Direktlänk till inlägg 8 mars 2021

Måndag till onsdag

Av Rehn/Hornesjö - 8 mars 2021 08:29

Så var det ny vecka igen.

Äntligen blev mitt mål på 10 tusen steg i land. 

 

Det kändes som en orolig natt. Z kunde inte koppla av och var så mjölkstinn men vägrade att låta de små pirayorna suga eftersom det troligen gjorde så ont. 

Jag gick halvt sovande ligga och massera hennes juver så att de blev lite mjukare. 


Till slut somnade hon i alla fall. 

Själv vaknade jag med både nack och  huvudvärk. 


Fast det inte händer så mycket så försvinner dagarna fort. 

Igår var en sån härlig dag med en massa besök av valpköparna, allt enligt Corona regler. Även vår son kom förbi för att ordna något på Lasses dator. 

Kändes så bra att få dessa besök och få uppleva alla glada barn och deras föräldrar fast det var isande kallt ute, för det varv ju bara där vi kunde befinna oss.. 

Fast det var kallt så sken solen och gjorde att jag blev så sugen på att grilla lite korv till lunch

Så gott det smakade.

En av våra grannar sedan 1973 kom och berättade att hennes man hade avlidit i lördags efter en mycket snabb Covid19.

Musten gick verkligen ur mig och det kändes så konstigt.


   

Kallt var det även idag när Elvis skulle få träffa sin matte och husse, men med varma filtar och en mysig famn så fungerade det toppen. 

 

Qling gjorde som alltid, höll sig framme för att få gosa. 

Kände mig inte helt okej på hela dagen, men höll masken. 

Middagen hade jag glömt bort och åka för att handla hade jag inte lust med.. plockade fram köttfärs och vita bönor och tänkte att det fick bli en chili con carne, men någon tomat hade jag inte. 

Men med lite nudlar och sallad så smakade det riktigt bra. 


Kvällen blev som vanligt framför TV:nu

Så var det tisdag. 

 

Natten blev helt okej och stegen klagar jag inte på när de, överstiger 7500 steg. 

Dagen blev urtråkig och någon utgång för valparna blev det inte. 

Men något måste vi göra och då blev det mys på golvet. 


 

Blev en tur till Segeltorp för att beställa däckbyte till den sista denna månad.

Sen direkt till Maxi för att storhandla. 

Hoppas nu att jag har det mesta hemma i alla fall för en vecka.

Hem och kollade på Hem till Gården och sen blev jag kvar i soffan hela dagen ända fram till middagen

  och i dag blev det en middag i min smak.

Vanlig kväll som avslutades vid 23,30


Så vaknar jag upp till en vit onsdag. Snön föll med, små flingor och gjorde marken till vinter igen. 

 


Valparna vaknade vid femtiden och ville ur lådan, så det var lika bra att jag tog mig ur sängen och bar ber dem till köket.. Serverade dem filmjölk och gav slla andra hundar varsin  stor morot, sedan gick jag upp till min säng igen.. 

Hundarna höll sig sedan lugna till klockan var nästan halv åtta. 

Lasse gjorde frukost och jag tog hand om städning av hundhagen. 

Sen fick valparna sin frukost och jag hoppades på att de skulle sova ett par timmar.. De behöver verkligen aktiveras nu och jag drömmer om barmark och massa utevistelse men vädret sätter käppar i  hjulen. 

Upptäckte att de nu kan häva sig över kanten för att komma ut på golvet, så det blev lite jobb för Lasse på förmiddagen


 

Fortfarande är de så små att de kan få in huvudet mellan spjälorna in till vardagsrummet och jag trodde att det skulle hjälpa med att dölja dessa med filtar.. Men lilla Eddie hsn tar sig fram överallt och helt plötsligt var hsn borta. Hittade honom på vedtraven vid spisen i vardagsrummet. 

Så nu blev det ännu mer jobb för Lasse.. 


Blev mest att vara inne denna dag 

Lasse trimmade Yra och jag var mycket med valparna för se deras utveckling. 

Det händer så mycket just nu som är roligt att dokumentera för valpköparna. 

Middagen blev en enkel kyckling i currysås. 

Fattades grönt på tallriken. 


Avslutade kvällen med att valparna fick leka sig till sömns. 

Inatt ska de få sova i hagen nere i köket i stället för lådan på övervåningen. 

Ska bli spännande att se hur detta kommer att fungera. 

God natt. 






















 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards