Direktlänk till inlägg 11 mars 2021

Torsdag till lördag

Av Rehn/Hornesjö - 11 mars 2021 08:06

Natten blev bra och Lasse vaknade inte en enda gång förrän strax efter halva sju.

Själv gick jag upp före sex för att gå ner och släppa ut hundarna. 

Småttingarna var vakna så de fick lite filmjölk 

Kände att de var lika bra att sätta igång med frukost. 

Busväder även denna dag. 

Igår fick jag en leverans från Real med färskfoder till valparna. 

Klart att då valparna även fick  kartongen att leka med. 


 
 Alltid kul med nya saker. 


Sen blev det en tur till Eriksberg för att handla ägg. 

Det var meningen att vi även skulle köpa trisslotter men jag ville inte gå in på Maxi och Lasse ville inte gå in ensam.. 

Så det fick inte bli några lotter och vilka bra det, blir ju aldrig någon vinst. 

Hem istället och släppte ut valparna på golvet i köket. 

Sen blev jag inne hela dagen på grund av vädret.

Lätt middag på några rårakor som redan var färdiga och fanns i frysen och till dessa stekt bacon.

 

Valparna fick springa mycket på golvet

Hade velat ta några fina bilder på valparna, men det spelade ingen roll vilken kamera jag använde för de bara togs sådana bilder som kunde användas.


Tv fram till 23.30


Då blev det fredag igen

  

I natt var det lugnt på undervåningen fram till halv sex då Z hade tröttnat på att vara ensam med sina ungar..

Kollade på monitorn och såg att valparna var vakna men bara lekte med varandra så jag bestämde mig för att vila en halvtimme till.

Idag var ingen bra dag för mina leder. Kände mig alldeles uppstoppad i hela kroppen och hade ingen som helst kraft i varken armar eller ben.

Lasse ville till Volvo för att försöka få en tid för service samtidigt som vi byter däck den 29:e mars. 

Normalt brukar jag sitta kvar i bilen men kände att jag måste röra på kroppen. Trappan som finns ner till service kändes verkligen i mina ben, sen skulle jag upp igen och det tog verkligen på mina krafter.

Hem och slog mig ner i den förbaskade soffan som gör mig så allergisk.

Satt där i alla fall och bara kände jag inte orkade något.

Råkade säga till Lasse att nu måste vi skaffa nya soffor.. men vad gör vi med denna nu i Corona tider.  Tanken var att beställa något nytt och att de skulle ta bort vår stora tunga soffa, men tyvärr gör de inte detta nu i Corona tider.

Men jag väckte en tanke hos Lasse och snart var han igång med att flytta möbler.

Vår gamla skinngrupp som jag köpte för 27 år sedan och har stått i ett annat rum började Lasse jobba.. 

Jag hjälpte till så gott det gick med min onda kropp. Sofforna fick byta plats, tyvärr fick inte hela soffan plats i det lilla rummet så en del måste vi på något sätt skrota.

när


När klockan 17 var allt på plats och Lasse gick ut för att ställa in bilen i garaget.

När han kom in så blev jag serverad en whisky innan jag började med middagen.

Hade haft en gryta på sedan förmiddagen i slökokaren.

 

Det var gott


Talang var bra och sedan blev det Solsidan, den får mig alltid att le.


Så blev lördag även denna vecka

 

Lite varmare igen men ingen sol. Denna dag var det en massa skidor på TV igen.  Klart att vi då inte tog ut bilen utan jobbade en del hemma mellan skidtävlingarna.


Mycket lek blev det med valparna och de fick även vara ute en del i sin hage.


 


Även en massa lek på köksgolvet blev det där både Lasse och jag kröp tillsammans med valparna och Z.


Vi tog ingen middag denna dag utan jag bara värmde varsin pizza från frysen

  Dessa var väl ingen höjdare men med lite bubbel i glasen blev det gott i alla fall.

Sen blev det Mello och rätt låt vann, i alla fall enligt oss.


Hoppas få sova några sammanhängande timmar i natt.

















 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards