Alla inlägg den 2 februari 2022

Av Rehn/Hornesjö - 2 februari 2022 09:14

Så var det onsdag och mitt i veckan

 

Timmarna i sängen blev många men även timmar utan sömn denna natt så fast det ser bra ut så blev sömnen under normal.  ANS var i alla fall ganska bra och jag kände mig nöjd men ganska trött när jag steg ur sängen. Idag tog vi det ganska lugnt på morgonen eftersom det bara skulle bli att packa bilen med redan fyllda kartonger denna dag.

Gjorde en del hemma denna förmiddag, sånt som har kommit i kläm under dessa dagar.  Passade även på att kolla på Hem till Gården innan vi åkte iväg.

Det blev en snabb tur till Hägersten denna dag för att fylla bilen med redan klara kartonger.

Sen en tur till Maxi och Systembolaget för att fylla upp vinförrådet.

Hann inte med någon lunch idag 

Eftersom jag hade ett paket med färdig pajdeg i kylen så fick det bli stommen till en tidig middag idag

 


Det fick bli en paj med köttfärs, broccoli, tomater, fetaost .

    Fick även denna dag bli vin till maten.. 

Det blev som vanligt Glamour, Farmen, Mästerkocken som fick bli kvällen TV program.

Blev även lite ost och kex på kvällen.

Ja men nu var i alla fall dagen till ända.


Torsdag

 

Ändå fast sömnstatusen var bra så var jag mycket trött efter att bara ha sovit 39 minuter i djup sömn.

Idag blev det åter några timmar i pappas lägenhet. Tog tag i att samla ihop alla hans kläder för insamling.

När vi som bäst håller på att sortera saker inne i matrummet så hör jag att det plingar till på dörren.

Jag tar mig förbi alla kartonger och när jag är på väg ut i hallen hör jag någon som säger.  Hej Karl-Erik det är städning idag.  När jag kommer ut i hallen så ser jag en kvinna som säger "oj".  Ja hon undrade säkert vilka vi var och alla dessa lådor som står överallt.  Jag säger men vet ni inte om att pappa är borta, vilket de inte hade blivit informerade om från hemtjänsten som är den som står för detta.

Synd att jag inte såg detta    innan hon han springa iväg ..Det är verkligen skrämmande att se hur dåligt hon har städat under denna tid.. Det började med att hon tyckte att det fattades munstycke som hon behövde till att dammsuga gardiner och möbler med.  Pappa som tycker att allt ska vara perfekt skickade Per att inhandla en ny dammsugare som hade allt hon önskade.  Dessa saker blev aldrig använda och vad man kan se är att hon aldrig har dammsugit soffan.. Pappa fick varje gång hon var där påpeka att hon skulle ta upp det hon hade ner från bord från golvet.  Jag ville att vi skulle klaga men pappa sa nej, var då rädd att han skulle få obehag.

Pappa som efter mammas bortgång har skött allt med perfektion och alltid haft ett hem att kunna visa upp när som helst, blev ganska besviken när hon inte gjorde det hon skulle. 

Pappa gillade inte smulor på mattan så när Per var där så passade han alltid på att dammsuga dessa, något som vi inte tror att städerskan gjorde.

Får se om det dyker upp något mer intressant, verkar som det är rätt dålig koll på det mesta.

Även idag blev det Återvinningen med en massa olika saker, däribland massor med Electronic.

Kändes skönt att slippa åka och handla denna dag.

Vi kom hem vid halv 2 och då åt vi en kombinerad lunch/middag med kroppkakor.

Kollade på Hem till Gården och sedan blev det en hel del uppackning.

Blev lite besviken för det fattas en hel del porslin till servicen Berså.  Vet att det alltid har funnits 10 stycken av varje fat, men det var bara de stora tallrikarna där allt fanns, detta stämmer inte för jag vet ju vad som alltid har funnits. Men nu är det som det är.

Blev som vanligt TV och sen åt vi en liten minipizza var som jag gjorde på pitabröd.


Zlatan blev pappa igen till 3 fina killar  i olika färger och en liten tjej på bara 95 gram.  Men hon är pigg och vi får hålla tummarna att hon klarar detta.


Så var denna dag över.


Fredag

 

Idag hade vi planerat att låta bli Hägersten. 

Men det blev i alla fall några timmars plock och en 

tur till återvinningen  

Hem en tur till hundarna innan vi var tvungna att åka till centrum och handla.

Var så trött idag att det kändes som jag vilken minut som helst skulle gå in i väggen.. Strul i Hallunda centrums parkering som vanligt, det gäller att se sig för alls bilar som inte kan trafikregler och kör mot enkelriktat.  Idag hade till och med två bilar parkerat     mitt i utfarten så att alla måste använda infart oavsett om man skulle in eller ut.  Detta störde mig så mycket att jag inte ens orkade tänka på det jag skulle handla, så det blev bara 1,5 liter mjölk och ett paket skinka. 

Det blev ingen middag men några varma mackor går alltid hem

   

Kvällen slutade som vanligt med att jag somnade i soffan.


Lördag

Hade planerat att Åsa och Fredrik skulle komma och hämta soffbordet som Åsa ville ha.

Jag sa att hon kunde väl kolla om det var något mer hon ville ha och lite hittade hon som hon då kollade med sina syskon om hon kunde ta.

Blev i alla fall skönt att få bort lite och mer lär det bli nästa helg då alla syskonen åker dit och ser om det finns några minnen.

Visst var jag trött även denna dag, men kände mig i alla fall mycket gladare och tror att det var för att jag kunde få träffa vår dotter.

Vi behövde i alla fall inte handla något idag, utan det blev en tur till återvinningen och sedan hem och kunna ta det lugnt.

Hade planerat vad vi skulle ha till middag redan på morgonen.

 

Både hummer och oxfilé fick det bli denna fredag 

Det var från pappas lägenhet vi hämtat vinet .

Så var denna dag också över .


Söndag

 

Vet inte riktigt vad som hände men jag vaknade 02,46 och trodde det var morgon. 

Hade sedan svårt att somna om, men gjorde detta tydligen till slut för nästa gång jag slog upp ögonen så var klockan 07.40, så länge brukar jag ju inte sova.

Skulle helst vilja låta bli Hägersten idag, men det fick bli en tur i alla fall och Per kom dit och hjälpte till .

Vi tog hem en del lådor och även mammas och pappas madrasser. Vi har tänkt köpa ny säng för den som vi köpte på Mio för ett antal år sedan har bara förorsakat smärta i bådas våra kroppar.  Kan väl säga fast den var dyr och de även har bytt ut en av madrasserna så blev den aldrig bra.  Mamma och pappa köpte nya madrasser i hög kvalitet strax innan mamma gick bort så mammas sida har varit orörd sedan dess och pappas har varit så fina. Så varför ska vi då slänga ut pengar på ett möbelvaruhus när vi kan få det bästa hemifrån.

Men nu har vi i alla fall fått bort det mesta av det som ska slängas så nu får barnen komma och leta om det finns något minne.

Vi kom hem och det var dags för hundarna att få lite kärlek och motion.

Fattar inte vad timmarna tar vägen, för helt plötsligt fast vi bara varit hemma en liten stund så var klockan halv 4, det kändes i alla fall bra att slippa åka och handla.  Hade tagit fram kyckling från frysen på morgonen så något kunde jag hitta på till middagen.

Bestämde mig för att steka kyckling och sedan låta den puttra i en god rosépeppar sås.

   


Lovar att det blev smaskigt.  Såsen bestod av grädde, soja, honung, rödvin och kryddor.

Tyvärr orkade jag inte plocka undan på matbordet utan det fick bli att sitta framför Tv:n och äta, något som är mindre bra för kroppen.


Avslutade kvällen med Morden i Midsomer och sedan var det dags att få krypa ner i den nybäddade sängen med sköna madrasser.

Hur natten blir, det syns i morgon på appen.





















Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards