Alla inlägg den 4 april 2021

Av Rehn/Hornesjö - 4 april 2021 07:07

 

Så var det redan söndag 

Även denna morgon tog jag ut alla sex hundarna för morgondagens första rastning.   Svårt att få Åberlix och Emil att kissa för det är mest bus.  De är verkligen riktiga lekkamrater.

Lite senare tog Lasse ut Z för lite urborstning. 

Tog med mig Emil för lite koppelträning

 

Det gick väl så där.  Det fanns då mycket att kolla på. 

Hem och tog ut alla hundarna på tomten.  

Roligast har nog Åberlix med sin brors son Emil. 

Han kommer säkert att sakna honom när han flyttar. 


Lasse gick in och plockade bort valphagen i köket och det känns bra att slippa trängsel när alla hundarna springer runt. 

Tog de rester vi hade och gjorde en pytt av dessa

Räckte gott och lagom till oss. 


Fortsatte att hålla oss ute och ta vara på solen. 

Strax efter 15 kände jag att nu skiter vi i att hundarna låter lite för de måste få leka av sig. 


 


Klockan 18 var det dags för Bingolotto och eftersom vi köpt lotter av barnbarnet  Malin så slog vi oss ner framför TV med varsin macka. 

Lasse gjorde sin med lax och jag min med räkor. 

Lite senare fick jag för mig att fritera lite Camenbert 

 


Sen blev det Robinson 

Bestämde mig för att lägga mig tidigt. 

Men som vanligt hann klockan passera midnatt innan jag somnade. 


Måndag och sista dagen med Elvis

 

Inte heller detta väder stämmer med mina beräkningar inför valphämtning av Emil.  Kan ju inte ta in familjen när de kommer så det får bli lite provisoriskt gällande skrivning av papper. 

 


När jag steg upp vår det bara regnigt, men sen kom den vita snön och la sig över hela tomten. 

Tog ut hundarna vid 10 tiden och det var, mysigt med den lilla, snön som kommit tyckte hundarna. 


 

Vid 15 tiden var, det beräknat att lilla Emil som nu ska heta, Charlie skulle hämtas. 

Hela familjen var med denna dag och det var glada miner. 

Emil var, först lite försiktig när alla kom in på tomten, men det släppte snart och han var sedan den vanliga bud killen som han hade, varit hela morgen.  

 


Så var det dags, att säga hej då och det känns dom vanligt i min mage. Men jag vet att han kommer att få det toppen. 

Plockade iordning  köket och det kändes bra att få tillbaka det igen. 

Vi hade inte ätit något på hela dagen och nu närmade vi oss middagen. 

Lasse ville ta en halvtimmes vila medan jag fixade till en middag. 


 


Det, fick bli lite kycklingfilé i ugnen tillsammans med potatis och morötter. 
Var ganska slut denna dag fast jag inte hade, gjort många knop nen ändå förbrukat en massa energi. 

Tyst i huset var det och man såg att hundarna var rätt deppiga efter att Emil försvunnit

I morgon är det äntligen vardag igen. 


Tisdag

 

Inatt sov jag ganska gott. Vaknade till en gång och tänkte av gammal vana kolla på monitorn.  

Men somnade om igen när jag kom på att det var tomt i köket. 

Idag sken solen igen och inget av snön syntes längre.  

Hade en del att göra innan det var dags för Hem till Gården. 

En tur till återvinningen och sen till Maxi.

Ville ha tag på ett på tights men var hittar man sådana i dag. 

Trodde att Rusta kanske kunde ha några men inte fanns fanns det ett enda klädplagg.

Vände hemåt och Lasse skulle hämta sin medicin i Hallunda. 

Jag tog en tur in på HM men där finns det bara autlett och allt i den minsta storleken. 

Hem ned varor och en tur till XXL i Kungens kurva, men inte ens där fanns något för mig. 

Bara att vända hemåt igen. 

Kollade på nätet men vet inte vad jag behöver för storlek, får nog fortsätta med mina gamla kläder. 

Satt ute tillsammans med våra hundar, men egentligen är det inget nöje eftersom jag har fått noja på att tysta hundarna så fort de säger "pip" efter att kvinnan i 5:an inte klarar ljud. 

Kan väl påstå att mitt blodtryck inte är vad det borde vare just nu. 

Längtade efter en helt vanlig middag

 

Ikväll blev det korvstroganoff med ris. 

Hade fixat till en hjortron pannacotta medan Lasse tog sin tupplur efter maten.

Så lite senare ikväll så stod dessa på bordet

till Lasses förtjusning.

Så mycket mer än de vanliga TVprogrammen blir det inte.

Avslutar denna blogg innan Alla mot Alla är slut.

   










Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards