Alla inlägg den 13 april 2021

Av Rehn/Hornesjö - 13 april 2021 07:06

 

Nu stämmer ju inte sovtiden direkt, jag sov i alla fall minst en timme även framför TV:n, men när jag kom upp i sängen så hann klockan bli efter midnatt innan jag somnade.

Idag sken solen igen och jag ville vara ute. Men tyvärr var den inte framme så långa stunder och varje gång den gick i moln så blev det isande kalla vindar 

Idag kom vi ingenstans för Lasse väntade samtal från sin läkare och vilken tid fick han inte veta

Jag kände att jag måste ha något att göra så jag passade på att riva valparna hage på långsidan.

Höll på till strax före 12 och gick då in och värmde upp toastjärnet för att göra lite lunch till oss att äta framför Hem till Gården.

Tog med mig hundarna ut och satte mig ner för att kolla dem och även låta dem leka. Vi var ute i ca 2 timmar och lyckades inte bli störda en enda gång som gav upphov till skall.

Fick ett sms från en gammal jobbarkompis som precis har mist sin hund. Hon bor inte då långt från oss och frågade om vi ville ha lite tuggben mm som hon hade kvar efter sin vovve. 

Hon skulle komma förbi vid 14 tiden med dessa och klart jag hade, velat att hon skulle få ge hundarna denna påse. Men jag vågade inte låta dem mötas på tomten för troligtvis hade de få visst din glädje med skall. 

Sa till Lasse att han skulle fota dem när jag kom in med påsen. 

Det blev en flock glada  hundar som kollade igenom påsen. 

Tyckte att de gott kunde få varsitt tuggben. 

Dessa fick Lasse dela ut. 
  

Efter denna tog jag en promenad på drygt 800 meter, helt ensam.


Hem och slängde ihop en pytt på lammsteken som var kvar sen söndags.

 


Enkelt och gott.

Vi har inte varit någonstans på hela dagen på grund av att Lasse väntat på samtal från KS. Lite små förbannad blev han när det klingade till i mobilen klockan 21,30 och ett meddelande som sa att samtalet skulle bli mellan 22-22,30

Kvällen gick men inget samtal inkom och naturligtvis vara Lasse rätt irriterad. Sitta hemma en hel dag och bara vänta, det kändes inte kul. 

Stängde av TV strax efter midnatt. 


Då var det onsdag

 

Hade väl inget att klaga på denna natt. 

Qling är alltid den som vaknar först och det är alltid strax efter 6 och då måste det vara Lasse som går ner för att följa med dem ut på tomten för morgonkissning. 

Hände inte så mycket denna dag heller. Hade tid för vaccin klockan 13,30 och hade ställt in dagen efter detta. 

Åt en lunch ute i solen.

 


När jag kom in såg jag att vi hade ett missat samtal och lyssnade av svararen som talade om att tiden var ändrad till 15,30 istället


Så att man där tillsammans med massa människor.

 

Vi fick gå in tillsammans och snart hade vi båda blivit vaccinerade.

Det var trött personal som varit igång hela dagen och haft över 200 besökare som fått sin spruta. 

Hem och vi satte oss ute med varsitt glas vin för att varva ner.


Gjorde en köttfärssås som fick puttra ett tag och kokade spagetti.

Gott blev det och var lagom klar med  middagen när Glamour började.

Lasse gick in och knöt sig som han brukar när jag ser på Glamour.

Vad som hände sedan har jag ingen aning om. Vaknade 20,45 och kom inte ens ihåg att vi ätit middag.


Om det var vaccinet eller bara spänning innan som gjorde mig så trött har jag ingen aning om.

Vaknade inte till ordentligt förrän Alla mot Alla började.

Var sedan vaken och såg även Helt Perfekt

Sedan slumrade jag fram till  klockan var över 2.  Så det ska bli kul att se appen i morgon bitti. 



Torsdag

Natten blev ungefär som jag hade trott. 

Var kvar i sängen fram till 6.

Lite molande huvudvärk och stel i armen är vad jag kände när jag steg upp. 

Solen sken från en klarblå himmel och detta gör mig alltid glad. 

Ville till Hallunda tidigt för att möta Diana och lämna över hennes smycken som jag nu har haft här hemma under hela pandemi tiden. 

Det blev sedan att åka hem och bara njuta av solen

Lasse jobbade med med att göra vår hund begravningsplats snygg. 

Själv tog jag hand om hundarna så att de inte skulle skälla om någon stannade och sa ordet "hej".

Rätt som det var så kom det en ambulans in på vår gata samtidigt som en stor rullstolstaxi också kom och skulle in på vår smala gata mellan husen. Men det ordnade sig och ambulansen kom tillbaka och stannade utanför en grannes hus   och jag kände bara " nej" Inte nu igen.

Efter ca 30 minuter så jag grannen promenera till ambulansen och det kändes bra

Vår gasolgrill har vi inte kunnat använda på grund av att plåten som sitter över brännarna hade, rostat sönder. 

 Vi köpte denna grill på NetoNet i september 2019 och just därför åkte vi dit för att se om de hade några reservdelar.  Tyvärr hade de inte detta och sa att om vi hade kvitto kvar så kunde vi få en ny grill.. Men det var ju bara plåten vi behövde och något kvitto fanns inte kvar.  Men som alltid är de så kundvänliga och hämtade en ny plåt från ett exemplar de hade hemma. 

Så vi åkte hem och la varsin  hamburgare på grillen

  så satte vi oss för att äta


 


då blir det som alltid, hela vår lilla, familj är samlad. 

När vi ätit klart så tog jag plats i solen igen och Lasse fortsatte att jobba. 

Hundarna var hos mig

och Qling var, som vanligt vår lilla clown. 

Yra solade sig

 


Vår ute till halv fem men då var jag tvingad att gå in och ge hundarna mat. 

Även idag fick det bli rester till middag

  Tänk vad dessa rester kan bli goda med lite 


  fetaost och en äggstanning.

Nu är dagen slut och jag avslutade den med ett gott skratt till Helt Perfekt.

God natt. 















Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards