Alla inlägg den 17 februari 2022

Av Rehn/Hornesjö - 17 februari 2022 08:38

Så var vi framme vid torsdagen

 

De tre första dagarna denna vecka var jobbiga, det hände flera saker som gjorde mig ledsen.

Började denna morgon med att se Sandra Näslund ta guld och det var glädjande, varje sak som gläder mig gör underverk.


Bestämde oss för att åka en tur till Hägersten för att kolla posten och 3 nya räkningar hade det kommit.. Alla tre från landstinget. 

Kom på att jag inte hade kastat alla pappas kryddor och även kryddstället med mjöl, socker mm gjordes rent.. 


Plockade även med oss en flyttkartong hem med prydnadssaker. 

Får nog bli ett baklucke loppis i vår, om det blir någon tid över. 

Ska hinna  med en ny valpkurs för senaste kullen. En uppföljning av den näst senaste och en valp träffas med de 4 senaste kullarna. 

Ja det känns som det ska kunna bli lite roligt att göra i vår. 

Men ett större projekt är försäljningen av lägenheten och det vore så skönt om detta hans med innan sommaren så vi detta år kan få njuta av Öland. 

Kunde inte låta bli att lägga in detta.  Vår dotter hade gjort en cover på Jag och min far.

Både Åsa "ROSE" och hennes dotter Rubina älskar musik och gör många Cover tillsammans.

  Skrattar lite när jag ser dessa två tillsammans. De är så lika i allt, samma gester, samma röst, samma galna upptåg.  Jag verkligen älskar deras stil.

Blev inte så mycket mer vi gjorde denna dag.

Lasse önskade sig raggmunk till middag. Skalade och rev potatisen och gjorde smeten som fick stå och svälla ett tag medan baconet stektes i ugnen och jag såg på Glamour.

Klockan var nästan halv 8 när vi till slut satte oss till bords för att äta.

   


Tänk att en sådan billig mat kan sätta smaklökarna på topp.'

Skulle som vanligt ha lagt mig direkt efter Alla mot Alla men började se House som inte var slut förrän vid midnatt. Så nu får vi se vad som händer med sömnen i natt.


Fredag

 

Ja natten blev som jag hade tänkt mig. Dagen började bra i alla fall men när jag började tänka på allt jag måste göra så hade jag gärna återvänt till sängen och dragit min tunga täcke över ansiktet och skitit i denna dag.

Men solen sken och jag hade i alla fall lite annat som gjorde dagen glad. 

Började morgon med att lägga in pappas senaste fakturor från Landstinget. Hemtjänsten hade han autogiro på så den sköter sig själv. 

Ringde sedan till Stadsförvaltningen för att höra om de kunde hjälpa mig med hämtning av rollator som han fick i början på året för att de skulle få honom att komma ut, tyvärr fanns det aldrig personal som hade tid  och den fina rollatorn stod oanvänd i cykel förrådet.  Men ingen  vet var jag ska ringa,  men hänvisade mig till 1177 där alla var lika oförstående som jag. Så den får väl stå där den står ett tag till. 

Klagade i alla fall på städningen och detta tog de på allvar. Så de tycker att jag ska göra en anmälan om detta. 


Lasse, tyckte att vi skulle åka till lägenheten och hämta en byrå som jag vill ha

Egentligen vet jag inte var denna byrå    kommer ifrån men den har funnits i deraras lägenhet så länge jag kan minnas.  Ovanför denna byra fanns det en spegel   som har funnits sedan jag var 2 år. Det var en inflyttningspresent från deras vän Hecktor när mamma och pappa fick sin första egna helt nybyggda lägenhet i Björkhagen. 

Nu får de sin nya plats i vår hall fast dessa möbler kanske inte alls passar in hos oss, men dessa är minnen som jag vill bevara.

På väg dit så ringde de från begravningsbyrån och ville veta vad, vi skulle ha för musik och i vilken ordning dessa kö. 

Jag fick en blackout och hade ingen aning om vilka psalmer vi valt, sen ville hon veta vem som skulle sköta musiken i kyrkan.  Även  vilken  meny vi valt ville hon veta.  Alla dessa frågor fick mig att bli helt slut och jag bad att få återkomma på måndagen.. Jag trodde att allt detta redan var avklarat eftersom vi har varit både på begravningsbyrå  träffat prästen och varit i kontakt med Catering. 


Fanns som vanligt inga p platser så det blev bara att springa, in och hämta byrån och sedan åka hem. 

Lika bra det för jag var mentalt slut i hela kroppen. 

Eftersom solen sken så ville jag ta denna till vara och välkomna våren. 

   

Tror hundarna njöt lika mycket som vi och Åbelix ville absolut vara där jag var.  Brukar helst inte lägga ut bilder på mina hundar om de inte ser ut som de ska, men denna tid efter julen har det inte funnits någon kraft kvar att trimma hundar.  Men det kommer snart, hoppas jag. 


Kom aldrig igång och krafterna var då slut. 

Vet inte om det var detta som gjorde att när hundarna skulle få sin mat så halkade jag på en leksak och de fyra mat skålar jag hade i händerna for iväg och tömdes på golvet och där låg även jag, slog i armen i golvet och även  mitt redan onda högerben  vred jag till. 

Lasse hade valt middag idag och det fick då bli bakad potatis.

   

Min med räkor och Lasses med Rom.

Det var helt okej middag.

Men jag kom fortfarande inte igång, satte i soffhörnan och kolla på Talang, men sen orkade jag inte mer.

Inte alls bra att avsluta dagen på detta vis och naturligtvis så hann klockan bli mer än vad jag hade önskat innan jag kom till ro.


  

Så var det lördag och jag kan påstå att natten var inte alls som jag hade önskat.

Nästan skrämmande att se att min puls var över 100 fast jag befann mig liggande i sängen.

Benet värkte som tandvärk och magen kändes som jag hade gjort 100 armhävningar, fattar inte varför jag fick en sådan träningsvärk i magen fast jag inte hade gjort något.

Den härliga gårdagen hade idag blivit vinter igen.  Tjock jobbig snö i massor.

Jag ville se på Curling killarna innan jag gjorde något annat idag och den matchen var verkligen uppiggande och så duktiga killar vi har som tog Guld

Lasse ville absolut till Hägersten igen för att plocka och plocka.  Bra att vi var där för det hade återigen kommit post och utbetalningar som ska in på pappas konto. 

Känner mig så trött och kommer inte alls igång med det som ska göras.

Åkte ner till centrum och köpte färdiggrillad rostbiff och potatissallad  passar bra när man inte har någon varken lust eller energi att laga middag.

När vi kom hem så var det dags för mig att slå mig ner och kolla på tjejernas curlingmatch.

Även denna blev spännande och vi tog hem bronset.

Samtidigt kollade vi på Sveriges bronsmatch i hockey, men där gick det tyvärr sämre.

Ja mycket TV har det blivit under detta OS. Men på måndag hoppas jag kunna låta bli TV under dagtid i alla fall. 

Mello i kväll och det måste jag se eftersom många bra artister är med och inte bara Bagge. 

 

Middag framför TV


Sedan en ny glass för oss

 

Gillar alltid lakrits men med svartpeppar blev det verkligen en favorit. 

Bagge var bäst men alla de jag gillade gick vidare.

Hoppas kunna sova lite bättre i kommande natt. 


Så var det söndag

 


Natten kändes bra och jag blev lite förvånad när jag även denna natt hade minus 10 på ANS. 


Började morgonen med att plocka in mina kläder som under veckan föll till golvet när stången släppte från sitt fäste.. Insåg att jag aldrig kommer att använd alla mina dräkter, men klarade inte att låta bli att hänga ibland dem igen. 

Idag ska några av ungarna ta en titt igen i deras morfars lägenhet och förhoppningsvis få med sig lite mer hem. 

Tog det lugnt idag och satt ute tillsammans med hundarna. 

Blev bara en snabb tur till Hallunda för att handla ägg. 

Hade tagit fram köttfärs på morgonen. 

Visste egentligen inte vad, jag skulle göra med den och fråga Lasse ville jag inte göra för då hade han föreslagit spagetti och köttfärssås, något som jag inte kände för. 

Det fick bli fetaost i köttfärsrullader i gräddsås och pressad potatis. 

 

Det var gott men som  vanligt blev tog jag bara ett par tuggor och så var matlusten borta. 

Blev i alla fall lite glass till efterrätt. 

Sen Farmen och därefter som vanligt Morden i Midsomer. 


Så var denna vecka över






















Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards