Direktlänk till inlägg 25 december 2020

Fredag till söndag

Av Rehn/Hornesjö - 25 december 2020 10:04

Så var detta års julafton över. 

 

Av någon konstig anledning så blev djupsömnen sämre denna natt. Vet att jag har haft en den konstiga drömmar och kanske detta har stört min djupsömn. 

Hundarna är rätt trötta på morgonen så kunde jag bara lära mig att stanna kvar i sängen så skulle det kännas skönt att inte alltid stiga upp när det är mörkt i alla andra hus.

Lite ljusare är det i alla fall nu när frosten ligger på marken och man även slipper ha skurhinken framme hela tiden.

En liten kort promenad med tjejerna innan jag satte igång och trimmade Z. Jisses vad päls, denna tjej har och jag klippte en hel del, känner ingen större oro av att använda både sax och trimmern på henne, är bara rädd om hennes ryggpäls och huvudet, det andra lär nog växa ut igen dom det ska. 

När klockan var strax efter 12 och Z var klar så var det meningen att jag även skulle ta Qling.  

Gjorde i stället en smet till en saffran pannkaka, detta skulle jag ha gjort igår men som då mycket annat blev det inte av. 

 x  

Naturligtvis tog vi varsin ljummen bit med grädde och sylt. 

Småsnöade gjorde de till hundarnas förtjusning 

 

Det var inte mycket men Qling gjorde snöänglar. Tyvärr ingen bild på detta idag. 

Middagen blev bara lite rester

 


Inte så mycket mer blev det 

 

Sen fick det bli sängen. 

Lördag

 


Även denna natt blev det färre djupa timmar. 

Vid halv 10 släppte jag ut hundarna på tomten, kände att vid den tiden borde väl ingen bli störd av lite glada hundar.

Lika bra att låta hundarna springa även på långsidan 



En snabb tur till ett nästan tomt centrum för att handla ved och spela en DD. 

Hem och kollade på Vår tid är nu som jag inte såg igår. 

Sen blev det baksidan som hundarna fick utforska, för nu var klockan så mycket på dagen att om inte alla raketer som smattrade i luften störde någon så borde inte heller lite hundskall störa någon

Dagen var rätt bra och fast det inte blev några promenader så var vi ute en hel del och hundarna var lyckliga över den lilla snö som hade kommit. 

Hade satt en pizzadeg rätt tidigt på dagen och när klockan var vid fyra tiden så ställde jag mig för att baka en pizza av den tråkiga skinkan.

 

Med lite räkor och annans så blev det i alla fall en ganska god, pizza. 

Vid 18 tiden blev det att vi tog en bit var

 och den var helt okej i smaken. 

Slötittade på TV och när Fångarna på Fortet var slut så kom jag på att vi skulle ha sett Vår tid är nu, men det får vi göra i morgon i stället.

Såg sedan 101 åringen men egentligen är den inte alls i min smak, men sög klart i alla fall.

Då klockan hann även  denna kväll passera midnatt innan jag kom till ro. 

Söndag

 

Julhelgen är över och idag är det bara en helt vanlig söndag. 

Att titta ut genom fönstret vid, femsnåret och se svarta våta gator var inte kul. . Varför kunde inte snön gå ligga kvar. 

Hade tänkt gå och lägga mig ett tag till, men när jag kom tillbaka till sängen så var, den fylld med hundar, kröp i alla fall ner under täcket i en halvtimme för att invänta min väckning på mobilen.

Jag gör alltid hundarnas mat i en stor rostfri skål som jag sedan delar ut i deras skålar. Idag var det lite kvar i bunken så jag ställde ner den till Åberlix men han tyckte att det var jätteläskigt att skålen inte stod still så han lät Z få äta upp det i stället.

Inte ens hundarna ville vara ute denna blåsiga, mörka och tråkiga dag. 

Funderade på vad jag skulle hitta på för att känns lite glädje, funderade på om jag skulle sy något, kanske virka eller sticka, men inget kändes så bra som jag önskade. 

Kom på att jag kanske kunde baka något av det halva paket häst som fanns kvar, sedan gårdagens pizzabak. 

Kanske något jag aldrig tidigare gjort kändes lite spännande och så fick det bli.

Har bakat många små franska i mitt liv men aldrig på rågmjöl för jag tycker det är då kletigt.  Men detta var så lättbakat och inte behövde jag plocka fram min stora tunga assistent utan använde bara en bunke och mina egna händer. 

Sen att få bjuda Lasse på helt nybakade frallor och ett glas julmust kändes toppen. 

Kollade lite på TV och hundarna sov mest denna dag.

Klockan 14.30 så var det dags att se andra delen av Vår tid är nu, missade ju detta i går kväll.

Måste få erkänna att idag har jag strosat omkring i myskläder hela dagen. Lasse har varit med hundarna  på tomten och det är ingen som har klagat.  

I morgon är det vardag igen och kanske jag kommer utanför dörren, men jag lovar inget.  

Middagen i kväll blev sparsam med bara kalvsylta, potatis och rödbetor.. 

Gott lätt och lagom. 

Så mycket mer tror jag inte händer denna ganska trista söndag, så ny stänger jag bloggen för denna gång. 

Syns på onsdag 

Ia














 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards