Direktlänk till inlägg 25 maj 2021

Tisdag till torsdag

Av Rehn/Hornesjö - 25 maj 2021 08:48

Så var det tisdag

 

Märks att jag kommer senare och senare i säng, men kan ändå sova någon timme längre än normalt, så i det hela jämnar det nog ut sig.

Idag regnade det i alla fall inte när jag vaknade utan till och med solen visade sig.

Efter hundarnas frukost så kände jag för en snabb ensam promenad.  Tog på mitt bälte och kopplade upp Z.. Nu var det ingen risk för en långsam promenad. Hon fick styra mig de 2500 stegen det blev och snabbt gick det.  

Lovar att jag var ganska trött när vi kom hem. 

Vi tog sedan en tur till Hallunda för Lasse ville spela på DD. 

Kunde inte låta bli att kolla lite och fick för mig att spela på en v86 något som jag aldrig gjort. 

Läste noga hur det skulle gå till och fattade det som att varje lopp kostade 2 kr om man bara tog en häst.  Tänker att 8 x 2 är 16 kr och det kan jag ju alltid slänga bort genom att försöka. 

Det tog en bra tid att leta rätt på en vinnare och  två reserver. 

Går fram till kassan visar mitt talong och ska betala med mitt kort. 

Killen frågar om jag inte har några kontanter eftersom det inte går att betala en sån liten summa med kortet.  

Jag kollar igenom min väska och säger att jag bara har 2 kr och killen ler, tar min peng och ger mig bongen och jag inser att jag har spelat för 2 kr.  Går ut från butiken skrattande. 

Hem igen och sätter mig ute med hundarna medan Lasse jobbar med vår damm. 

Zlatan gör allt för att jag vi ska kela. 


Går sedan in och börjar förbereda vår middag. 

 som blev både kyckling till mig och  lax till Lasse.. Lovar att Lasse tog en portion till och våra tallrikar var helt skrapade och inga rester till våra hundar. 

Kvällens aktivt blev promenad och TV. 


Onsdag och min 75:e födelsedag

Sov lite extra länge denna morgon och tror det berodde på vädret som verkligen visade sin sämsta sida. 

Blev uppvaktad med rosor och present av Lasse. 

Han hade även köpt en riktig fin champagne men det kändes inte rätt att smaka så här tidigt. 

Gick ut i regnet och plockade rabarber eftersom pappa skulle komma på eftermiddagen och fira mig. 

Gjorde en rabarberpaj och sedan blev det en tur till Hallunda. 

Hem och kollade på Hem till Gården. 

Vid 14 tiden kom pappa med blommor, present, champagne och ett jättefint kort.   som han hade gjort. 

Dagen fortsatte fram till middagen som Lasse valde, men jag gjorde. 

Det blev kalvfärsbiffar, mos och kantarellsås. 

Vi valde att spara champagnen till vår bröllopsdag. 


Fick 104 grattis via FB och det roligaste är att jag på något vis har en relation till dem alla. 

Fick även en del hälsningar från våra uppfödda hundar.

 

Lite från dagen   


Kvällen fortsatte med TV. 

Sent blev det för jag fastnade med Hajen. 


Torsdag

 

Lite färre timmar denna natt. 

Även idag blev det en tidig tur till både Maxi  och Dollarstore. 

En hel del att planera till lördagen då jag ska fira min födelsedag med barnen hemma hos Ann och Kenneth i deras nya stora fina hus i Kovik. 

Lika dåligt väder idag och kylen består. 

Så det blev inte så mycket att hitta på. 

Men Lasse ville iväg och köpa skor då det blev en tur till Kungens Kurva.  Helst hade han velat till Skärholmen men det sa jag nej till. 

Han hittade skor på Intersport. 

Hem och slog oss ner i soffan.. 

Lasse tog sin sov stund mellan 15 och 16 och få passade jag på att laga en god gryta. 

 

Så idag valde jag middag som jag gillar. 

Blev tyvärr ingen promenad på kvällen. 

Avslutar dagen med en Frost fram till midnatt. 











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards