denna natt men det visade inte diagrammet. .

Upptäckte att hundmaten inte skulle räcka hela helgen så det var ett måste att åka för att handla detta. Ville iväg tidigt och då blev det Maxi för då kunde vi även passa på att spela på lite hästar. Blev ganska förvånad att det var så många fler äv vi som var ute denna tidiga lördagsmorgon. 

Men det gick fort fram till hundmaten och sedan bara betala och åka hem. 

När vi kom hem så tog vi varsin hund och gick  vår vanliga runda i det tråkiga vädret och som vanligt träffade vi inte en enda människa. 

När vi hade köpt vår Z för ett par år sedan så var det en granne som aldrig har haft hund som blev helt förtjust i denna lilla tjej och ett frö började gro och de ville så gärna köpa en valp av oss efter Yra som då väntade valpar. . Men det blev bara två och ingen till dem. 

Igår mötte Lasse grannen med en fralla och eftersom vi vet att de inte kan något om hundar så hoppas vi att de köpt den från en uppfödare i Sverige och att det inte är en smuggelhund. 

En hel del skidor även denna dag men hann även vara ute lite på tomten och pyssla. 

Var upp i skogen och tjyvade lite granris för att göra något att ha på grindstolparna. 

Gjorde även i ordning en liten lyckta som jag satte ett levande ljus i. 

Men när klockan var fem så kom jag på att jag inte hade planerat någon middag, men hade bestämt mig för att ta vad som fanns hemma och så fick det bli

 

Så det blev hamburgare med pommes och lite grönsaker.


I kväll  skippade vi Morden i Midsomer och såg i stället ett program med Sven Bertil Taube. 

Sen fick jag via Fb kontakt med min gamla kamrat sedan 1956.

Vi har, träffats några gånger men inte sen någon gång på mitten av 70 talet. .  Så det blev att vi chattade med varandra en lång tid. 

Så nu har jag lite att drömma om i natt

 

Natten blev ganska okej. 

Idag är det fjärde advent och då vill jag önska alla mina läsare en riktig god jul


 och ett gott nytt år som vi förhoppningsvis önskar bli bättre än vad 2020 harr varit. 

Denna morgon bröt jag trenden som bara är en hård macka och kaffe

  det fick bli risgrynsgröt också, bara  för att det är 4:e advent. 

Idag var jag tvungen att åka till Skärholmen för att besöka Tele2 butiken. Vi kom dit kvart i 11 och affärerna öppnade klockan 11.

Eftersom det var så lite folk så tog vi en promenad genom centrum

  och även ute på torget. 

Vi var helt ensamma i butiken och jag fick direkt svar på min fråga och nu ringer mobilen igen. .

Hade tryckt in en knapp som jag inte ens trodde var en knapp.  Lite svårt har jag att lära mig hur en iPhone fungerar efter att alltid haft Samsung. 

Hem och satte oss framför TV:n för att kolla på skidor. 

Ann ringde och berättade att de lekte lite jultomtar och skulle komma med en julklapp så vi skulle träffas vid grinden. 

Jag förberedde sedan lite vegetarisk lax och sill till mig. 

De ska nu liggas och gravas tills i morgon. 

Är kul om vi kan äta samma mat fast min inte innehåller någon fisk. 

Dagen gick fort fram till middagen som jag hade förberett samtidigt som jag fixade Zuzzhini och tomat till mina inläggningar. 

Hade gjort grekiska köttbullar som fick bli gjorda i slökokaren.

Det blev så gott och att göra saker i crockpot Express gör att det blir så saffigt och alltid mört.

Lovar att dessa lite större köttbullar verkligen smälte i munnen. 

Slötittade på TV hela kvällen och bestämde mig fast jag gärna velat se en film att istället sova. 


Så var  det ny vecka igen och julen  nalkas men det känns som vilken dag som helst. 

Natten såg bättre ut än vad den kändes så snart vet jag inte om jag ska lita på klockan eller mig själv. Men när jag vet att jag klockan 3 var upp på toa och sedan lyfte upp Åberlix i sängen så fattar jag inte hur min pulsklocka kan säga att jag sovit lätt. 

Har hela förra veckan vaknat med en molande huvudvärk, täppt i näsan och känner mig nästan sjuk. Men efter att jag kommit igång så är allt som vanligt. 

Så var det även denna morgon och i vanliga fall skulle jag inte bry mig, men som det nu är så funderar jag.  Men jag träffar ju ingen, jag tvättar mina händer med både tvål och sprit så fort jag tagit i något utanför hemmet.  Spritar händerna så fort jag kommer till bilen. 

Vad mer kan jag göra om jag inte vill låsa in mig. 

Tycker att livet är urtrist,  så lite tur är det i alla fall att det finns vinter sport på TV. 

Så klockan 10 satt jag i soffan för att kolla på herrarnas slalom. 

Ute med hundarna och tog det lite lungt fram till 2:a åket  

Jag frågade Lasse om han ville ha en köttbulle macka till lunch, men han ville ha en äggmacka. Jag sa att då får du göra en åt dig själv. Tog min och gick i  och satte mig framför TV  

 


Tydligen så ändrade han sig när han såg min macka för på hans tallrik fanns det två. 

Duktig var vår svenska kille Kristoffer. 

Det blev fortsättning av att sitta framför TV för nu var vi tvungna att se den galna filmen  En underbar jävla jul med  Robert Gustafsson bland annat. 

Sen blev det middag och i dag längtade vi efter en hederlig falukorv med bruna bönor

Efter detta blev det mer Tv som avslutades klockan 24,00 efter att ha sett En fisk som heter Wanda

En lång dag blev det och klockan hann bli halv 1 innan jag kom i säng.

I morgon är det  femte och sista gången för Yra på gymmet.

God natt.






  








4


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards