Direktlänk till inlägg 19 april 2021

Måndag till onsdag 19-21 april

Av Rehn/Hornesjö - 19 april 2021 06:52

Ny vecka igen

 

En hel del på agendan dessa 3 kommande dagar. 

 

Rosornas son Lasse fick av pappa var så vackra idag. 

Dagen började bra med sol 

Åkte iväg tidig

  för att Lasse, skulle till HS på provtagning 

Det var drygt 20 före honom och tiden beräknades till ca 30 minuter så det kändes granska okej. 

Hem och jag bestämde mig för att ta denna dag med ro och nyttja dagens soltimmar. 

Det, blev en bra dag utan några måsten

 

Grillade varsin korv till lunch


Middagen såg lite tråkig ut men var god

Det blev mozarellabiffar. 

 Efter denna sov Lasse fram till halv 8.  Själv vågade jag inte ens komma på tanken att sova. 

Idag var det dags för lilla Trassla   att tillsammans med sin duktiga matte Ellinor göra anlagsprov i viltspår. 

Så vid 17.30 fick vi det efterlängtade svaret att hon hade varit jätteduktig och klarat detta galant. Så nu kan matte jobba vidare och känner jag dem rätt så har nog Trassla snart sitt Championat fixat. 




Inte så mycket att se på TV innan klockan 22 så jag vilade i stället (inte sov) fram till detta klockslag och den fortsatte TV tittandet fram till ca 23,30.

Sen blev det God natt. 


Tisdag och även denna dag finns det en del att göra. 


Steg upp vid 6 och vädret var lika fint som igår. 

Var inte något speciellt som måste handlas så det var i stort sett bara att ta det lugnt.

Lunchen blev även idag på grillen.

       och idag blev det hamburgare.

Bara massa slappande blev det fram till middagen som Lasse stod för idag

   och då blev det isterband.

Sen blev det Jägarna och Alla mot Alla.

Även lite skratt till Helt Perfekt innan jag bestämde mig för att lägga mig.


  Så var det onsdag igen

 

Fortfarande fint väder så det gäller att ta vara på denna även idag. 

Har väntat på att Yra skulle börja löpa sedan i mars.  Men hade nästan börjat hoppas på att hon skulle hoppa över detta nu när vi snart är inne i maj.  Men nu precis när vi ska till Öland så verkar det vara på gång. 

Så då blir det stängda dörrar och grindar och så får jag lida över att hon inte  kan få röra sig fritt på tomten. 

Men idag är nu annan dag och det blir både att ta det lugnt och att förbereda oss inför Zlatans anlagsprov som skulle göras kl 17.

Vi åkte hemifrån vid 16 tiden för att hinna ta en promenad med, Zlatan innan  provet. 

   

Hade det skönt på promenaden och visst var det lite mörka moln som visade sig, men regn ville vi inte ha. 

Klockan 17,10 gick Lasse och domaren iväg. 


Klart det måste börja regna och detta tilltog hela tiden.


Efter ca 20 minuter såg jag genom den blöta vindrutan att de kom gående. 

    blöta, ruggiga och glada. 

Tiden blev 15 minuter. 

Provförloppet lät: Lille Zlatan jobbar på jättefint i spåret. 

Löser provets alla delar bra. Fint tempo. Fint förd. Grattis till väl utfört prov. 

Bättre kunde de inte gå. 

Hem och stekte lite falukorv och mos. 

Sen firade vi med en Rom och Cola. 

Hade även en camenbert i kylen så varför inte avsluta kvällen med  lite friterad ost och hjortron.

Tror inte att jag orkar skriva mer i kväll.

I morgon hade vi tänkt åka till Öland men avvaktar tills vädret är bättre.








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards