Direktlänk till inlägg 26 mars 2021

Fredag till söndag

Av Rehn/Hornesjö - 26 mars 2021 18:13

 

Så var det fredag och vädret var toppen. 

Började dagen som vanligt. Lasse tar ut de stora hundarna och jag släpper ut valparna på golvet medan jag städar hagen. 


Efter att morgonen var överstökad så blev det en tur till Hallunda. Hade lite att göra på Direkten. Paket från Agria skulle hämtas och  så var det några dagar med mitt stående DD  som skulle göras och så ytterligare 5 veckor på stryktipset från 1966

Hem och tog ut både Yra och Qling på trimbordet. 

Hann med hela Yra, men efter halva Qling så la det tredje skäret av. 

In och slängde ihop en våffel smet. 

Kollade på  Hem till Gården innan jag påbörjade lunchen. 

Sen blev det lunch

  Var sugen på räkor och passade då på eftersom våffeljärnet stod framme att grädda några.  Lasse ville inte ha räkor så han fick nöja sig med sylt på sin våffla.

Dagen fortsatte med att vara ute och valparna hade en sån där toppendag som man bara kan önska sig.


  Det både sov, åt och lekte denna dag utomhus.

Lite kel med matte behöver de ibland och det är alltid Eddie som börja med att visa att nu matte vill jag pussas


   Var så sugen på en köttbit att lägga på grillen. Men vår gasolgrill har rostat sönder en del och det är svårt att få en bra värme så det skulle då bli på murgrillen istället.

Men ingen av oss kände för att stå ute och vänta på att det skulle bli bra glöd utan jag grillade inne i stället och glad är jag för det, det var det värsta kött vi någonsin har ätit. Om en skosula är seg då vet i sjutton vad vi ska kalla denna entrecote.

 

Nu var det inget dyrt kött men tycker ändå att det ska kunna skäras i med en vass kniv, men inte ens det hjälpte.

Det blev potatis och grönpepparsås och en stor besvikelse.


TV som vanligt hela kvällen och jag skulle avsluta den med en svensk film.

Ville verkligen se slutet men dessa förbaskade reklamavbrott gör att jag slappar lite och helt plötsligt så säger Lasse "är de i Venedig" och jag svarar jag på filmvisning,  det var bara det att min film var slut och nu var det de Tre musketörerna som pågick.

Bara att släcka och somna.


Så var det lördag

 


Idag är det skogen tillsammans, med Zlatan igen. 

Dagen började som sig bör med städning av hagen, men inget bajs, denna natt så det var bara lite våta tidningar att ta hand om. 

Sedan utfodring en timme tidigare än normalt till oss alla. 


Var på plats  vid kvart i nio och det var bara två hundar som kommit så jag hann nästan börja fundera på om det var någon annan tid denna vecka, innan alla andra hade kommit. 


En rolig dag och denna helg hade vi Lena till vår grupp. 

Zlatan vår duktig och gjorde allt rätt. 


Hem för att släppa ut valparna i hagen på tomten. Stekte varsin korv som vi hann äta ute vid hagen precis innan Pia och Thomas dök upp för att lämna lite Bingolotter som vi beställt av handbollsligan. 

Mycket valpgos blev det. 

När de hade åkt så åkte vi till Hallunda för att tvätta bilen. 

Även Per och Nasek var där för att tvätta Naseks bil. 

Per tog över vår bil och gjorde jobbet åt Lasse. 


Hem och satte oss ute en stund för att varva ner. 


Middag i min (även Lasses) smak

 


Med fläskfilé behöver man inte någon såg att skära med. 


Lite glass och jordgubbar till efterrätt. 

Lets Dance fick avsluta min kväll. 

I morgon är en ny dag som får börja ännu tidigare på grund av sommar tid och viltspår

Så blev det söndag

 

Sämre väder idag och även mycket mer på agendan. 

Var skittrött när jag måste gå upp och insåg att vi måste störa hundarna när deras inbyggda klocka bara är fem. 

Men idag var det sista dagen på viltspårskursen och det kändes lite tråkigt. Har varit så mysigt att ha något att se fram emot dessa fyra dagar .

Alla var där som vanligt och alla hundarna var så duktiga och fick massor av beröm av Lena och Tina.

Var nog lite extra stolt över Zlatan eftersom han är vår och han jobbade så bra i spåret, så nu får Lasse jobba lite med honom några gånger och så hoppas jag att han kan anlagsprovet ganska snart.

Hade inte hunnit så mycket på morgonen så när vi kom hem så var det en massa disk att ta vara på'

och valparna när som barn, så fort man vänder ryggen till så har de hittat på men massa hyss.

Hem till alla de andra hundarna och det var ett tråkigt väder så det blev tyvärr ingen utgång för valparna denna dag.

Men det blev en massa lek både i köket och vardagsrummet

Hade ingen som helst lust att åka och handla så det fick bli något som vi hade hemma till middagen

En moussakan sitter aldrig fel, så det fick det bli.


Sett lite på TV men nu när klockan 22.53 så jag tänker göra natt så snart jag har plockat lite i köket och fått valparna att gå ner i varv.

I morgon är det service och däckbyte på bilen

Måste även bada valparna och klippa klor och lite annat på dem innan de snart ska flytta.


God natt








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards