Direktlänk till inlägg 26 december 2021

Lördag och söndag innan mellandagarna.

Av Rehn/Hornesjö - 26 december 2021 10:07

 

Så såg natten ut efter julafton

Idag kände jag mest för att bara koppla av, har tyvärr fått ont i halsen igen, det verkar som om det inte vill ge sig med min förkylning.

Vi åt lite lunch på Lasses lax och min gravade oxfilé

     

Blev att vi kollade på en del serier som vi inte sett klart och åt lite av julmaten på kvällskvisten.

 

Idag hade jag i alla fall bättre aptit och det gjorde att jag kunde njuta lite av maten, något som jag inte gjorde igår och nu kom jag till och med ihåg skinkan.

Skinkan vägde 3 kg och det var den minsta jag hittade så ska vi ha lite glädje av denna så blir det att frysa in den i skivor och ta lite då och då.. Men omeletterna och min Janson gick i alla fall åt.


Kunde inte låta bli att kolla igenom en del bilder som dykt upp under julen och de ger verkligen krydda i vardagen.

                            Pappa och en del av våra barnbarn och så våra småttingar från tre olika kullar, dessa har jag nu att få kolla på ett tag.

Var även denna dag bara ute lite på tomten tillsammans med våra hundar.

Det blev som vilken lördag som helst och den fick avslutas med två avsnitt av Morden i Midsomer.


Så  var det söndag

 

Sov  tydligen bra i natt, men vaknade med halsont även denna dag.

Idag bytte jag ut risgrynsgröten mot den gamla vanliga havregrynsgröten. 

Lika kallt idag, men solen sken och det kändes ganska skönt ute.

Så blev det en sämre dag igen, fattar inte vad som händer, mår bra en dag och så är jag tillbaka på ruta ett igen.

Slöade hela dagen framför TV:n.  Såg klart Fartblinda och sedan fortsatte vi med Vit snö.

Kände egentligen inget alls för mat, men gjorde i alla fall iordning lite annat än julmat

  och fick i mig i alla fall lite grann.

Blev även glass och maränger på kvällen.  

Kunde inte låta bli att ta en bild på den sista stängeln på amaryllisen   Lite kul är att jag band upp den från början med en torr kvist som jag tog i trädgården.  Denna fick liv när den kom i jorden och blir bara grönare för var dag.  Funderar på att köpa några flera amaryllisar nu är de säljer ut dem lite var stans.

Det blev mera TV hela kvällen och den fick avslutas med Ett fall för Vera.

Sen trodde jag att jag skulle kunna somna.  Men det gick inte alls utan jag låg bara där och vred mig hela tiden. Sista gången jag kollade på klockan visade den 01,33 och jag fick nästan lite panik, ville ju sova.  Samtidigt så vet jag ju att behöver jag så är det ju bara att sova när jag känner för det, det är det bästa med att vara gammal.

Natten fortsatte med flera avbrott men stängde ner min mobil klocka 03.35 och bestämde mig för att nu måste jag somna.

Det blir spännande att se vad appen har att komma med när jag vaknar.

Snart är det ju vardag igen.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 6 maj 07:26

Måndag    Det positiva var att det inte regnar          Lite bättre än gårdagen  är alltid bra. En tur till Hallunda för Lasses beställningar på apoteket.  Tog en tur in på Lidl men hittade inte något som jag behövde. Hade ingen ani...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards