Direktlänk till inlägg 28 december 2020

Måndag till onsdag

Av Rehn/Hornesjö - 28 december 2020 07:33

 

Ny vecka och nya tag

Natten kändes bra fram till klockan 5 som verkar ha blivit den tid som jag varje morgon vaknar för att behöva kissa. 

Har i alla fall lärt mig att gå tillbaka till sängen fram tills min mobil ringer 06.50 Denna tid satte jag som vakentid när adventskalendern gick. Nu har jag i vanliga fall ingen tid att passa så alarmet kommer jag att stänga av. 

Har inte vägt mig något denna månad så idag kändes det som jag bara måste kolla vikten och den var i alla fall under 64 kg.

Inte lätt att tänka smalt när jag lagar mat när jag istället behöver göda Lasse. 

En liten promenad med tre hundar kl 07 och då kändes vädret så skönt, visst blåste det men inget regn. 

Kollade på damernas storslalom och det såg riktigt bra ut för i alla fall två av våra tjejer. 

Skulle sedan ta en promenad med tjejerna men det riktigt piskade i ansiktet på mig och promenaden blev kort. 

Hem och slängde ihop en deg till korvbröd och Hamburgerbröd. Är så skönt att ha sådana hemma ifall vi får för oss att grilla något.

 

Det blev 12 korvbröd och 11 hamburgerbröd av denna deg. Hade nog kunnat bli ett par till för vissa blev lite väl stora. 

Satte oss ner framför TV för att se andra åket och tog då varsin råg siktsmacka (som jag bakade igår) . 

Där var det värre stormbyar än här och det blev inställt. 

Blev mest att sitta inne och glo på dumburken.

Skalade lite potatis och bad Lasse fixa till ett gott mos och sen fick det bli resten av kalvsyltan som fanns kvar sedan i går. 

Efter maten så ville jag ut och gå, men det är bara jag som gillar regn så det blev en ensam promenad.  Men vad gjorde det. 

 

Gick runt  på gårdarna och njöt av både regn och alla mysiga upplysta hus. 

Kom hem lagom för att se programmet om Frank Andersson. 

Som vanligt hade vi alla hundar runt oss och både Zlatan och Åberlix som är riktiga mattehundar verkligen överöser mig med kärlek. 

Men efter detta så vill alltid Åberlix krypa ihop på rygg under bordet

Kvällen fortsatte framför Tv till strax efter midnatt. 

Så var det tisdag

 

Natten blev lite si och så kändes det som och min mobil fick en knäpp och började larma vid femtiden istället för kvart i sju som den är inställd på. 

Stängde av larmet snabbt men klart att hundarna hade hört det och trodde att det var tid för utgång, men de fick vänta. 

Eftersom vi skulle besöka Systembolaget så var vi tvingade att vänta till klockan 10.. Lång kö utanför systemet men bra med avstånd. 

Vi skulle köpa en hummer och oxfilé, men det var så mycket folk så jag vägrade att gå in på Maxi.

Tog en tur till Hallunda men varken Supergrosssen eller Lidl hade någon hummer. 

Åkte till ett välfyllt Kvantum och handlade oxfilé för nästan 600 kr. 

Sen hem och kollade skidor. 

Promenad med hundarna i ett ganska skönt väder. 

Snackade med en granne och hennes hund på gatan  Känns annars som man sällan varken hälsar eller pratar med någon på våra promenader. 

Blev inte så mycket annat gjort och middagen fick bli på den kvarvarande potatismosen sedan gårdagen. 

 

Detta är en av den godaste mat jag gör på köttfärs. 

Kvällens film slutade strax innan midnatt. 

God natt

Natten blev bra och det var härligt att se att jag äntligen hade klarat mitt mål på 7500 steg under gårdagen. 

Lyssnar på radion och hör att både statsministern och andra ur vår regering varit ute och trängts i julhandeln.  Egentligen skiter jag i vad andra gör, men att inte leva som man lär ut gör mig ganska irreterad. 

Samma sak med smällare och raketer. Vad hände med dessa förbud. Här har det smällt oavbrutet den senaste veckan både på dagar, kvällar och nätter. 

Dagen blev helt okej

Lite hundpromenader

 

Ganska skönt fast regnet piskade mig i ansiktet. Ett väder som jag njuter av. 

Händer inget speciellt så vi tar dagen som den kommer. 

Någon mat var inte planerad

Så det fick bli en lite torr lasange och tsatsiki. 

Det blev att kolla på en gammal Beck-film och då blev Lasse sugen på något sött

Detta bjöd han på. 

Sen fortsatte kvällen. 

I morgon är det sista dagen på detta, år. 

Just nu är klockan 23,20 och jag ska försöka komma i säng.

God natt 












 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards