Alla inlägg den 10 maj 2021

Av Rehn/Hornesjö - 10 maj 2021 07:14

Så var det vardag igen. 

 

Somnade inte ordentligt förrän efter halva två, men sen sov jag ganska gott fram till 6.

 


Frukosten vid fönstret kändes mycket bättre än när vi satt i mörkret på andra sidan rummet.  Jag har sedan vi kommer ner hit bytit ut min tunna knäcke brödsmacka mot filmjölk och cornflakes. Är ganska dålig på att få i mig kalk så fil kanske är ett bra alternativ

Vid 9 tiden skulle det hända mycket, Lasse skulle kontakta apotek för att beställa hem sin cancermedicin, samtidigt skulle läkaren ringa och även killen som skulle installera vårt fiber skulle komma. 

Alla tre ting fungerade till 100 procent.

 

Qling var på skoj humör, han älskar verkligen när det kommer folk som han får några klappar av.  Men så galen som igår var länge sedan vi såg honom.  Han hämtade filtar och kuddar från vår soffa och sprang fram och tillbaks med.  Jag hämtade de sakerna och la tillbaka på sina platser, men han envisades med att hämta igen  och lägga hos service killen. 

Tog bort honom och bestämde mig för att ta upp honom på trim bordet och upptäckte att han hade massor med skräp i pälsen som hade snott in sig och det var bara att klippa bort. 

 

Det slutade med att jag rakade ner honom helt och hållet. 

En lyckligare hund är svårt att beskåda.


 
 


 


Egentligen är det så här jag vill se dem, men som jag alltid har sagt, Vedbyskogsvägen och Cocker pälsar passar inte ihop. 

 Nu var allt klart med installationen och dags att bestämma oss för ett bredband. 

Jag gav mig på att installera rautern, men stötte på problem gällande olika namn och lösenord så det blev en pling till sonen som via FaceTime fick hjälpa till.  

När detta var klart så måste jag ta kontakt med IP Only för att registrera modemet.  Medan vi satt och pratade så hann han se att allt var klart och om jag ville så kunde han lägga in det bredband som vi önskade och det fick han gärna göra. 

Efter bara ett par minuter så fick jag ett SMS om att allt var klart. 


Klockan hade nu hunnit bli över 12 och jag insåg att jag missat hem till gården.. Var helt slut i huvudet och kände för att bara sätta mig ner och ta ett glas rosé, för nu var det sommar. 

   

Dagen fortsatte i det fina vädret och jag slappade mest medan Lasse som vanligt var i gång .

Men vid 16 tiden tog musten slut för Lasse och han behövde vila en timme, jag passade då på att se Hem till Gården som jag hade missat tidigare på dagen.


Hade potatis kvar och några kryddkorvar i kylen så det blev en enkel men ganska god middag

 

Korv går alltid hem.


Efter middagen så tog Lasse och jag en promenad med killarna

         och kvällen var så härligt mysig.

Sen blev det Robinson och kvällen avslutades med en Clintanfilm som var riktigt bra.

Detta gjorde att vi kom i säng ganska sent denna kväll.

God natt.


Så var det tisdag och även idag blir det en del på agendan.

 

Första morgonen som det var tvåsiffror på termometern och stegen fick jag vara nöjd med eftersom jag mest hade suttit stilla förutom de små promenaderna.

Lite lugnare på hundfronten men väntar nog ett par dagar till innan vi släpper lös Yra i flocken.

Hon fick istället hamna på trimbordet denna varma morgon.

 


Vid 11 tiden fick Lasse meddelande från Apoteket i Borgholm att hans medicin fanns hemma.

Men jag ville först se på Hem till Gården innan vi åkte iväg.

 

Strax efter halv ett så var vi då på väg mot Borgholm för tredje gången .

Idag var det mycket mer rörelse i Borgholm än vad de har varit de två andra gångerna, men det är fortfarande inga gågator utan bilar finns det överallt.

 

Utanför Apoteket såg det lugnt ut, men där inne var det desto flera människor.

Själv stannade jag utanför med våra killar, som fick följa med idag.

     

Det har varit ganska bra att ta dessa utflykter med dem och Åberlix sköter sig exemplarisk när han får sitta och vänta.  Idag blev vi utskällda av en vattenhund och då blev Zlatan så rädd att han måste upp i mitt knä och få lite tröst.

Åberlix har stenkoll på en kaja som var lite skadad men ville hela tiden fram till oss när vi satt och väntade på Lasse.

Snart var det dags att vända hemåt, blev inga mer affärer denna dag.

Hemma på tomten var det hett som sjutton och jag satte mig ner och hade tänkt lyssna lite på min bok, men insåg att det var alldeles för varmt att sitta ute.   Lasse gick in och la sig och jag satte mig och kollade på Glamour via Crome.

Middagen fick bli färdiglagat.  Fisk   och kyckling    till mig.  Det var ganska gott och jag kan nog tänka mig att handla hem just dessa maträtter igen, så himla bra att alltid ha i frysen när det blir sådana här dagar och fantasin tryter.

Blev ingen kvällspromenad utan vi hamnade framför TV och hade även lite snack via mobilen med både Åsa, Patricia och pappa,  det var pappa som hade kallat på oss via facetaim.


Avslutade kvällen med Maria Wern


Onsdag och inget på agendan

Även denna morgon efter frukosten inbjöd att ställa mig vid trimbordet och idag blev det Zlatans tur. 

När han var klar så blev han helt fixerad av Qling och uppvaktade honom . 


 

Ganska söta, men inte okej, tycker jag. 
Tyvärr så måste vi in till Ica, men huva mig vilken anstormning av folk det hade blivit.  Man får bara gå in en och handla och det får max vara 70 personer i affären.  Man måste ta en tennisboll när man går in och det fanns inte många kvar i lådan.  Sen tror jag att det slarvas med att när man är fler än 1 stycken så tar man bara en boll och barn fanns det mycket av denna dag. 

Hem och mös på tomten och min bok. 

 

Såg att Åberlix låg och lekte med något och Lasse sa att han hade fått en trä kloss av honom. 


 Tyckte att den var för vit och rund för att vara en kloss och det visade sig vara en snigel i skal som var så rolig. 


Tog vara på pannkakorna som låg i frysen och gjorde champoncreps av dessa

    och det var riktigt gott. 

Senare på kvällen serverade Lasse oss varsin Ouso med tillbehör

 


Maria Wern fick avsluta kvällen framför TV. 

Imorgon är det helg igen och nu börjar alls stugorna fyllas med folk. 

God natt 


















Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards